Oeganda i.c.m. Tanzania/Kenia

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
samzonjee
Vakantieganger

Oeganda i.c.m. Tanzania/Kenia

Bericht door samzonjee »

Hoi allemaal,

We willen graag een reis maken door Kenia en Tanzania, waar we een uitstap naar Oeganda willen maken (gorilla's). Heeft iemand tips voor de route als je dit wilt opnemen in de reis?

Twijfelen of we van hier naar Entebbe moeten vliegen en dan (over land?) naar Kenia moeten gaan om daar via Tanzania te eindigen op Zanzibar. Of wellicht is het toch slimmer om op Nairobi te vliegen en vanuit daar naar Oeganda te gaan? En dan weer terug naar Tanzania? Die laatste opties voelen een beetje 'om'. Zijn de evt mogelijkheden voor binnenlandse vluchten of vluchten tussen deze landen goed?

Alle ervaringen of tips zijn welkom. Dan kan het vliegticket-zoeken beginnen :)

Dankjewel!

Sam
Erik
Site Admin

Re: Oeganda i.c.m. Tanzania/Kenia

Bericht door Erik »

Ik heb je vraag even doorgestuurd naar iemand die in Kenia is geweest, maar volgens mij kan zij geen antwoord geven op de andere vragen. Het is in ieder geval iets :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Vluchten tussen de landen zijn goed hoor, er is zelfs een lowcost airline fastjet actief in de regio. Zeker de moeite om even te bekijken. Zelf alleen in Kenia en Tanzania geweest dus geen tips voor oeganda.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
samzonjee
Vakantieganger

Bericht door samzonjee »

Dankjewel Erik voor het doorzetten en Tikva voor de tip.
Ik ga sowieso even die lowcoster opzoeken!

Mochten er nog mensen zijn die ervaring hebben met de route, nog steeds erg welkom :)
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Bij deze dan. Beter laat dan nooit:-)

Ik ben destijds alleen in Tanzania en Kenia geweest. Vanuit nairobi ben ik toen direct doorgevlogen richting zanzibar. Prima maatschappij (kenia airways ). Vervolgens daar een weekje verbleven. Vanuit Stowntown vertrekken dagelijks een paar boten richting Dar es Salaam. Ook deze reis was prima te doen!

Vervolgens zijn we vanuit daar richting Nairobi, de masai mara, lake nakuru, mombasa en tsavo east gereisd om vanuit daar weer terug naar nairobi te reizen. Nooit echt lange reisdagen gehad en alles per lokale bus gedaan. Allemaal prima in orde!

Hoogtepunt was voor ons echt de masai mara. We hebben dat echt onvoorstelbaar veel beesten gezien. Weekje zanzibar is ook echt een aanrader. Zeker ook het hele eiland verkennen. Plan trouwens niet te veel dagen in steden in. Deze vinden wij stuk voor stuk niet leuk. Mombasa was nog wel aardig.

Hoop dat je hier wat mee kan?
samzonjee
Vakantieganger

Bericht door samzonjee »

Dankjewel Eefje!

Wij hebben inmiddels geboekt!

Heen van Brussel naar Entebbe in Oeganda en we vliegen terug vanuit Zanzibar). Alle trips daartussen doen we of over land of wanneer mogelijk met lowcost-airlines. Tot nu toe staat Bwindi op de planning en in Tanzania sowieso safari in Ngogorogoro en Serengeti. De rest is nog nader te bepalen (met hopelijk nog een wandelsafari met Masai en/of homestay ergens along the way). Alle tips zijn welkom :)
Plaats reactie