Werken in Australië op doorlopende reisverzekering

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
WOz

Werken in Australië op doorlopende reisverzekering

Bericht door WOz »

Ik vertrek over een maandje richting Australië om daar een maand of 3 langs de oostkust te gaan reizen. Misschien wat langer, hangt ervan af of mijn portemonnee dat trekt Begint de bodem in zicht te komen vertrek ik zsm richting ZO Azië om daar nog wat maandjes te reizen.

Ik heb in ieder geval een half jaar de tijd

Maar nou vroeg ik mij af hoe het zit qua reisverzekering.
Je hebt de duurdere 'lang-op-reis' verzekeringen (bijv. Globetrotter Allianz) of de goedkopere doorlopende verzekeringen.

Ben je met zo'n goedkopere doorlopende reisverzekering nou ook gewoon overal voor verzekerd?
Je mag er in principe niet mee werken, maar naar mijn weten ben je in Australië ook gewoon via je werkgever verzekerd of klopt dit niet?
WOz

Re: Werken in Australië op doorlopende reisverzekering

Bericht door WOz »

Even voor de duidelijkheid;

Ik heb een WHV, dus in Australië mag ik in principe gewoon werken.
Ik wil alleen wel verzekerd zijn voor een eventueel ongeval tijdens het werk.

Nou kan ik een dure Globetrotter reisverzekering afsluiten, deze verzekerd ook ongevallen tijdens het werk.
De goedkopere doorlopende reisverzekeringen keren (naar mijn weten) niks uit in geval van een ongeval op het werk. Maar ben je in Australië bij een baan niet gewoon standaard verzekerd bij je werkgever? Dan zou ik namelijk gewoon voor de goedkopere doorlopende reisverzekering kunnen gaan.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Marty
Vakantieganger

Re: Werken in Australië op doorlopende reisverzekering

Bericht door Marty »

Ik heb ook en whv en een reisverzekering van isis uit gouda. Voor 350 euro 6 maanden, je mag ermee werken en annuleringsverxekering etc. Zoek eens op internet.
Plaats reactie