visum Hong kong
visum Hong kong
Hola,
Momenteel zijn wij in China (Beijing) en we hebben een visum voor one entry, maar nu zouden we graag naar Hong Kong gaan waar je dus een multiple entry voor nodig hebt. Iemand een oplossing hiervoor? Of is het een 'doe dat volgende keer maar'
Bedankt alvast ~
Momenteel zijn wij in China (Beijing) en we hebben een visum voor one entry, maar nu zouden we graag naar Hong Kong gaan waar je dus een multiple entry voor nodig hebt. Iemand een oplossing hiervoor? Of is het een 'doe dat volgende keer maar'
Bedankt alvast ~
-
- Reisexpert
Re: Hong kong
voor HK zelf heb je geen visum nodig. Krijg je als je overland of per vlucht HK binnenkomt gewoon een stempel in je pas.
Het klopt inderdaad wel dat je als je China terug in wilt, vanaf HK je dan je visumentree van een singly entry reeds opgebruikt hebt.
volgens mij zijn er twee mogelijkheden.
Ofwel vraag je in HK een nieuw visum voor China aan.
Ofwel, indien je je reis verder zet vanuit China naar een ander land, zoek je een goedkoop vliegticket van HK naar een land in Zuid-Oost Azie??
Het klopt inderdaad wel dat je als je China terug in wilt, vanaf HK je dan je visumentree van een singly entry reeds opgebruikt hebt.
volgens mij zijn er twee mogelijkheden.
Ofwel vraag je in HK een nieuw visum voor China aan.
Ofwel, indien je je reis verder zet vanuit China naar een ander land, zoek je een goedkoop vliegticket van HK naar een land in Zuid-Oost Azie??
We hebben onze vliegtuigtickets al: na China vertrekken we naar Australië en dit vanuit Shanghai. Optie twee is dus geen mogelijkheid.
Enig idee hoe optie een - visum aanvragen in HK - werkt?
Enig idee hoe optie een - visum aanvragen in HK - werkt?
-
- Vakantieganger
Volgens mij kan je 3 dagen visumloos in Shanghai verblijven met een transitvisum. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar als dat kan, is het wellicht mogelijk om een 'binnenlandse vlucht' te boeken van HK naar Shanghai en dan daarvandaan door te vliegen. Misschien zijn er meer mensen op het forum die wat meer weten over dat visum.
-
- Reisexpert
Een beetje een flauwe en daar ben je helemaal niets mee: maar beter opzoekingswerk doen voor het aanvragen van een visum.
In elke reisgids staat er geschreven dat vasteland China en HK 2 verschillende 'entiteiten' zijn en dat je visum vervalt eenmaal je HK binnen komt.
Enfin, nog een beetje opbouwend.
Misschien inderdaad nog wat research proberen doen voor die transitvisum voor Shanghai of kijken hoe je een visum aanvraagt voor China in HK
Misschien kan je dan ook overwegen om HK te laten vallen. Het is er wel leuk, maar ook vrij duur. En misschien blijf je er maar 3 a 4 dagen. Is het dan wel de moeite waard, en het extra geld?
In elke reisgids staat er geschreven dat vasteland China en HK 2 verschillende 'entiteiten' zijn en dat je visum vervalt eenmaal je HK binnen komt.
Enfin, nog een beetje opbouwend.
Misschien inderdaad nog wat research proberen doen voor die transitvisum voor Shanghai of kijken hoe je een visum aanvraagt voor China in HK
Misschien kan je dan ook overwegen om HK te laten vallen. Het is er wel leuk, maar ook vrij duur. En misschien blijf je er maar 3 a 4 dagen. Is het dan wel de moeite waard, en het extra geld?
We zijn nu de opties aan het overlopen. We willen er wel graag naar toe, maar het is zeker geen must. Gewoon leuk als we het zouden kunnen zien
. Maar iig bedankt al voor de antwoorden!

Hallo,
Sorry ik heb geen antwoord op je vraag, maar zelf een vraag haha.
Ik vertrek 28 januari naar Beijing voor een week, wat heb ik dan voor een visum nodig?
Ik heb mijn ticket naar Hong Kong al op 6 februari en lees zojuist dat ik voor Hong Kong dus geen visum nodig heb =)
Hoop dat je me kunt helpen!
Groetjes Maud
Sorry ik heb geen antwoord op je vraag, maar zelf een vraag haha.
Ik vertrek 28 januari naar Beijing voor een week, wat heb ik dan voor een visum nodig?
Ik heb mijn ticket naar Hong Kong al op 6 februari en lees zojuist dat ik voor Hong Kong dus geen visum nodig heb =)
Hoop dat je me kunt helpen!
Groetjes Maud
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo Maud,
Het ligt er aan wat je gaat doen in Beijing.
Ga je als toerist: toeristen visum
Voor werk: business visum
Er zijn veel verschillende soorten visa.
Je vliegt van NL naar China en later van China naar HK? En van HK terug naar NL?
Het ligt er aan wat je gaat doen in Beijing.
Ga je als toerist: toeristen visum
Voor werk: business visum
Er zijn veel verschillende soorten visa.
Je vliegt van NL naar China en later van China naar HK? En van HK terug naar NL?
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Hallo!
Toerist ja, maar voor maar 9 dagen!
Vlieg na Beijing naar Hong Kong en dan naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Dan van Bangkok naar huis.
Toerist ja, maar voor maar 9 dagen!
Vlieg na Beijing naar Hong Kong en dan naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Dan van Bangkok naar huis.