Hostel Bangkok & Duiken Koh Tao

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Luukieeeee

Hostel Bangkok & Duiken Koh Tao

Bericht door Luukieeeee »

Goedemiddag medereizigers,

Op 29 oktober vlieg ik samen met een vriend naar bangkok om hier onze 5 maandse reis te beginnen. We zijn opzoek naar tips om onze 3 nachten hier door te brengen.

Wensen: Budget, dichtbij khao san road (maar er niet op, dit is denk ik duurder?)( om de hoek ofzo), gezellig..

Daarnaast zijn we van plan om na bangkok naar koh tao te reizen. Heeft iemand tips en manieren voor de beste manier om hier te komen?

Heeft iemand ook ervaring met de duikschool NDG ( nederlandse duikinstructeurs groep) Website duikeninthailand. com? Ze maken gebruik van het budha resort?

Ik hoop snel van jullie te horen!

Groetennnnnnnn
Sandervh
Reisexpert

Re: Hostel Bangkok & Duiken Koh Tao

Bericht door Sandervh »

Op Khao san rd. zelf wil je niet zitten. Herrie oftewel geen pretje. Zelf heb ik in dit guesthouse (barn Thai) gezeten. Is goedkoop, maar stel je er niet veel bij voor. (stopcontacten alleen te vinden op de buitenplaats bijvoorbeeld) maar wel schoon en netjes voor de rest. en ligt op een rustige plek (als ze tenminste klaar zijn met het bouwen bij de buren ^^)

Verder naar Koh tao komen is simpel. Je kunt kiezen of je gaat alles zelf regelen dus (treinkaartje, bus naar de ferry en ferry naar het schip) dit is allemaal natuurlijk prima te regelen, uiteindelijk zul je misschien ietsje goedkoper uit zijn. 2de optie is namelijk om met een maatschappij al songserem (dacht dat je het zo schreef) een joint ticket te kopen. Deze haalt je dan op bij het bureautje waar je geboekt heb en brengt je helemaal tot het eiland. Rond Khao san road zijn er genoeg plekken waar je dit kunt boeken. Wel even shoppen voor de beste prijs ;) Je moet er wel tegen kunnen dat je onderweg minimaal 3 uur ergens moet wachten. Verder wordt er geadviseerd om geen waardevolle spullen in je backpack te houden. aangezien er wel eens een kleine thai in het bagage ruim kan zitten die alles doorzoekt, her heb ik zelf geen ervaringen maar beter voorkomen dan genezen he ;)

En geen ervaring met die duikschool. Zelf bij crystal dive gedoken. Goede ervaring mee overigens.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Plaats reactie