4 dagen New York of toch een rondreis?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
moniquee
Vakantieganger
Contacteer:

4 dagen New York of toch een rondreis?

Bericht door moniquee »

Vandaag ben ik naar het reisbureau geweest om wat informatie te vragen over een stedentrip naar New York en ik ben mij rot geschrokken! Ik heb behoorlijk veel gereisd en voor de prijzen die zij vragen voor 4 dagen New York kan ik ook een maand naar Azie...

Maar helaas wil mijn vriend liever richting Amerika ipv Azie dus ga ik mij toch maar eens in de mogelijkheden verdiepen. En zo erg is Amerika natuurlijk ook niet! ;)

Graag zou ik willen weten of mensen tips hebben wanneer de beste periode is om te gaan, vooral omdat dit soms in de prijs kan schelen. Is het goedkoper om alles los te boeken of toch op zoek te gaan naar een pakket? En hoeveel dagen is genoeg om een goed beeld te krijgen van New York?

Een ander idee is om New York te combineren met een roadtrip door een gedeelte van de VS/of Canada waardoor de vliegkosten wat beter in verhouding zijn met de tijd die ik er doorbreng. Wie heeft zoiets gedaan en welke steden zijn echte aanraders?

Of wie heeft er een totaal ander idee om New York te zien en dit te combineren met iets anders waardoor de kosten en de tijd wat beter in verhouding zijn. Bedankt voor het meedenken, ik kijk er naar uit om jullie tips en ervaringen te lezen!
Retse
Wereldreiziger

Re: 4 dagen New York of toch een rondreis?

Bericht door Retse »

Als Amerika de voorkeur heeft dan zou je kunnen kijken naar aanbiedingen van Arke. Zij hebben regelmatig leuke aanbiedingen voor Florida (Miami of Orlando). Dit is dan een pakket met ticket en hotel of met ticket en auto. Als je voor de laatste kiest kan je volgens mij een leuke route Miami, Everglades en Keys doen. Zelf geen ervaring mee, maar de prijzen die ik voorbij zie komen zijn wel de moeite waard om in de gaten te houden.

New York is de moeite waard, maar inderdaad wel prijzig. Je zou het kunnen combineren met Nicaragua (dus stop over in NY). Nicaragua is een mooi land en voor Midden Amerika vrij goedkoop. Wij waren eind nov./begin dec. in NY en Nicaragua. In Nicaragua heb je dan een mooie periode. In NY kan je hetzelfde weer als in Nederland verwachten.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

New York is duur, maar als je niet aangeeft wat ze je vragen dan kunnen we je ook niet aangeven of dit normaal is. Maar reken voor een basic hotel kamer op 100 euro per nacht, eten ter plekke valt wel mee maar entree gelden zijn ook vaak wel 25 dollar per attractie. Een ticket kan je wel vinden voor 300-500 euro.

Ik ben net 3,5 dag in New York geweest en had graag nog een dag of 2 meer gehad om wat meer op mijn gemak dingen te bekijken en te doen. Als NY je hoofdbestemming is zou ik eerder voor een week kiezen dan 4 dagen.

We zijn behalve NY naar ijsland, toronto en niagara falls gegaan. Canada en Ijsland zijn echter nog duurder dan NY dus als het je om budget gaat zou ik aanraden in de USA te blijven. Washington is ook een mooie stad.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik vraag me af of Canada duurder is dan Amerika...Ligt het niet aan de staat waar je bent in Canada of het duurder is? Volgens mij hebben ze nog aparte taxes per staat daar. In Calgary was ik qua eten en drinken net zo duur uit als in Salt Lake City. Hotel was duurder maar niet te vergelijken omdat we in SLC bij het vliegveld waren. En bezienswaardigheden vond ik ook reuze meevallen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Toronto was flink duurder dan New York, vooral wat betreft eten en drinken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

In mijn ervaring was Canada over de gehele linie toch wel iets duurder dan de VS, en dat was in een tijd (2009) dat de CA$ nog een stuk lager stond dan de US$. Momenteel staan ze bijna op gelijke hoogte, wat alleen nog maar ongunstiger is.

New York is echter wel een verhaal apart, want waar de meeste andere dure steden toch ook nog wel wat goedkopere accommodatie hebben is dat in New York echt minimaal. Zeker op Manhattan of op qua metrolijnen gunstige locaties daarbuiten is vrijwel alles ontiegelijk duur. Dat zal dan ook meteen de grootste kostenpost zijn, want verder is New York niet buitensporig duur. En er is uiteraard volop te zien, ik ben er drie keer een kleine week geweest, weliswaar steeds met verschillende reisgenoten dus was er wel enige overlap, maar heb me echt geen moment verveeld. Heerlijke stad. Het is zo jammer van de achterlijk dure hotels, anders was ik er nog wel vaker voor een stedentripje heen geweest.
moniquee
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door moniquee »

Bedankt voor de reacties en tips! Momenteel kwamen we op een prijs van 2200 euro uit met zijn tweeen en misschien is dit wel normaal hoor. Maar ik vind dit wel een hoop geld...

De stopover in NY klinkt wel als een leuke optie en ook de site van arke zal ik in de gaten houden. Canada is dus niet echt een optie om de kosten iets lager te houden merk ik al.

Zijn er ook mensen die een roadtrip in Amerika zelf hebben gemaakt?
Plaats reactie