Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Ik ben oprecht teleurgesteld dat zwarte piet verboden wordt!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Dat staat toch nog niet vast? Op het moment heeft één van de mensen uit de onderzoeksgroep een persoonlijke uitspraak gedaan. In december gaan ze het daadwerkelijke onderzoek uit laten voeren, wat natuurlijk echt bizar is :P
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Nou ja, gelukkig zijn er momenteel blijkbaar geen grotere problemen in de wereld...

Maar ja, misschien nog wel de meest achterlijke opmerking van dat mens:
"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.
Euh, misschien zou ze toch eens even naar de oorsprong van de Kerstman moeten kijken? En zo iemand moet dus voor de VN het onderzoek gaan doen 8)7
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Achteraf gezien idd wel jammer vooral dan voor de foto's. Buiten mij waren er ampers westerse toeristen bij die voorstelling. Wat een verknipt land overigens. Die motor taxis verkopen niet enkel ritjes maar ook marihuana tot lady boem boem... Je ziet ook overal bij bezienswaardigheden kinderen spullen verkopen. Schattig om ze bezig te zien net als die kinderen die vrolijk zwaaien als je ergens voorbij komt. Vandaag ook een ganse tour rond battambang gedaan met tuk tuk chauffeur die zelf ook nog student was. :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Volgens mij hebben de VN wel wat beters te doen! Ik verbaas me echt over het feit dat ze zich met ons kinderfeest (want dat is het voornamelijk) gaan bemoeien. En dan ook nog zonder ook maar enig onderzoek, dat blijkt wel uit de reactie van deze Jamaicaase dame.. Het Sinterklaasfeest afschaffen lijkt mij op meerdere fronten (vooral ook economisch!) geen goed plan, zacht uitgedrukt..
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat een onzin allemaal, laten ze bij de VN gewoon normaal werk gaan doen. Mijn ouders waren van het type dat vond dat je niet mag liegen tijdens je kinderen, dus mij werd gelijk verteld dat sinterklaas een spelletje is van grote mensen. Zwarte piet is toch gewoon veel leuker en cooler dan die saaie oude man.. wat nou discriminatie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik dacht altijd dat Zwarte Piet alleen maar zwart was omdat hij door de schoorsteen moest kruipen... Is nooit bij me opgekomen dat hij een andere etniciteit heeft 0_0

Wat een onzin... Of toch niet?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Overigens heb ik lately (de afgelopen +- 3 maanden) ofwel in de rimboe, ofwel midden op zee gezeten met zonder wiefie, vandaar mijn afwezigheid (had vast pas 1 iemand gemerkt :P )
Gisteren aangekomen in de haven van Kota Kinabalu en op een nog nader te bepalen tijdstip (maar wel op korte termijn) vlieg (of vaar) en rij ik weer naar Melaka, want ik moet weer volop aan het werk (als ik nog opdrachten krijg tenminste 8)7 ).
Dan ben ik weer wat meer online, maar ivm met een chronische pijnlijke arm (rsi) blijft mijn bijdrage op ATG wel beperkt.

Tot jullie hut maar weete! 8-)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ik ben gisteren in Phnom Penh aangekomen. Vandaag al wat door de stad gewandeld, de boulevard langs de Mekong heeft zijn charmes. Tot dat er een vrouw langs mij kwam zitten die boem boem probeerde te verkopen. Een duidelijk no is blijkbaar niet direct de garantie om ze weg te krijgen. Gisteren ook al een motorrijder tegengekomen die een een young girl aanbood... :N :N Zo een triestige keerzijde heeft dit land.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Zelf gelukkig die kant van Phnom penh niet echt meegemaakt. Trok toen eigenlijk de hele tijd op met een meid oftewel ze zagen ons aan als "koppeltje"

Wel lopen gruwelen van die sokken in sandalen alleen reizende bejaarde mannen die in de "kroegen" samen zitten met een jonge meid bleh
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ja ik denk dat het idd het nadeel is als je als blanke westerling alleen door de stad loopt. En ik heb dan nog verre van het profiel van de sekstoerist. :p
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ehouse schreef:En ik heb dan nog verre van het profiel van de sekstoerist. :p
In sommige gebieden op deze aardkloot is iedereen van het mannelijke geslacht een mogelijke sekstoerist. Wat dat betreft voldoe je prima aan het profiel!

Dit gezegd hebbende: op andere gebieden op deze aardkloot is iedere vrouw weer een mogelijke sekstoerist/leuk speeltje voor een nachtje/garantie voor mooie kinderen. De keren dat ik ten huwelijke ben gevraagd zijn niet te tellen. Ik kon er altijd smakelijk om lachen _O-

(En eerlijk is eerlijk, ik denk dat de meeste reizigers wel eens een 'vakantieliefde' hebben gehad...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb dat bijna wel. Soms wel vervelend maar heel veel last heb ik er ook weer niet van gehad. Misschien ook wel omdat ik niet echt in de 'gebieden' kom en in Laos is het sowiezo niet zo'n probleem.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Veel stormschade bij de forummers hier?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Het platte dak bij ons aan de achterkant is losgekomen en naar de andere zijde omgeslagen, ik schrok me kapot toen het met een kabaal gebeurde. :{
1377121_10202162962737703_736619922_n.jpg
1377121_10202162962737703_736619922_n.jpg (166.15 KiB) 189 keer bekeken
Plaats reactie