Hulp bij rondreis in Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Dassl00

rondreis Azie

Bericht door Dassl00 »

Hallo allemaal.

Ik ga in januari 4 weken vrijwilligerswerk in Chaing Mai ( Noord Thailand ) doen.
Dan wil ik nog 3 maanden door de omringende landen reizen. Ik had gedacht om vanuit Chaing Mai naar Laos te gaan voor 2 weken, dan naar Vietnam, Cambodja, Zuid Thailand, Maleisie en in mei heb ik mijn vlucht vanuit Singapore naar Austalie.
Hier wil ik dan de oostkust gaan bezoeken voor 2 maanden.
Ik kan de data nog verzetten, maar dit is mijn globaal plan.
Nu is mijn vraag of jullie weten welke plaatsen ik in elk land kan aandoen, want ik wil toch graag een houvast hebben.
Ook is mijn vraag hoe ik de tijd in elk land het beste kan verdelen.

Ik ben als meisje alleen en soms heb ik de kriebels en ben ik bang dat ik niemand ga tegen komen en eenzaam word.
Wat denken jullie?

Ik zou erg geholpen zijn als jullie mij met bovenstaande vrgen konden helpen!!

Alvast hartelijk bedankt!!

Groetjes,

mij
Jenny
Reisexpert

Re: rondreis Azie

Bericht door Jenny »

Persoonlijk vind ik twee weken voor Laos erg kort. Veel reiziger pakken een boot van de Thaise grens naar Luang Praban, maar het is leuker en interessanter om ook het noordelijk deel van Laos te bezoeken. Dit stukje is minder touristisch, de mensen zijn aardig, je kan er prachtige trekking maken en het landschap is geweldig!

Daarna kun je door reizen naar bv Vang Vieng of de vlakte der kruiken. Dat eerste stadje is een plek waar veel backpackers komen, sommige mensen vinden er niks aan maar ik vond de sfeer wel gemoedelijk. Even lekker uitrusten, in een omgeving die wederom geweldig is.

Vientianne is een beetje saai, maar je ontkomt er niet aan om erdoor te reizen. Het breekt de lange reisdag een beetje.

Daarvandaan zou je naar Vietnam kunnen. Sapa, Hanoi, Hue, Nha Thrang, evt Dalat, HCMC, dat is zo'n beetje het standaard noord-zuid tripje. Dan naar Cambodja, trek in ieder geval voldoende tijd uit voor Phomn Phen en Angkor Wat, maar Kratie en Shanoukville zijn ook leuk.

Zuid Thaland ben ik zelf nog niet geweest.

In Maleisie kun je dan via Langkawi, Penang, evt Cameron Highlands naar Kuala Lumpur. Evt Taman Negara NP en Malaka, al ligt dat niet helemaal op de route.

Zie ook mijn websites :)

Alleen reizen is in Azie nooit zo'n probleem, ook niet als meisje/vrouw. Je komt overal wel mensen tegen, zie ook het recente draadje over het ontmoeten van reizigers onderweg.

Succes met de voorbereidingen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Volgens mij is het prima dat je je vlucht 3 maanden later vanaf singpore hebt staan. Je kunt altijd ergens langer/korter blijven. Genoeg te zien in de regio. 2 weken voor Laos vind ik ook erg weinig. Ben er zelf 4 geweest maar had er rustig nog 4 aan willen plakken. Vond het zuiden van laos het leukst. Je zou bijvoorbeeld de Gibbon Experience kunnen doen (wel reserveren), dan luang namtha (bijv trekking) dan bij Nong kiaw of Mnog neu (hoe je dat schrijft). Een idee zou dan zijn vanaf daar door naar vietnam en dan later nog terug komen voor het onderste deel van Laos. Je slaat dan het toeristische Luang Prabang en Vang Vieng over. In zuid Laos Si phan Don, gewoon om ff relax niets te doen. Champasak omdat het zo schattig is. Tha Kaek omdat er super veel in de buurt te doen is. (trekkings, grotten bezoeken etc) in zuid-laos zijn de mensen ook echt super aardig. Cambodja 1 week is genoeg voor de echte hoogtepunten (Pnohm Phen en Ankor), maar met meer tijd is er veel meer mogelijk. Dan bijv weer naar Thailand, lekker shoppen in Bangkok, Kanchanaburi is ook leuk. In zuid-thailand is het een idee je duikbrevet te halen en ergens ff lekker rustig aan te doen. Afhankelijk van het seizoen welke kust het beste is. Malasie vond ik zelf nogal tegenvallen, als je tegen die tijd tijd tekort komt ben je er zo doorheen.
Laatst gewijzigd door Tikva op 24 okt 2008 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

3 maal sheeepsrecht dus zal ik ook nog maar even zeggen dat je langer in laos moet blijven 8-) .
ik was er vijf weken, en vondt dat veel te kort; geef zowel het zuiden als het noorden een kans, allebei geweldig en genoeg mogelijkheden de toeristen te ontvluchtten. (tip van jenny raad ik ook aan, niet met de boot gelijk naar luang prabang, vieng phouka en omgeving zijn geweldig! in het zuiden met de motorbike het bolavenplateau en omgeving gaan verkennen)

cambodja verdient ook zeker meer dan slechts de hoogtepunten. (eilandjes!!!)

en maak je vooral geen zorgen over alleen reizen dat komt daar helemaal goed, veel (op sommige plekken veel te veel) backpackers en waarschijnlijk genoeg mensen waar je goed mee op kunt schieten.

enjoy! in januari al,ben jaloers ;)
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kijk ook eens bij ons hoofdstuk "Reisinformatie"
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/

Hier staat per land allerlei handige info en vaak ook een hoofdstuk met de hoogte punten van een land!

Mijn voorgangers hebben al gezegd wat ik normaal gesproken ook zou zeggen ;) Veel plezier!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
karinmartin

Bericht door karinmartin »

zelfde reactie krijg je van mij wij zijn 6 weken in laos geweest dit jaar.
en we gaan zeker nog terug want het was nog niet lang genoeg.
Dassl00

Bericht door Dassl00 »

Dankjulliewel allemaal!!
Nog een klein vraagje..
Als ik van Noord Laos naar Zuid Laos ga, kan ik dan toch het beste in Hanoi ( Vietnam ) beginnen om vandaar naar het zuiden van Vietnam te gaan? Hoe zou ik dan van Zuid Laos naar Hanoi gaan? Met het vliegtuig? Lijkt mij anders te lang reizen.

Bedankt voor jullie reacties, nieuwe ideeen zijn ook welkom!!
bolletjeom
Reisexpert

hmmm
of je gaat van noord laos naar midden laos, dan rechts af naar noord vietnam. afzakken naar zuid vietnam. cambodja in en omhoog naar zuid laos en dan afslaan in pakse richting thailand...
vietnam_laos_cambodia_map.jpg
vietnam_laos_cambodia_map.jpg (46.33 KiB) 1987 keer bekeken
karinmartin

Bericht door karinmartin »

dan moet je wel 2 keer een visum voor laos hebben.

je kunt ook bkk. angor wat, chau doc of saigon en dan naar boven in vietnam langs de plaatsen die je wilt zien.
in het noorden bv bij dien bien phu laos in en dan laos naar het zuiden en dan kun je thailand weer in gaan.

maar ik zie nu dat je vanuit chiang mai komt.
dan mss laos noord naar zuid, cambodja, vietnam zuid naar noord en dan vliegen naar maleisie. (zuiden van thailand is niet echt veilig om met bus door te reizen (trein was veiliger maar is in juni ook een aanslag op geweest))
TRB
Wereldreiziger

Rondreis Azie

Bericht door TRB »

Hallo allemaal,

ik heb een ticket geboekt op 28 oktober naar Bangkok; daar loop ik stage tot 27 november.
In de weekenden heb ik genoeg tijd om in de omgeving van Bangkok dingen te zien/doen, maar
na deze stage wil ik nog gaan rondreizen met een vriendin van me die dan die kant op komt.
Mijn retour is op 10 januari vanaf Bangkok, ik heb dus na mijn stage zo'n 6 weken de tijd daarvoor.

Nu hadden mijn reisgenootje en ik het erover welke landen nou de moeite waard zijn en welke route
we moeten nemen. Het is een hels karwei om daar uit te komen! We zijn vooral geinteresseerd in de
natuur/tempels/echte bezienswaardigheden. Een dagje in een stad of aan het strand is prima, maar dat
is niet het belangrijkste. We hebben beiden bovendien nog nooit zoiets ondernomen.

Het voorlopige idee is als volgt: ik vlieg vanaf Bangkok naar Indonesie (Java), daar tref ik haar.
We reizen dan zo'n 3 weken rond daar en vervolgens naar Kuala Lumpur te vliegen. Daar blijven we
een paar dagen en dan was het idee om te trein richting Thailand te pakken om daar uiteindelijk
nog een paar weken te zijn. De vraag is of de richting van Cambodja, Laos en Vietnam niet meer de
moeite waard zijn dan Indonesie en Maleisie. Ik heb hier geen idee van.. graag jullie ideeen! :)
kohraya
Reisexpert

Re: Rondreis Azie

Bericht door kohraya »

Qua regenseizoen zit je in die periode beter rond de buurt van Thailand dan in Indonesië.
Thailand, Laos en Cambodja hebben trouwens voldoende te bieden om je 6 weken bezig te houden. Zowel op gebied van natuur, cultuur en tempels. Reisafstanden zijn dan ook korter dan je alternatieve traject, welk ook niet zoveel verschillende highlights heeft.
Aangezien je nooit eerder zoiets hebt gedaan, lijkt het me dus voldoende om in de buurt van Thailand te blijven, en Indonesië eens in onze zomermaanden te doen. Je spaart je niet alleen tijd, maar ook geld, en je krijgt toch een gevarieerd aanbod van dingen te zien.
bolletjeom
Reisexpert

ik weet niet wat de motivatie is voor je vriendin om op java te vliegen. komt dat goedkoop uit of willen jullie graag naar Indonesie
Indonesie zelf is zo ongelooflijk divers dat je met gemak 6 weken vol kunt krijgen. Maar Kohraya heeft een goed punt qua klimaat en dat er genoeg te zien en doen is rond Thailand.
Vaak is vliegen op Bangkok ook voordeliger dan vliegen op Java.
Laos en Cambodja hebben meer dan genoeg te bieden. Met "maar" 6 weken zal je zelfs nog het gevoel hebben tijd te kort te hebben.
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Bedankt voor jullie reacties.

We kunnen Indonesie zowal qua route als klimaat op dat moment dus beter laten schieten.
Dan vraag ik me nog af of we Maleisie/Vietnam beter kunnen laten schieten en naar Laos
en Cambodja kunnen gaan. Ik heb gelezen dat Laos zo ongeveer het goedkoopste is, dus dat
is ook positief. Ik heb alleen de indruk dat Laos en Cambodja een stuk lastiger zijn te bereizen
dan landen als Vietnam en Maleisie, wat zijn jullie ervaringen hiermee? En hoe zit het met de
veiligheid in die landen?

Wat vinden jullie van het volgende idee:
Tijdens mijn stage kan ik in en rondom Bangkok genoeg zien (o.a. Ayutthaya), dus dat komt wel goed.
Daarna zou ik dan dus 2 weken voor Cambodja uit kunnen trekken (Angkhor en evt. nog wat dagen
relaxen op een strand), 2 weken voor Laos en dan nog 2 weken in Noord-Thailand.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een stuk beter plan!.. Persoonlijk vond ik Laos of Cambodja niet lastiger rondreizen dan Malasie.. Allemaal zijn ze vrij makkelijk. Het is alleen een stuk minder westers, je bent langer onderweg, en er worden meer mensen in gestopt in Laos. Als je je daar niet drukt over maak en geen haast hebt is dat geen probleem.

Laos is buiten het stukje vientiane-luang prabang inderdaad een stuk goedkoper dan thailand of malasie. Met 2 weken moet je wel kiezen wel deel van het land je wil zien.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

er is geen veiliger regio op de wereld als Asia!
dus maak je daarover geen zorgen
je hebt wel gelijk dat Laos en Cambodja lastiger te bereizen zijn dan Vietnam en Maleisië
In mijn ogen nog steeds niet zo lastig dat het een reden is om over te slaan. Maar als je het ietsje makkelijker wil dan kan je bijv eerst naar Cambodja.
2 weken is genoeg. Ankor Wat en Phnom Penh en eventueel een strand. Het strand is niet superdesuper maar wel ok. het is in iedergeval beter dan de noordzee.
hou er rekening mee dat de vasteland kust heel anders is dan een eilandjeskust. Bij eilandjes heb je zelden een branding,is het heel lang ondiep en kan je snorkelen en vaak wat moeilijker gewoon de zee in rennen om te zwemmen (koraal enzo). Een vasteland kust heeft het tegenover gestelde

als Cambodja te pittig was qua reizen dan ga je naar Vietnam. vond je Cambodja ok dan ga je naar Laos
ik vind niet dat Laos goedkoper is dan Thailand. Maar die landen zijn sowieso allemaal ongeveer even duur. Vooral de hoogtepunten op de route in Laos kunnen bij vlagen duurder zijn dan Thailand. Dan moet je echt even doorzoeken voor een slaapplek die zijn geld waard is. Maar in het zuiden van Laos is het wel wat goedkoper.
Plaats reactie