Reizen door Mongolië

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Nora

Reizen door Mongolië

Bericht door Nora »

Hoi Iedereen,

vanaf half april 2009 ga ik op reis en ik wil onder andere sowieso naar Mongolië. Aangezien Mongolië niet in de Meest Bezochten Landen Top 10 staat de volgende vraag: Wie heeft er ervaring met dat land en kan me handige tips geven over wat ik vooral moet zien/doen of wat ik juist moet laten? Ook tips/adviezen over vervoersmiddelen, gedragscodes, gevaren en meer van dat soort algemene dingen zijn zeer welkom!

groet, Nora
bolletjeom
Reisexpert

Re: REIZEN DOOR MONGOLIE

Bericht door bolletjeom »

Mongolie is mooi!!

maar rond reizen is niet makkelijk en zeker niet goedkoop. Ga vroegtijdig op zoek naar tours. Je moet het zo zien: het is een enorm land met een hoofdstad waar de ene helft van de bevolking leeft en de rest leeft nomadisch. Dus geen dorpen of veel wegen die dingen met elkaar verbinden. Wanneer je echt de binnenlanden in wilt boek je het beste met een groepje een jeep met chauffeur die ook zorgt voor voldoende eten en drinken. Of je sluit je aan bij een groepsreis of een vrijwilligers project.

zo even uit het blote hoofd.....
Internet was bere traag herinner ik me nog. het natuurhistorisch musuem was leuk. Terelj national park was mooi
ehmmm..oja, ze wilde geen fooi aannemen in een restaurant
ons hostel gebeokt via hostelworld bestond niet meer. ik kan je Nassans aanbevelen. kijk ook eens in de hosteldatabase van deze site.
ik vond de mensen erg vriendelijk en heb me niet onveilig gevoeld. Er zijn wel straatkinderen en als je dat nog niet eerder hebt gezien is dat wel moeilijk.
verder weet ik het even niet meer.lees gerust eens onze reisverslagen op www.bolletjeom.nl
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Re: Reizen door Mongolië

Bericht door Jenny »

Hey Nora,

Wanneer je de mogelijkheid hebt, zou ik zeker rondom het Nadaam festival naar Mongolie gaan! Dit zijn zeg maar de locale olympische spelen met sporten als paardenraces, boogschieten en worstelen. Echt geweldig om te zien. Nadeel is echter dat hostels in die periode voller dan vol zitten, dus het vinden van accomodatie is niet al te makkelijk in die periode.

Behalve Nadaam vieren, heb ik een aantal dagen rondgehangen in Ulan Baator, vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis en een 8 daagse tour door de Gobi woestijn gemaakt. Zo'n tour kun je vanuit Nederland regelen, maar je kan hem ook ter plekke boeken. Verschillende lokale tourbureautjes bieden een trip per jeep (busje) een de woestijn in, en overal hangen briefjes op van mensen die nog buddies zoeken om een dergelijke trip te ondernemen. Zo was ik uiteindelijk in een groepje met 8 personen, en voor een paar 10tjes per dag had ik accomodatie en eten. Niet heel goedkoop, maar zo de moiete waard! Het reisbureau waarmee ik was heeft toevallig een website, maar zoals gezegd, je kan ter plekke boeken: http://www.tserentours.com/. Het mooie was dus dat ik gekampeerd heb op mooie plekjes in de woestijn, en ook een paar nachten bij nomades heb geslapen. Dus niet in speciale gerkampen voor touristen!!!! De gids die we hadden is te bereiken via boerte_tourd@yahoo.com ‏/ http://www.boerte-nomads.com.

Verder tips? Ehhhhh, pas op voor zakkenrollers! Zij zijn heel actief in de Mongoolse hoofdstad. De straten zijn leeg, maar soms ben je ineens 'omsingelt' door een groepje van 5 mannen die je proberen te passeren en tegen je aan lopen. Nou, dan weet je hoe laat het is... ;(

Zie ook http://www.outofasia.nl/set.php?cid=49

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het boedistische klooster Gandante-gchineken khiid in ulaan Bator was de moeite van een bezoek waard, vond ik
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik vond het een geweldig mooi en interessant land.

In de hoofdstad is ook wel het e.e.a. te zien. Het Nationaal Museum en het Museum van Natuur (o.i.d.) vond ik interessant om eens te zien en de entree is niet hoog. Als je vanuit het centrum (het grote plein) naar het Nadaam Stadion loopt kun je nog een stukje doorlopen (of voor weinig geld een taxi pakken) naar een trap die je op kunt klimmen naar een oud Sovjet monument op een heuvel. Van daaruit heb je een mooi uitzicht over de stad. Het kloostercomplex in de stad is ook de moeite waard en 's avonds is er op diverse plaatsen ook wel wat te doen in de kroegen en restaurantjes.

Ik heb een trip geboekt van 4 dagen door Centraal-Mongolië. Het was niet heel erg duur herinner ik me en het was erg mooi. De uitgestrektheid van het land kom je daar overal tegen en ik vond het schitterend. Op deze site heb ik een verslag staan van deze trip.

Op deze site kun je een verslag (van bolletjeom) vinden over het Terelj National Park.

Het Terelj National Park is ook een bezoek waard en er zijn meerdere parken die de moeite waard zijn. Ik sliep destijds in het UB Guesthouse. Een leuk hostel en erg zuiver. Hier kun je meer informatie vinden over dit hostel.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie