Mening over voorstel vliegticket Tunafish

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
ubiytsa
Reisexpert

Mening over voorstel vliegticket Tunafish

Bericht door ubiytsa »

Ik heb zojuist een ticketconcept van Tunafish gekregen.
Zij kunnen mij een ticket verkopen voor 1080 euro (1200 als ik mijn terugreis wijzig, wat vrijwel zeker moet gebeuren).
Dit gaat op voor: Amsterdam - New York, New York - Sao Paulo, Bogota - Houston, Houston - Amsterdam.

Ik ga voor een half jaar reizen door Zuid-Amerika. De overstap in de Amerikaanse steden is 2 keer 1,5 dag.

Aangezien een enkeltje naar Sao Paulo al erg duur was (voor juli; WK'14), heb ik het idee dat dit een goed alternatief is.

Wat vinden jullie van de prijs?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Tikva »

prijs klinkt wel goed, maar 1,5 dg is echt veel te weinig voor NY. Wanneer kom je er weer? ik zou minimaal 2,5 dg doen dan kan je de net de basis top bezienswaardigheden (vrijheidbeeld vanaf ferry, world trade center, central park, times square en central park) zien, of nog beter een week als je ook van de geweldige musea bent.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

New York is inderdaad geweldig, dus als het even kan zeker meer tijd nemen. Enige nadeel: goedkope accommodatie is in New York en met name op Manhattan uiterst schaars. Hoewel ik het toch jarenlang als mijn favoriete stad heb beschouwd (maar eerlijk is eerlijk, toen had ik ook nog weinig anders gezien) is het inmiddels toch alweer 8 jaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest, ik moet toch nog eens een keer terug die kant op...

Ik zit zelf ook nog een beetje in dubio over m'n volgende trip, al heb ik inmiddels al wel toestemming van de zaak. Plan was om zo'n twee weekjes naar Taiwan te gaan, en dan nu ook voor een rondreis, niet alleen Taipei. In eerste instantie rond de jaarwisseling pas, begin januari zou de Taipei Auto Show moeten zijn, en als autoliefhebber zijn dat wel zaken waar ik als het even kan probeer een vakantie op af te stemmen. Probleem echter: behalve op de site van het WTC (waar de beurs gehouden zou worden) kan ik er helemaal niks daarover terugvinden, geen nieuwsberichten of zo, en de officiële site is (ook in het Chinees) nog van twee jaar geleden. Dan krijg ik toch het idee dat daar niet veel van terecht gaat komen...

En dan gaat de autoliefhebber in mij toch verder kijken, en komt, jawel, op Tokyo uit. Daar is eind november de Tokyo Motor Show, een van de grootste autosalons in de wereld, waar ik echter nog nooit geweest ben. En dan is er ook nog een groot matsuri in Chichibu, anderhalf uur buiten Tokyo. Al wel wat vluchten gezien waarmee die redelijk praktisch en schappelijk geprijsd met Taiwan gecombineerd zou kunnen worden, 2 of 3 dagen Tokyo en dan naar Taipei. So far, so good.

Nu echter het probleem: sinds dat idee in me op is gekomen is elk beetje enthousiasme voor Taiwan totaal verdwenen, ik zit eigenlijk alleen maar te kijken wat ik allemaal in een paar dagen Tokyo kan proppen. En dat terwijl m'n laatste drie echte reizen al deels of geheel aan Japan gewijd waren...

Misschien zou ik er toch beter aan doen heel Azië eens een keertje links te laten liggen en eens totaal ergens anders heen te gaan. New York dan maar wellicht? _O-
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Oké, bedankt voor de reacties. Ik zal even nadenken over een paar daagjes extra in New York.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
zaratoestra
Reisexpert

Re: Mening over voorstel vliegticket Tunafish

Bericht door zaratoestra »

Ikzelf ben nog niet in NY geweest maar de vlucht erheen kost altijd geld en nu ben je er dan toch.
Waarom probeer je niet aan couchsurfing te doen, of via airbnb iets te regelen, of gewoon te lobbyen en misschien vind je wel via via iemand die je wil hosten of slaapzaal...mogelijkheden genoeg om het iets goedkoper te doen.
Neem maar 4 dagen NY :-)

En veel plezier op je volgende reis.

Weet niet of je al in Bolivie bent geweest - maar da's echt klasse en top!!
menasil
Reisexpert

Re: Mening over voorstel vliegticket Tunafish

Bericht door menasil »

Tunafish moet dit ook wel voor je kunnen regelen dat de stopover langer duurt. Wij hebben een rondreis geboekt via hen in Canada/USA. Voor de vlucht tussen Canada/USA was er een optie met paar uur stopover in LA zagen we via een andere website. We hebben toen gevraagd of we aantal dagen later naar onze volgende bestemming konden door konden vliegen en in LA 3 nachten zouden kunnen blijven. Dat ging via Tunafish allemaal heel makkelijk.
Plaats reactie