Als meisje alleen backpacken in Spanje in de zomer

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.

Backpacken als meisje alleen in Spanje, doen of niet?

Zeker!
29
81%
Kan je doen
5
14%
Ik zou het niet doen
2
6%
Zeker niet doen!
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 36

annemiekje

Re: Als meisje alleen backpacken in Spanje in de zomer

Bericht door annemiekje »

Kan zeker wel, maar mijn ervaring is dat er een groot verschil is tussen noord en zuid europa qua mentaliteit.
zoals al eerder gezegd wordt in het zuiden ´nee´minder snel serieus genomen en is de ´manneijke aandacht´een stuk groter. Tot het irrittante aan toe. Ik ben 2 maand wezen liften door zuid europa en op een gegeven moment heb ik een ring om mn vinger geschoven en gezegd dat ik getrouwd ben. Dit helpt echt ^O^ .en duidelijk blijven natuurlijk. Vaak is stemverheffing en boze blikken al genoeg.

mocht je nu wat rondsurfen naar hostels ofzo, en ze zitten vol of je wil iets anders:
er zijn erg veel kraakpanden in spanje, vooral in barcelona, die om de maand ook toegankelijk zijn voor backpackers.
Je moet wel eerst contact met ze opnemen, want het kan zijn dat ook zij al volzitten.
een van die huizen is "Can Masdeu".( met wat googlen vind je ze wel) Het is alleen wel anders dan een hostel.
Zo is er minder luxe en wordt er wel een beetje initiatief van je verwacht aangezien het gaat om social centres. Het zijn vaak hele interessante plekken. Wat mij betreft beter dan hostels.
in ieder geval veel plezier en succes!
Anne S

Qreply

Bericht door Anne S »

Wat leuk om dit forum te vinden! Veel van mijn vragen zijn nu al beantwoordt. Ik wil zelf ook gaan backpacken door spanje en ben waarschijnlijk wel van plan om een tentje met te nemen omdat ik maar een klein budget heb. Mijn bedoeling is om zeker 1 a 2 maandjes te gaan, ik wil eind mei vertrekken en heb tot eind juli te tijd om te reizen. Ik vroeg me af wat jullie ongeveer kwijt waren per week/maand en waar het geld vooral in gaat zitten. Welke plaatsen zijn leuk om heen te gaan maar ook wat goedkoper?
Groetjes,
Anne
Gerrald

Re: voor het eerst op backpack reis!?

Bericht door Gerrald »

Hallo

Ik ben van plan om volgend jaar 3 a 4 maanden op reis te gaan weet nog niet waar ik naar toe wil het is voor mij de eerste x dat ik alleen op reis ga en weet der nog heel weinig vanaf wie kan mij informatie geven a tot z over alleen op backpack reis gaan en welk land je als beginnende backpaker het best kan doen ik hoop veel informatie te krijg ok beetje over de kosten enzo alsvadt heel erg bedankt!!:)

Groeten Gerrald
Jenny
Reisexpert

Re: voor het eerst op backpack reis!?

Bericht door Jenny »

Gerrald schreef:Hallo

Ik ben van plan om volgend jaar 3 a 4 maanden op reis te gaan weet nog niet waar ik naar toe wil het is voor mij de eerste x dat ik alleen op reis ga en weet der nog heel weinig vanaf wie kan mij informatie geven a tot z over alleen op backpack reis gaan en welk land je als beginnende backpaker het best kan doen ik hoop veel informatie te krijg ok beetje over de kosten enzo alsvadt heel erg bedankt!!:)

Groeten Gerrald
Waar je het beste naar toe kan hangt af van je interesses. De prijzen hangen af van je bestemming. Australie is bv. een vrij duur land, terwijl Azie 5 keer goedkoper kan.

Lees eens wat artikels en berichten op deze site zodat je je een beeld kan vormen. Lees wat reisverslagen van mensen en ga eens naar de bibliotheek. Afleveringen van reisprogramma's kijken ter inspiratie kan ook helpen.

Je vraag is nu nog te algemeen....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gerrald

Bericht door Gerrald »

Hallo

dankje voor je informatie ga zeker wat meer informatie op doen! Heb jij mischien nog leuke en informaties site waar veel over backpacken op staat?

Mvg Gerrald
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Op deze site staan heel veel artikels over backpacken. Ook op dit forum staat enorm veel informatie.

De website van de Lonely Planet is heel nuttig, zij hebben ook een forum.

Het handigste is wanneer je nu eerst een bestemming kiest, en dan gaat lezen over het hoe en wat qua bestemming. Wil je binnen of buiten Europa?
Gerrald

Bericht door Gerrald »

Hallo

Ik denk persoonlijk dat het slim is om als beginnende backpaker een Europees land te doen zit dan aan Spanje te denken of Griekenland maar jij noemde in je eerdere reactie dat Azië ok goedkoop is en heb daar beetje op internet dingen over op gezogd en dat lijkt me ok erg leuk (bezienswaardig heden ect) maar is het verstandig als beginnende backpaker buiten Europa op reis te gaan?

Mvg
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ja hoor, Azië is prima geschikt voor een beginnende backpacker. Spanje heb ik niet veel ervaring mee, ik heb wel een aantal weken door Griekenland gebackpackt. Zie mijn reisverhalen (link onder dit bericht).

Ook Bulgarije is erg leuk en veelzijdig.
Gerrald

Bericht door Gerrald »

Oke dan ga ik me gewoon richten op Azië door daar veel informatie ect. Van op te zoeken en wie weet kom ik daar nog een bacpakker tegen waar ik samen mee kan rondreizen in Azië weet jij een goeie site/winkel waar je backpack spullen kan kopen en voordelig?
Plaats reactie