Sumatra in 10 dagen?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Joost92

Sumatra in 10 dagen?

Bericht door Joost92 »

Hallo allemaal!

Momenteel zit in in Seoul, en ik was op zoek naar een mooi reisje voor de 10 dagen die ik over heb rond Kerst. Zo kwam ik op een vliegticket van nog geen 250euro!

Ik ben zelf in Augustus op Java en Bali geweest maar heb me echt nog totaal niet in Sumatra verdiept. Dat het mooi is etc dat weet ik wel, maar mijn echte vraag is:

Is het mogelijk/leuk/de moeite waard om Sumatra te bezoeken in 10 dagen? Ik hoef niet het hele eiland te zien, wil toch vooral relaxen en wat natuur zien hier en daar..

Dank!

Joost.
Jenny
Reisexpert

Re: Sumatra in 10 dagen?

Bericht door Jenny »

Als je een duidelijk gebiedje afbakend is het besllist mogelijk om in 10 dagen een mooi stukje Sumatra te zien.

Ik zou me in 10 dagen beperken tot Medan en omgeving. Medan zelf is niet veel, maar het is een hub om door te reizen naar bijvoorbeeld Lake Toba en Bukit Lawang. Aangezien je 10 dagen hebt, zou je kunnen overwegen om het toeristische Bukit Lawang te skippen, en naar Ketambe te reizen. Daar heb ik mijn mooiste trekking ooit gemaakt, waarbij ik in de boom boven me wilde orangutans zag!

Ik zou wel het weer een beetje in de gaten houden. Het regenseizoen begint deze maand (op papier), en als het volop regent is de kans op orangutans in Ketambe niet groot. Dan zou ik tóch kiezen voor Bukit Lawang, eventueel met wat dorpen of een vulkaan bij Berastagi.

Zie ook mijn reisverslag op http://www.ikreis.net/main.php?cid=181.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Sumatra in 10 dagen?

Bericht door LaosFan »

Prima advies hiervoor. Ik ben nooit op dat deel van Sumatra geweest dus kan ik daar niks zinnigs over zeggen. Wel ben ik in een ander deel van Sumatra geweest.

Als je bijvoorbeeld vanuit Padang naar Bukittingi gaat en daar een brommer huurt en binnendoor naar het grote meer daar in de buurt (naam is me even ontschoten) gaat heb je al een paar mooie dagen. Sawahlunto is daar ook in de buurt en dat is een mooie trip en een leuke plaats met diverse musea en weinig toeristen. Erg gaat ook een treintje daar wat de moeite moet zijn maar slecht eens per week gaat. Meer tips kan nog als je wilt, dan ga ik in mijn 'archief' spitten.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie