Zuid-Thailand: Wat zijn de beste plekken?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Fliesje

Re: Planning (tijdsgebrek?) noord naar zuid Thailand

Bericht door Fliesje »

Ik ben niet zo gewend om een strakke planning te moeten maken. Voor mijn vorige grote reis had ik 6 maanden, dus ja. Ik denk dat ik tussen de eilanden ook wel een keuze ga maken onderweg. In Bangkok blijf ik ook maar 1 dag waarschijnlijk, want ik heb er de vorige keer een aantal dagen geweest waardoor ik de meeste dingen wel heb gezien. Dank je voor je tip!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Thailand is prima onderweg te plannen. Kijk daar inderdaad wat je leuk vindt. Het weer en mensen die je ontmoet kunnen ook bepalend zijn voor je route.

Tijdens mijn eerste reis door Thailand (4 weken) heb ik alleen het midden en noorden gezien. Later wel een paar keer terug geweest, maar nog steeds niet naar het zuiden.

In Chieng Mai alleen kan je je al makkelijk 4-5 dagen vermaken, en meer bij een langere trekking in de omgeving en een kookcursus.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Thibauttoye

Bericht door Thibauttoye »

Beste,

ik denk dat je planning iets te optimistisch is. Ikzelf spendeerde ongeveer 40 dagen in Thailand de voorbije maanden en bezocht maar een fractie van de bovenstaande lijst. Uiteraard kan je wat sneller reizen maar hou er rekening mee dat het reizen opzich ook tijd in beslag neemt (de lokale bussen en treinen zijn niet van de snelste en stiptheid is ook niet hun sterkste kant), als je alles zou willen bezoeken denk ik dat je 3 weken op bus/trein/boot zal doorbrengen.
Ik sluit me aan bij de andere reacties, beslis ter plaatse waar je langer wil verblijven en dan zie je wel!

groetjes,

Thibaut
Laurachris

Reisschema Zuid Thailand

Bericht door Laurachris »

Hallo allemaal!
Wij gaan op 14 december tot 2 januari naar Thailand en ik heb graag advies nodig over ons reisplan. Op dit moment heb ik alleen de kerstdagen op Ko Lipe geboekt (3 nachten).
Ons plan is om 2 nachten in Bangkok te overnachten en daarna met het vliegtuig naar Surat thani te vliegen om vervolgens met de taxi naar Khoa Sok national park te gaan. Wij zullen dan ongeveer 3 nachten daar verblijven. Daarna willen wij graag naar de stranden van Thailand maar we zitten te twijfelen wat het leukste is om te verblijven. Ik had gelezen dat railey beach erg mooi is maar ook Ko phi phi maar waar ik een beetje bang voor ben is de drukte. Wij vinden het wel leuk als er in de buurt dingen te doen zijn en leuke restaurants en bars zijn maar hoeven er niet midden in te zitten. Ik vind het veel leuker om dit te kunnen opzoeken maar dat je ook gewoon relaxt op het strand kan liggen en dingen kan ondernemen in de buurt zoals kayakken, snorkelen etc. Kunnen jullie adviseren wat een leuke plek is om dan heen te gaan? Rond de kerstdagen moeten we dus in Ko lipe zijn omdat we daar 3 nachten al hebben geboekt. Daarna willen wij weer een ander eiland aandoen en ik dacht zelf aan Ko Lanta. Kunnen jullie ons advies geven wat leuke eilanden zijn en of dit een beetje een logische reisschema is qua afstanden etc?

Alvast bedankt voor de reactie

Groetjes Chris en Laura
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisschema Zuid- Thailand

Bericht door stevenl »

Een hotel buiten Tonsai op Phi Phi kan prima aan jullie wensen voldoen, net als Railay Beach dat kan. Het klinkt alsof jullie Phi Phi te druk zouden vinden, dus lijkt Railey de beste keuze.

Lanta lijkt een prima stop op de terugweg, ik neem aan tenminste dat jullie vanuit Krabi, ST of Phuket terugvliegen. Je kunt ook nog overwegen om bijvoorbeeld naar Kanom te gaan, vlak bij Surat Thani. Lanta is veel meer een familiebestemming dan Lipe, Phi Phi of Railey trouwens, Kanom is veel meer een Thaise bestemming.
Travelator
Reisexpert

Re: Reisschema Zuid- Thailand

Bericht door Travelator »

Lanta is een mooi en leuk eiland dat inderdaad veel gezinnen trekt, maar ook veel backpackers en feestgangers. Ik ben er inmiddels al 3 keer voor langere tijd geweest en vind de diversiteit erg leuk.
Als je zin hebt in rust, kun je dat zeker vinden, maar in het hoogseizoen is er ook elke avond wel ergens op het eiland een feestje.

Als jullie de natuur willen opzoeken, is Ko Tarutao wellicht nog een interessante optie. Dit prachtige eiland ligt vlak bij Ko Lipe, maar hier is verder niet echt veel te doen buiten aapies en varanen kijken. Wel een bijzondere plek.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
KayleighPascal

Eilanden Zuid-Thailand

Bericht door KayleighPascal »

Hallo allemaal,

Nog een vraag over de eilanden.
Vanuit Phuket willen wij naar Koh Phi Phi gaan om hier een aantal dagen te verblijven. Is het de moeite waard om vanuit hier naar Krabi of Koh Tao te gaan? Of is het slimmer om richting Koh Samui/Koh Tao te gaan? Wat raden jullie ons aan?
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Eilanden Zuid-Thailand

Bericht door lisette-van-beek »

Ik snap de vraag niet echt. Je wilt dus horen welke plek wij zouden kiezen: Krabi (Railay neem ik dan aan) of Koh Samui?
En naar Koh Tao ga je blijkbaar sowieso al?

Ik vond Railay geweldig. Uniek. Super mooi gelegen, mooi strand en relaxte sfeer. Koh Samui ben ik niet geweest maar schijnt ook erg mooi te zijn.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
KayleighPascal

Ik bedoel of het de moeite waard is om Koh Lanta of Krabi te bezoeken, of dat
je beter kunt doorreizen naar koh Samui en de naastgelegen eilanden.
Aangezien wij maar een maand in Thailand zijn en vanuit het Noorden naar Phuket vliegen. Vanuit Phuket gaan we een aantal dagen naar Phi Phi.
Vanwege de duikcursus en halfmoonparty zal onze laatste week op Koh Tao en Koh Phagnan zijn.
We zitten dus te twijfelen of we Koh Lanta of Krabi moeten doen vanwege de tijd .
Maar als jullie zeggen dat het echt de moeite waard is ?
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Koh Lanta ben ik niet geweest. Als ik je mag adviseren zou ik niet veel tijd in Phuket steken, ik vond dat de minst leuke plek van Zuid-Thailand. Beter gelijk door naar Phi Phi of Krabi (of wat dan ook), maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik weet niet precies hoe je je tijd wilt indelen in de rest van thailand en hoeveel tijd je dus nog hebt voor de eilanden?

Kijk anders even op mijn site (zie onderschrift) voor mijn route (+ aantal dagen). Dan heb je een indicatie. Heb zelf ook Koh phangan, Koh Tao, krabi, phi phi en phuket bezocht (phuket veel te lang maar dat kwam vanwege andere omstandigheden en niet omdat we het zo leuk vonden).
Een week voor Phangan en Koh Tao vind ik wat kort, maar is wel te doen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
KayleighPascal

Bedankt ! Ga je route even bekijken :)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Het ligt er een beetje aan wat je wilt.
Ik vind Ko Lanta een erg leuk en afwisselend eiland en het heeft ook mooie stranden.
Ko Phi Phi is rete druk en hier draait het leven vooral om veel feesten.
Op Ko Lanta heb je zeker meer variatie... Daar kun je én feesten, én op het strand liggen, én van de natuur genieten (scootertje huren), én het is ook nog gewoon wat authentieker.
Ko Tao vind ik persoonlijk ook veel te druk, of je moet echt helemaal afgelegen gaan zitten.
Van Ko Pha Ngan heb ik maar één klein hoekje gezien. Mooi, maar ook vrij toeristisch zo te zien.
Krabi/Railay is ook super toeristisch, maar dat vind ik zelf wél weer de moeite waard, ook vanwege de waanzinnige en unieke natuur. Overigens zijn er behalve Railay meer mooie plekjes te vinden, die iets rustiger zijn...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
angeladeleeuw

Vliegen van zuid thailand naar cambodja

Bericht door angeladeleeuw »

In maart ga ik samen met mijn vriend richting thailand en cambodja.
nu willen wij eerst het zuiden doen van thailand en vervolgens naar cambodja.

heeft iemand enige ervaring met een soort gelijk reis en wat is het handigst om van zuid thailand naar cambodja te gaan?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegen van zuid thailand naar cambodja

Bericht door stevenl »

angeladeleeuw schreef:In maart ga ik samen met mijn vriend richting thailand en cambodja.
nu willen wij eerst het zuiden doen van thailand en vervolgens naar cambodja.

heeft iemand enige ervaring met een soort gelijk reis en wat is het handigst om van zuid thailand naar cambodja te gaan?
Vliegen. Kijk eens welke opties Bangkok Air en Air Asia hebben vanuit met name Phuket.
Arquera

2 Weken Thailand Zuid-Thailand

Bericht door Arquera »

Hallo,

In de zomer ga ik 2 maanden reizen door Vietnam/Laos/Thailand waarvan ik de laatste 15 dagen in Thailand zal verbrengen. Ik kom aan vanuit (zuid)Laos en heb 2 weken later een vlucht vanaf Bangkok. Het is het einde van de reis, dus mooie stranden zal hoog op de prioriteiten lijst staan vermoed ik.
Wat raden jullie aan om nog echt wat moois van Thailand mee te krijgen?
Plaats reactie