Alle landen in Azie die een exit-bewijs eisen kijken alleen eventjes vluchtig naar je ticket en als 't er goed uit ziet is er niets aan de hand. De immigratie kijkt er, als ze er al om vragen, ook alleen maar op naar de datum en als dat binnen 't (gratis) visum is krijg je 'm zonder vragen.
Uiteraard geen garantie dat ze niet ooit een keertje echt met AirAsia bellen om zo'n nep ticket te verrifieren maar als ze dat voor iedereen moeten gaan doen kost het ze veel te veel tijd. Ik ga in ieder geval nooit meer een weg gooi ticket kopen om maar een exit-bewijs te hebben.
De laatste keer vloog ik met retourtje BKK-AMS-BKK, terwijl ik incheckte in AMS voor de terugvlucht vroegen ze (Aeroflot) of ik een exit-ticket had die ik dus mooi niet had. Zei dat ik al wat maanden aan het reizen was en weet dat ik na 30 dagen het land uit moet zijn, daar gingen ze al gelijk akkoord mee.
Bij Eva air deden ze ook een keer best moeilijk voor een vlucht met V.O.A. voor Vietnam, want had geen exit-ticket. Uiteindelijk kon ik een papiertje tekenen dat als ik geweigerd werd zelf de extra kosten zou betalen. Maar net hoe goed je kan babbelen met zo'n figuur bij 't inchecken en hoe brutaal je zelf durft te zijn