route Costa Rica/Panama

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Lie*

route Costa Rica/Panama

Bericht door Lie* »

Hallo,

eind deze maand vertrekken mijn vriend en ik richting Costa Rica (24/10 - 8/11). we hebben een mogelijke route opgesteld, maar zouden toch misschien nog bevestiging willen ivm haalbaarheid.
San Jose (overnachting) - Puerto Viejo (2 dagen) - Bocas Del Toro (PAN) (3 dagen)
via shuttle bus wer naar Puerto Viejo en San Jose om huurauto op te pikken.
dan naar Arenal/ La fortuna (2 dagen) - monteverde (2 dagen) - rincon de la vieja (3 dagen) - San Jose (1 dag)

Oorspronkelijk hadden we graag Tortuguero nog gedaan, maar weet niet goed hoe te combineren, en of het de moeite is die periode (ivm de schildpadden te zien krijgen of niet).

Ook is het misschien logischer om het strandgedeelte op het einde te houden, maar aangezien wij daarna nog doorgaan naar Miami, leek het ons een fijnere afwisseling om eerst Puerto Viejo en BDT te doen.

We nemen in het begin openbaar vervoer, omdat we het wat zonde vinden om een huurauto 3-4 dagen te huren om die dan op een parking in Puerto Viejo te laten staan terwijl we naar Bocas gaan.

zijn deze routes te doen met de auto? en is het makkelijk om ter plekke met de auto de verschillende activiteiten te doen? of is dat meer iets van: ter plekke is alles wandelafstand?

tips zijn ook altijd nog welkom!

kijk er wel enorm naar uit :)

Groetjes,
Lie
ubiytsa
Reisexpert

Re: route Costa Rica/Panama

Bericht door ubiytsa »

Ik zou die overnachting niet in San Jose doen, maar in Alajuela. Dat ligt dichterbij het vliegveld en zowel Alajuela als San Jose zijn niet zo speciaal (wel om even snel doorheen te lopen). Je bent dan in een half uur met de bus in San Jose. Naar Puerto Viejo is het nog aardig wat uurtjes rijden en je moet rekening houden met een San Jose waarin het lastig is om te oriënteren door het gebrek aan straatnaamborden. Ik kan mij nog herinneren dat wij veel moeite hadden met het vinden van de terminal van Corcovado en Monteverde. Er zijn heel erg veel terminals, dus zoek dit van tevoren goed uit.

Rincon de la Vieja vind ik heel erg buiten het schema staan. Ik zou eerder die dagen gebruiken voor Tortuguero. Het probleem is dan alleen wel dat je dan ook weer met je huurauto zit, omdat je hier met de boot moet komen. Hetzelfde geldt eigenlijk ook wel een beetje voor Monteverde-La Fortuna. De weg erna toe is zonder boot veel verder, omdat je een heel stuk om moet.

Bijna alles is op loopafstand, als je veel wil lopen natuurlijk.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie