Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum voor 6 maand!

Bericht door stevenl »

Begrijp ik het goed: eerst 6 maanden Thailand, daarna andere landen?

Voor 6 maanden Thailand volstaat een double entry visa: eerste keer 60 dagen entree, 30 dagen verlengen, daarna naar buiten Thailand om 2e entry te activeren voor 60 dagen en weer met 30 dagen te verlengen. Totaal dus 180 dagen.

Je kunt ook single entry aanvragen, en dan na de verlenging in een buurland een nieuw visum aanvragen. De belangrijkste overweging om dit laatste te doen is dat ambassade/consulaat veel makkelijker, dus op basis van minder informatie/planning een single entry geeft. Voor double entry willen ze waarschijnlijk een complete planning zien.

Maar je kunt natuurlijk altijd double proberen, en als het niet lukt volstaat de single voor je.
boompjess

Bericht door boompjess »

Eerst 6 maanden Thailand inderdaad.

De double entry lijkt de meest eenvoudige optie. Maar levert het niet hebben van een reisplanning problemen op bij de initiële aanvraag hier in Nederland?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Wij gaan 2 maanden in Thailand rondreizen, dan naar Cambodja 3 weken en daar na weten we nog niet. In ieder geval terug naar Bangkok om 5 maart naar Amsterdam te reizen.
Wij hebben een double entry genomen en moesten wel een kopie van onze vliegtickets bijvoegen voor de terugreis. Ook moesten wij een formulier reisplanning invullen. Maar omdat wij misschien over land naar Cambodja gaan, hebben wij geen vliegtickets hoeven te tonen. Dus dat is niet belangrijk.

Als je maar aan deze voorwaarden voldoet.

Tourist Visa 2 entries *
Tourist Visa 2 entry: maximaal verblijf van 2x60 dagen
Geldigheid Paspoort: 9 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 6 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €60,= (vanaf 01-04-2011 moet er weer betaald worden voor het visum)

Op de site van het consulaat in Amsterdam krijg je de meeste info. Bij de ambassade staat dat niet.
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Ik bedoelde de ambassade van Den Haag in de laatste zin.
boompjess

Re: Visum voor 6 maand Thailand!

Bericht door boompjess »

Nu ben ik weer wat verward.. Je zegt dat jij dus wel hebt moeten aantonen bij een double entry dat je het land weer verlaat? Hoewel je zegt dat dit niet in de betreffende voorwaarden staat?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Ja we hebben kopieën van de vliegtickets bij het aanvraagformulier moeten inleveren om aan te tonen dat we werkelijk na 6 maanden weer terugvliegen naar Amsterdam. Het visum is 6 maanden geldig.
We mogen dus 2x 60 dagen blijven, binnen die 6 maanden. Of we nou over land komen of met het vliegtuig maakt niet uit.

Wij gaan dus ook binnen 60 dagen vertrekken naar Cambodja. Als we terugkomen in Thailand mogen we weer 60 dagen blijven. We vliegen 5 maart terug en ons visum verloopt 9 maart.
Daarom willen ze die tickets zien en ik meen dat er op Schiphol ook naar gekeken wordt.
Wij hebben geen zin in een visarun en vinden het ook geen probleem onze terugvlucht vast te leggen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Zoals in mijn eerste antwoord aangegeven doen ze bij een double entry moeilijker over vliegpapieren dan bij een single entry. Daar komt bij dat de uitgifte criteria zijn aangescherpt de laatste weken.

Je kunt gewoon double aanvragen, lukt dat niet dan krijg je single, is er geen man overboord.
evab

spoedvraag, visum thailand/reisroute

Bericht door evab »

Hoi,

Morgen vertrek ik naar Bangkok, Thailand. Ik heb een enkeltje geboekt en verwacht ongeveer n half jaar door ZO-Azie te trekken. De route die ik in gedachten had is als volgt:

Thailand-Cambodja-Vietnam-Laos-Thailand-Myanmar-Maleisie-Indonesie.

Nu heb ik niets van visum etc aangevraagd voor Thailand.
Vriend van me zei wat over boetes, maar ontkende dat je voor het verkrijgen van een toeristenvisum ook moet aantonen dat je binnen een maand vertrekt.
Net dus even de Thai consulate Amsterdam gebeld; maar die zei dat ik inderdaad voor een toeristenvisum van 30 dagen meot aantonen dat ik binnen 30 dagen het land uitga vanaf een internationale luchthaven. Balen dus, want ik heb geen vlucht nog geboekt.

Wat raden jullie aan nu te doen?
-Nog even snel n vliegticket naar cambodja boeken a 70 eur?
-Snel een vliegticket boeken zo goedkoop mogelijk, en geen gebruik van maken? (kan dit zonder gevolg?)
-In geval van bovenstaande optie, kan ik naar Laos of Cambodja over land reizen.
-Hoorde ook ergens iets over 2 weken vrij toeristenvisum?
- Gezien ik dus toch 2x thailand binnenkom, hoeveel tijd mag daar dan tussen zitten om een 1 entry visa aan te vragen voor de 2e maal?
-Stel ik regel niets qua visum, krijg ik dan de visumvrije 2 weken? En hoef ik dan daarvoor geen bewijs te laten zien dat ik vertrek in die periode?

En hoe beoordelen jullie mijn reisroute? Heb hem gemaakt obv mijn lonely planet, maar al rondscrollend over internet zie ik veel routes die Laos en Cambodja hebben omgedraaid en dus dat rondje precies andersom doen. Zijn er mensen met de praktijkervaring dat dit idd meer voorkomt?

Hoop dat jullie kunnen helpen,zit best in de stress nu zo de namiddag tevoren -O-
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: spoedvraag, visum thailand/reisroute

Bericht door stevenl »

Toeristenvisuk van 30 dagen bestaat niet, wat je bedoelt is een visumvrije entree.

Daarvoor is inderdaad een vliegticket naar buiten Thailand vereist, zoals ook beschreven in de algmene visuminformatie hier, heb je die al doorgelezen?

Wat je kunt doen:
1) vliegticket kopen naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen na aankomst;
2) gewoon inchecken en hopen dat het goed gaat, mogelijk kun je ene vrijwaring tekenen;
3) vroeg inchecken, als je geweigerd wordt kun je altijd ter plekke een ticket boeken.

Immigratie in Thailand is niet het probleem, de luchtvaartmaatschappij, die verantwoordelijk is, mogelijk wel.
boompjess

Bericht door boompjess »

Ik heb dus inderdaad de two entry aangevraagd. Krijg ik vervolgens dit mailtje:
Dear sir/madam,

We received your visa application, your passport including a visa fee and the required documents.

As you apply for a Tourist visa two entries, please find attached a form of trip plan and fill in then send it to our address by post.

We will arrange to send the passports to your address as soon as we receive your trip plan.

Met vriendelijke groet,

Kind regards
Mijn reisgenoot (Schotse) kon aangeven op haar formulier dat haar specifieke reisplanning nog bepaald moest worden. Wat blijkbaar geen probleem was.

Wat stellen jullie voor wat ik doe? Dit is vrij frustrerend twee weken voor vertrek!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Je reisplanning doorgeven. Lukt het niet dan kun je altijd een single entry krijgen, in jouw geval ook geen man overboord.
Erik
Site Admin

Thailand visum bijna verlopen. Hoe verlengen?

Bericht door Erik »

Uit de mailbox:
Mijn visum is bijna afgelopen in Thailand maar wil nog een paar maanden langer blijven
Maar mijn vraag is kan ik bij een grens overgang chong chom border een kantoortje waar je een toeristenvisum 60 dagen of een dubbele intree kan kopen. Of anders heeft mischien chong mek border laos deze mogelijkheid ook.
Bij voorbaat dank Geert de vries
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Thailand visum bijna verlopen. Hoe verlengen?

Bericht door stevenl »

Visumrun doen naar buiten Thailand en toeristenvisum halen. Daarmee krijg je 60 dagen die je nog een keer met 30 dagen kunt verlengen, Vientiane in Laos is waarschijnlijk het makklijkste.

Als je de grens overgaat en visum exempt over land weer terugkomt krijg je slechts 15 dagen, als je door de lucht binnenkomt 30 dagen visum exempt. Dat lijkt allemaal nioet genoeg voor je, dus visum aanvragen bij Thais consulaat/ambassade lijkt de enige en een goede en eenvoudige mogelijkheid.
charlotte1988

Bewijs nodig na 30 dagen uit Thailand?

Bericht door charlotte1988 »

Hoi hoi,

Ik ga 4 maanden naar Azië en heb een retourtje Bangkok. Nu wil ik in Bangkok een visum voor 30 dagen aanvragen. Maar omdat ik mijn reis vrij open wil houden, heb ik geen vlucht geboekt waarmee ik kan aantonen dat ik na 30 dagen ook daadwerkelijk uit Thailand ben. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Ik hoor weer van sommige dat het helemaal niet nodig is, maar ik lees weer af en toe van wel. Als het moet ga ik een goedkoop ticket kopen waar ik dan geen gebruik van maak. Maar heeft iemand tips welke vluchten heel goedkoop zijn (heb al gezocht via Airasia, maar er is zoveel keus!).

Alvast bedankt!

Groetjes,
Charlotte
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bewijs nodig na 30 dagen uit Thailand?

Bericht door Tikva »

Ik snap niet helemaal wat je wil. Je kunt of in Nederland een visum aanvragen voor 30 dagen. Of je krijgt op het vliegveld visum vrije entree voor 30 dagen maar dan moet je wel een vliegticket het land uit hebben.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie