reël reisplan Guatemala - Belize

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
scorpiootje

reël reisplan Guatemala - Belize

Bericht door scorpiootje »

Beste reizigers,

Mijn plan is om in januari/februari 2014 4 weken te reizen, heenreis Amsterdam - Guatemala.
Na een bezoek aan Antiqua wil ik naar San Pedro La Laguna voor 1 week homestay om spaans te leren. Dan doorreizen naar Rio Dulce/Livinston. Laatste twee weken naar Belize om vervolgens mijn terugvlucht te nemen Belize - Amsterdam.

Zijn er mensen met tips/adviezen over deze route? Is dit een reël reisplan?

Alvast bedankt,
Groetjes José
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: reël reisplan Guatemala - Belize

Bericht door Tikva »

In een week doorreizen naar rio dulce kan prima. In principe kan het zelfs in een lange dag en dan de volgende dag naar Livingstone met de boot. Maar ga je nog stoppen onderweg? bijvoorbeeld in antigua of Lanquin of beide? dan wordt het al een ander verhaal.

Hoe wil je van rio dulce naar belize? met de boot? Dan mis je wel Tikal. Wat wil je in Belize doen? als het zoals de meeste reizigers vooral Key caulker is dan zou ik eerder kiezen voor 3wk Guatemala en 1 week belize.

Mexico (cancun) kan wat betreft vliegen trouwens wel eens veel goedkoper uitpakken en kan je vanaf belize in 2 dagen heen reizen, of 3 dagen met wat langere en leukere stops. Zeker een optie om naar te kijken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Re: reël reisplan Guatemala - Belize

Bericht door Erik »

Je kunt in een dag van Tulum naar Cay Caulker. Je kunt per boot van Caye Caulker naar Chetumal om vervolgens per bus verder te gaan naar Tulum. Helemaal met de bus en het laatste stuk met de boot kan ook.

Verder werd ons ook San Ignacio aangeraden. Zelf niet geweest maar wanneer je vanuit Tikal gaat is dat maar een paar uurtjes.

Als je alleen naar Cay Caulker gaat dan is 1 week Belize voldoende, ga je wat langer dan zou je ook naar San Ignacio kunnen gaan. Over het algemeen is er wel net wat meer te zien in Guatemala dan Belize.
Plaats reactie