Japan, Taiwan, Korea en andere in die streek :-)
Re: Japan, Taiwan, Korea en andere in die streek :-)
Klinkt als een heel gaaf idee! Ik zit momenteel in Korea en heb me echt verbaasd over het land, de natuur etc. Zeker een bezoekje waard!
-
- Reisexpert
heb je een blog om te volgen joost??
Nope, sorry. Ik reis momenteel ook niet echt veel hoor. Woon nu in Seoul voor t/m Januari ivm studie! Maar wel hier en daar dingen gezien, en gehoord van mensen die road trips gedaan hebben.
-
Ik ben net terug van een drieweekse vakantie naar Zuid-Korea en Japan en ik vond het helemaal geweldig. Zowel Korea als Japan vond ik een eitje om zelfstandig rond te reizen. In verband met de beperkte tijd hadden we alle accommodatie van tevoren vastgelegd. In Korea hebben we alles per bus gedaan (land is ook niet erg groot), in Japan per trein. De JR pass hadden we van tevoren in NL gekocht (kan ook niet anders). Geen idee of we hem er financieel uit hebben gehaald, ik vond het voornamelijk supergemakkelijk en snel. In Korea hebben we Seoul, Sokcho, Gyeongju en Busan bezocht. Vervolgens de boot naar Fukuoka genomen (twee dagen ervoor in Busan geboekt, ca. 100 euro pp voor een enkeltje) en toen per trein via Hiroshima, Osaka en Kyoto naar Tokyo. Engels is in beide landen matig, maar dat is nooit een probleem geweest. Ik vond Koreanen vrij gereserveerd. Heel vriendelijk als je wat wilt, verder werden we redelijk genegeerd.
-
- Reisexpert
volgens de huidige route (centraal Azie en China - start in april) zouden we normaliter in juli en augustus China bereizen. Ondanks het feit dat we van veel mensen hoorden dat reizen in China in de zomervakantie vaak heel druk kan zijn, maken we ons hier weinig zorgen over omdat we (hoop ik) minder supertoeristische provincies gaan bereizen.
Nu vraag ik mij echter af hoe het zit met drukte in Japan in augustus?? Iemand een antwoord voor me klaar??
Nu vraag ik mij echter af hoe het zit met drukte in Japan in augustus?? Iemand een antwoord voor me klaar??
Bij mij Augustus 2012 was het niet zo heel erg druk. Bijna geen westerse toeristen gezien, helemaal nergens (oké, buiten de hostels om
) Tokyo, Kyoto, Hiroshima, Osaka, Fukuoka. Zelfs niet bij de grootste atttracties. Zelfs de Mt. Fuji beklommen en maar één groepje van Amerikanen gezien tijdens de klim + op de top.

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Het ligt er in Japan maar net aan waar je komt. Toerisme in Japan is toch vooral binnenlands toerisme, de buitenlanders maken het verschil niet. Waar je echter wel rekening mee zal moeten houden zijn de grotere festivals in de zomer, met name in het noorden van Japan. Zeker een bezoek waard, maar dan barsten steden soms wel echt uit hun voegen. Dan kan het dus gebeuren dat zelfs in grote steden als Sendai of Sapporo vrijwel alle accommodatie lang van tevoren al tot de laatste kamer gevuld is, en je letterlijk over de hoofden zou kunnen lopen. Dan is het dus zeker verstandig vooraf te boeken of op z'n minst het aanbod op boekingssites in de gaten te houden. In Tokyo en ten westen daarvan zal je daar echter veel minder van merken.
Bedenk trouwens wel dat Japan in augustus echt ellendig warm en vooral erg benauwd is, in dat opzicht niet de meest ideale periode.
Bedenk trouwens wel dat Japan in augustus echt ellendig warm en vooral erg benauwd is, in dat opzicht niet de meest ideale periode.
-
- Reisexpert
Bedankt voor jullie reactie.
@Ozz: als we in het begin van onze reis relatief goed willen zitten qua warmte houdt dit in dat we in april 2014 vertrekken vanuit Oezbekistan. Concreet betekent dit dat we juli/augustus +- in China zullen zijn. En dan, als we beslissen om naar Japan te gaan, in augustus/september daar zijn.
Later gaan we daar naar eventueel Myanmar (waar we in het goede seizoen zitten) en/of naar Sulawesi, Sumatra, Sabah, Sarawak (Mal. Borneo) wat inhoudt dat we dan weer in het regenseizoen zitten.
@Ozz: als we in het begin van onze reis relatief goed willen zitten qua warmte houdt dit in dat we in april 2014 vertrekken vanuit Oezbekistan. Concreet betekent dit dat we juli/augustus +- in China zullen zijn. En dan, als we beslissen om naar Japan te gaan, in augustus/september daar zijn.
Later gaan we daar naar eventueel Myanmar (waar we in het goede seizoen zitten) en/of naar Sulawesi, Sumatra, Sabah, Sarawak (Mal. Borneo) wat inhoudt dat we dan weer in het regenseizoen zitten.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Acj, je kan het ook zo zien: ten opzichte van een paar andere landen die jullie gaan bezoeken zal de Japanse zomer nog wel meevallen
(daarnaast, ik ben dan ook iemand die boven de 15 graden al begint te mekkeren dat het warm is, maar desondanks heb ik die warmte ook 2,5 week overleefd...)

(daarnaast, ik ben dan ook iemand die boven de 15 graden al begint te mekkeren dat het warm is, maar desondanks heb ik die warmte ook 2,5 week overleefd...)