DVDs en CDs meenemen

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
far2go

DVDs en CDs meenemen

Bericht door far2go »

We vertrekken binnenkort naar de Filipijnen om oa onze zoon te bezoeken. Gezien hij een grote collectie muziek en films heeft , vraagt ie om een deel ervan mee te brengen. Wat zou een aanvaard aantal zijn om mee te nemen, om geen problemen te krijgen met duane of zo.
Grtjes far2go
Erik
Site Admin

Re: DVDs en CDs meenemen

Bericht door Erik »

IS het niet handiger om de Cd's en Dvd's digitaal om te laten zetten. Dan kun je vrijwel alle muziek op een USB stick meenemen zonder dat je direct vragen krijgt. Zo hoeft je zoon ook geen cd's mee te nemen die alleen maar kwijt of beschadigd kunnen raken. Volgens mij kun je het digitaal omzetten al doen in Windows Media Player (niet top maar het werkt).
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Mochten jullie veel mee willen nemen, lijkt me dat geen probleem.

Toeristen nemen over het algemeen bergen zwarte copien - cd's en dvd's mee het land uit, dus zou je denken dat het niet zou uitmaken om legale copien het land mee in te nemen...

Maar Erik's plan is inderdaad waarschijnlijk een stuk makkelijker!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je meer dan 5 illegale kopieën meeneemt dan ben je strafbaar. Minder dan 5 wordt meestal gedoogd. Bergen cd's meenemen kan niet zonder risico, Kim.

Als je legale cd's mee willen nemen dan moet je letten op de waarde in Nederland.

Als je zoon niet kan aantonen dat de cd's in Nederland gekocht zijn, dan zijn ze voor de douane in het buitenland gekocht. Je mag voor ongeveer 400 euro aan spullen die in het buitenland gekocht zijn invoeren. Wil je meer invoeren, dan moet je belasting betalen. Er wordt daarbij uitgegaan van de nieuwwaarde van de cd's in Nederland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
far2go

Bericht door far2go »

Bedankt voor jullie reactie.
Vooreerst zijn het wel allemaal originele, zeker geen kopieën.
Wat dat digitaal betreft, weet niet echt wat je daarmee bedoeld, is dat dan kopieëren naar een USB stick, vrees dat ik daar geen tijd meer voor zal hebben.
Ze zullen wel goed beschermt ingepakt zitten.
400 euro is wel niet zo heel veel cds me dunkt en hoe kan ik nu bewijzen dat ze in België zijn gekocht heb al die kastikets niet meer, lol. Bovendien kunnen we gedurende onze vlucht nergens uitstappen om ff boodschappen te gaan doen, is dus wel een zot idee dat die elders dan in België zouden zijn aangekocht.
Toedeloe
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Jenny schreef:Als je meer dan 5 illegale kopieën meeneemt dan ben je strafbaar. Minder dan 5 wordt meestal gedoogd. Bergen cd's meenemen kan niet zonder risico, Kim.
Dat is officieel zo inderdaad, maar net als uit Bali/Thailand nemen toeristen wel vaak bergen cd's/dvd's mee zonder problemen. Australiers zijn er erg goed in en komen met tientallen of meer terug uit die landen. Wordt dus vaak getolereerd wat het niet legaal maakt dat snap ik...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nederland is mss wat strenger dan andere landen. Hier wordt op Schiphol soms gericht op nepartikelen gezocht...

Het is logisch dat mensen geen kassabonnen bewaren van alles war ze kopen. Maar het is wel de eis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
far2go

Bericht door far2go »

@Kims, het is wel de bedoeling dat we die dvds meenemen vanuit België naar de Filipijnen en niet omgekeerd. We zijn zeker niet van plan er daar te kopen, tenzij misschien een cd met Filipijnse muziek als die al bestaat. Voor de DVD speler zelf kunnen we alvast het tiket wel meenemen, das in elk geval een goeie tip waarvan ik niet op de hoogte was.
Grtjes Far2go
Plaats reactie