Carnaval Rio goedkoop en veilig hostel

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
heinenlisenka

Carnaval Rio goedkoop en veilig hostel

Bericht door heinenlisenka »

Hallo allemaal,
Wij willen in 2009 graag naar de carnaval *O* in Rio de Janeiro, maar kunnen geen goedkoop hostel vinden (minimum 100 euro per nacht voor 2 personen). Heeft er iemand suggesties. Het moet wel in een veilige buurt zijn.
Alvast bedankt,
Hein en Lisenka
bolletjeom
Reisexpert

Re: Carnaval Rio goedkoop en velig hostel

Bericht door bolletjeom »

heb je al in de hostel database hier gekeken?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Goedkope hostels zijn er niet, zeker niet tijdens carnaval. Ik zat zelf in Ipanama, dat is iig wel een veilige buurt maar ook duur. Copacabana is dubieus....het is gewoon de hoerenbuurt, dus...Ik weet niet precies waar je allemaal heenwilt tijdens Carnaval, maar als veel Carnavals activiteiten zich bv af zouden spelen in de uitgaansbuurt Lapa (weet ik dus niet he), dan is het misschien een idee om een hostel in Urca (onderaan de suikerbroodberg) te nemen. Ik kan me herinneren dat een paar Nederlandse meiden me een hostel in Urca aanraadden. Het is een veilige buurt en centraal gelegen t.o.v. andere buurten. Misschien een goeie plek voor Carnaval....

ps. ik neem aan dat je maximaal 100 euro per nacht bedoelt :-)? Tsja, dat noem ik niet goedkoop, maar moet je mee uit de voeten kunnen, ook tijdens Carnaval.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb trouwens in een "budget" hotel in Ipanema gezeten. Volgens mij was dit hem:
http://ipanema.com/hotel/ipanemainn/

Nou vond ik dat "budgethotel" toen al duur......nu zijn de prijzen nog eens verdubbeld ofzo volgens mij! Tsja, Ipanema is wel veilig maar erg duur. Dus Urca ofzo is helemaal geen slecht plan om eens wat te zoeken denk ik........
Copacabana is wel goedkoper dan Ipanema, en overdag wel veilig hoor. Ach, 's avonds moet je sowieso uitkijken en taxi's nemen. Copacabana ligt weer wel ietsje centraler dan Ipanema.

Kijk ook even hier:
http://www.hostelz.com/hostels/Brazil/R ... de-Janeiro
heinenlisenka

Re: Carnaval Rio goedkoop en veilig hostel

We zoeken idd een hostel in een veilige buurt waar we een beetje centraal zitten voor de carnavals feesten.
€100 per nacht is het "goedkoopste" :? wat we tot nu toe hebben kunnen vinden, vaak met een verplicht verblijf van 5, 6 of 7 nachten.
We hadden ook al gelezen dat taxi's 's avonds echt een must zijn, maar neem aan dat daar tijdens de carnaval ook niet echt een overvloed aan is.
Iemand sowieso ervaring met carnaval in Rio?

Groetjes H & L
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Kijk effe op die link van hostelz. Dat 100 Euro het goedkoopste is, dat kan niet. Een dormbed kan nooit 50 Euro pppd kosten :-). Maar ik denk dat jullie dat niet willen? Die hostels zijn waarschijnlijk goedkoper dan wat jullie nu gezien hebben. Check ook een een buurt als bv Botafogo (ligt naast Urca). Hier gaan toeristen iha niet heen, maar er is niks mis mee. Misschien/ik denk veiliger dan Copacabana.....Flamengo lijkt me ook wel ok.
heinenlisenka

Ik heb net zitten zoeken op de opgegeven site...(zoals op vele andere inmiddels)
Deze geeft in Botafogo, zoals je adviseerde, dormbeds (!) vanaf € 39,= pppn. in een 12pers. male of female dorm.
Als we in dezelfde dorm willen slapen is de goedkoopste keus een 6pers. mixed dorm voor € 49,= pppn met een eis van 5-7 days stay!! 0_0 Dat is weer het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden.
In Urca kunnen de 2 hostels die genoemt worden online geboekt kunnen worden.
(die ga ik dus maar even mailen..)
T is echt gekkehuis met die prijzen tijdens de carnaval.. *_* pfff
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Belachelijk, maar dan is het gewoon zo! Zoals ik al zei: Brazilie was al duur, en dat hotel in Ipanema lijkt de prijzen ook nog een verdubbeld te hebben sinds 2006! Brazilie is gewoon echt duur geworden (Nederlandse prijzen op sommige plaatsen). Toch schrik ik echt van die dormbed prijzen (het kan dan wel carnabal zijn, maar toch!)! Succes met de hostels in Urca. Laat ff weten. Ben nu toch wel nieuwsgierig......
lobke

Bericht door lobke »

Hallo H en L

Een hostel is inderdaad erg lastig om een plek te vinden. Heb zelf ook al het een en ander geprobeerd. Maar ook nog niks gevonden. Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is CouchSurfing. Kijk eens op hun website. Wie weet vind je iemand waar je kan verblijven. Ik heb het zelf twee maanden geleden gedaan. En het was fantastisch. Zelf ben ik in die periode ook in Rio. Dus wie weet komen we elkaar tegen in de dansende menigte. Veel plezier en laat je niet al te veel afschrikken. Ik was daar een maand in mijn eentje en dat ging prima

Groetjes Lobke
Maniels

Bericht door Maniels »

Wij vertrekken 16 februari naar Rio. We blijven t/m de 19e en gaan voor carnaval weer pleitte. Ons hostel kost voor carnaval een tientje in de dormroom. Op de 20ste kost datzelfde bed 75 euro p.p. Het lijkt me heel erg gaaf om mee te maken,maar we zijn met zijn tweeen en dan wordt het wel een hele dure bedoening,want met een bed ben je er ook nog niet. Alle hostels die ik opgezocht heb via internet zijn rond die prijsklasse. Veel succes met het zoeken van een goedkoper hostel en veel plezier!!!!

groetjes Manon
carlosg

Bericht door carlosg »

Ik vlieg morgen naar Buenos Aires om vanaf daar met een vriend richting Rio te reizen, wij zijn daar van 20 t/m 26 feburari. Hostel hebben we een paar maanden geleden al gereserveerd en inderdaad, de prijzen zijn met Carnaval stukken hoger dan normaal. Maarja, wat moet je dan ?
Wij zitten in het Ipenama Beach House, nog meer mensen toevallig ?
Plaats reactie