Reisplanning voor Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Doortje
Vakantieganger

Reisplanning voor Australië

Bericht door Doortje »

Beste reisexperts,

Na een geslaagde eerste keer (alleen) backpacken in Indonesië, heb ik de smaak te pakken ;).
Ik heb besloten na mijn bachelor een gap year te nemen en in ongeveer zes maanden australie (3 mnd), China (1 mnd), Filipijnen (1 mnd) en laos (1 mnd) te zien.
Nu zit ik een beetje met de regenseizoenen: omdat ik in australie graag van Darwin naar Melbourne wil trekken reis ik tussen twee seizoenen. Ik begreep al uit het forum dat april-mei-juni dan de beste optie is.
Nu kom ik wel in de knoop met de andere landen, aangezien zij qua beste reistijd nogal verschillen en ik natuurlijk wel een beetje een logische route wil doen.
Weet iemand een logische route? Of neem ik het allemaal te serieus en valt er best tijdens de regenseizoenen te reizen?

Alvast bedankt!!
Door
Doortje
Vakantieganger

Re: Reisplanning

Bericht door Doortje »

Overigens moet ik er ook rekening mee houden dat mijn gap year dan van augustus tot augustus loopt en ik dus niet bijv mei-oktober weg kan..
Kims
Reisexpert

Re: Reisplanning

Bericht door Kims »

Hi,

Het regenseizoen is niet te serieus te nemen... heeft echt veel impact op je reizen. Tussen oktober - april is het benauwd, heet en is heel veel gesloten. Tuurlijk reizen er dan ook mensen, maar persoonlijk zou ik het niet doen.

Het beste reis je in het tropische Noorden tussen mei en september. Dat geeft je misschien wat meer speling. In Melbourne is het in de winter nat en koud maar rond september begint het op te warmen zo aan het begin van de lente...

Het ligt er ook aan wat je precies wil gaan doen en zien mbt wat het handigste is.

Welke maanden zou je in Australie willen zijn? Wat is je globale route die je in gedachten hebt? Wil je georganiseerd reizen, liften, heb je je eigen vervoer? Kamperen of hostels? etc etc.

Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie