Vloeistoffen in de bagage
Vloeistoffen in de bagage
Had een vraagje over vloeistoffen dat je wel of niet mee mag nemen naar vliegveld. Aangezien ik voor een langere periode wegga heb ik voor mijn ogen een grotere fles nodig dan (de standaard) 100 ml lenzenvloeistof die ik anders altijd mee deed nemen. Hoe kan je zoiets toch meenemen? Moet je daarvoor een of andere verklaring bij hebben of kan je ook niet geopende flessen gewoon meenemen?
Is trouwens speciale vloeistof, dus kan hem niet overal krijgen. Anders had ik hem wel op locatie gekocht...
Is trouwens speciale vloeistof, dus kan hem niet overal krijgen. Anders had ik hem wel op locatie gekocht...
Re: Vloeistoffen in de bagage
Je mag tot 100 ml vloeistof meenemen in je handbagage, in je gewone bagage die je incheckt mag dat meer zijn. Het verschilt sowieso per land of je vloeistoffen mee mag nemen. Van Marokko naar Spanje b.v is er geen controle op vloeistoffen (terwijl dat me dan toch een soort risicoland is) Maar van Spanje naar Nederland mag je dan weer 100 Ml in je handbagage meenemen.Galerius schreef:Had een vraagje over vloeistoffen dat je wel of niet mee mag nemen naar vliegveld. Aangezien ik voor een langere periode wegga heb ik voor mijn ogen een grotere fles nodig dan (de standaard) 100 ml lenzenvloeistof die ik anders altijd mee deed nemen. Hoe kan je zoiets toch meenemen? Moet je daarvoor een of andere verklaring bij hebben of kan je ook niet geopende flessen gewoon meenemen?
- bolletjeom
- Reisexpert
vloeistof gewoon in je bagage en je lenzen doosje vullen en in je hand bagage stoppen voor tijdens de reis 

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ow dacht altijd dat het ook voor de gewone bagage was.
Wel rare regel, dan zou je nog altijd 'brandbare vloeistoffen' mee kunnen smokkelen. Naja ben in ieder geval blij dat mijn lenzen niet droog komen te staan. 

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Zoals bovenvermeld als is gezegd klopt het dat je 100 ml in je handbagage mag in een speciaal zakje.
Ik heb altijd lenzenvloeistof bij me dus vandaar. Maar weet je zeker dat je je lenzenvloeistof niet in het buitenland kunt krijgen. Ze zijn zoals in Azie onwijs ver mee ik verbaasde me er zelf ook heel erg over.
gr van Moira
Zoals bovenvermeld als is gezegd klopt het dat je 100 ml in je handbagage mag in een speciaal zakje.
Ik heb altijd lenzenvloeistof bij me dus vandaar. Maar weet je zeker dat je je lenzenvloeistof niet in het buitenland kunt krijgen. Ze zijn zoals in Azie onwijs ver mee ik verbaasde me er zelf ook heel erg over.
gr van Moira
- jmksprangers
- Reisexpert
- Contacteer:
had in september daar nog leuke problemen mee in Dusseldorf. We hadden een paar kleine flesjes bij kleiner dan 100 ml. Ik dacht ze reiken wel zakjes uit... Nou in Duitsland niet dus. Staan we bij de douane, vraagt ie naar vloeistoffen. Ik netjes bekennen. Moest ik ergens helemaal terug om die zakjes te kopen!!! Kosten 1 euro. Moest natuurlijk in een automaat waar je alleen maar gepast kon betalen. Wat ik natuurlijk niet kon. Eerst weer wisselen. Dounier werd er iedere minuut minder vrolijk van...
Toen de metaaldetector ook nog afgang waren ze helemaal niet blij
. Ach ik had alle tijd 
Toen de metaaldetector ook nog afgang waren ze helemaal niet blij

- bolletjeom
- Reisexpert
Die zakjes worden ook op Schiphol niet meer uitgerijkt. Ik denk dat ze in het begin lief wilde zijn en nu vinden dat we het zelf maar moeten regelen.
Gewoon in de supermarkt ziploc diepvrieszakjes van het huismerk kopen en je zit de komende paar jaar goed op reis en in de vriezer
@Galerius. ze zijn bang dat je in het vliegtuig een paar onschuldige vloeistoffen met elkaar mengt en dan iets explosiefs maakt. De bagage in het ruim kan je toch niet bij
Wat betreft meenemen van lenzen vloeistof....is echt niet nodig hoor!! Ook al is het zogenaamd speciaal spul. Volgens mij wil gewoon je lenzen man je dat wijsmaken. anders koop je voor die paar maanden dat je gaat reizen goedkope maandlenzen die wel in alle soorten vloeistof mogen. of misschien wel gewoon daglenzen die je dan stiekem 3 dagen per keer in houdt en in goedkope vloeistof legt.
ik heb bij mijn opticien trouwens ooit een paar kleine flesjes geregeld. 3 kleine zijn praktischer inpakken dat 1 grote en omdat ze gesloten blijven bederven ze ook minder snel. Want je komt misschien in gebieden die warm zijn en eigenlijk moet je lenzen vloeistof op kamertemperatuur bewaren. Zeker als je in onhygienische omstandigheden met vieze vingers aan het schenktuutje gaat zitten!
Gewoon in de supermarkt ziploc diepvrieszakjes van het huismerk kopen en je zit de komende paar jaar goed op reis en in de vriezer

@Galerius. ze zijn bang dat je in het vliegtuig een paar onschuldige vloeistoffen met elkaar mengt en dan iets explosiefs maakt. De bagage in het ruim kan je toch niet bij
Wat betreft meenemen van lenzen vloeistof....is echt niet nodig hoor!! Ook al is het zogenaamd speciaal spul. Volgens mij wil gewoon je lenzen man je dat wijsmaken. anders koop je voor die paar maanden dat je gaat reizen goedkope maandlenzen die wel in alle soorten vloeistof mogen. of misschien wel gewoon daglenzen die je dan stiekem 3 dagen per keer in houdt en in goedkope vloeistof legt.
ik heb bij mijn opticien trouwens ooit een paar kleine flesjes geregeld. 3 kleine zijn praktischer inpakken dat 1 grote en omdat ze gesloten blijven bederven ze ook minder snel. Want je komt misschien in gebieden die warm zijn en eigenlijk moet je lenzen vloeistof op kamertemperatuur bewaren. Zeker als je in onhygienische omstandigheden met vieze vingers aan het schenktuutje gaat zitten!
Nou besodemieteren doet die man niet.bolletjeom schreef:Wat betreft meenemen van lenzen vloeistof....is echt niet nodig hoor!! Ook al is het zogenaamd speciaal spul. Volgens mij wil gewoon je lenzen man je dat wijsmaken. anders koop je voor die paar maanden dat je gaat reizen goedkope maandlenzen die wel in alle soorten vloeistof mogen. of misschien wel gewoon daglenzen die je dan stiekem 3 dagen per keer in houdt en in goedkope vloeistof legt.

Ja die had ik voorheen ook altijd als ik ging reizen (voor een kortere periode), maar dan zou ik iets van 8 flesjes mee moeten nemen in plaats van 2 grote.bolletjeom schreef:ik heb bij mijn opticien trouwens ooit een paar kleine flesjes geregeld. 3 kleine zijn praktischer inpakken dat 1 grote en omdat ze gesloten blijven bederven ze ook minder snel. Want je komt misschien in gebieden die warm zijn en eigenlijk moet je lenzen vloeistof op kamertemperatuur bewaren. Zeker als je in onhygienische omstandigheden met vieze vingers aan het schenktuutje gaat zitten!

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Zo goeie opticien zeg dat ie dan ook nog gratis opstuurt dat is volgens mij onwijs duur namelijk.
Ik heb zelf ook lenzen maar mag nu even geen lenzen dragen ik heb in Azie een virus opgelopen dus moet nu verplicht een bril dragen. Ik heb volgende week een afspraak in het ziekenhuis in Penang om een oog check te doen om te laten kijken naar mijn ogen en dan mag ik weer lenzen in.
Ik heb ook cilinder maar niet in mijn lenzen ze hebben ze gewoon sterkter gegeven en dat gaat prima.
Ik koop onderweg steeds vloeistof gaat prima. Ik heb ook extra luchtdoorlatende lenzen die je hier ook kunt kopen gelukkig.
gr van Moira
Ik heb zelf ook lenzen maar mag nu even geen lenzen dragen ik heb in Azie een virus opgelopen dus moet nu verplicht een bril dragen. Ik heb volgende week een afspraak in het ziekenhuis in Penang om een oog check te doen om te laten kijken naar mijn ogen en dan mag ik weer lenzen in.
Ik heb ook cilinder maar niet in mijn lenzen ze hebben ze gewoon sterkter gegeven en dat gaat prima.
Ik koop onderweg steeds vloeistof gaat prima. Ik heb ook extra luchtdoorlatende lenzen die je hier ook kunt kopen gelukkig.
gr van Moira
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik vind zowiezo die hele vloeistoffen regeling vaag, want nadat alles zo aangescherpt is heb ik met tassen vol vloeistof met injectienaalden gereisd en er is mij zelfs nooit naar een medisch paspoort of medische verklaring gevraagd.. mijn spul was dan wel niet gevaarlijk, maar dat kunnen ze niet ruiken als er niet naar gevraagd wordt..
Jazeker, zit er ook al jaren bij. Als je een setje verloren bent, hoef je maar te bellen en ze bestellen een nieuw setje voor je en je kan ze dan gratis ophalen. Net als de vloeistof, is die op? Kom maar een nieuwe halen. Kosten? Nul.Moira schreef:Zo goeie opticien zeg dat ie dan ook nog gratis opstuurt dat is volgens mij onwijs duur namelijk.

En hij schijnt het opsturen wel vaker gedaan te hebben (naar het buitenland). Dat is nog eens een service nietwaar?

Ze willen het weer afschaffen.....
http://www.dag.nl/1063656/Nieuws/Artike ... bagage.htm
http://www.dag.nl/1063656/Nieuws/Artike ... bagage.htm
Toch geen EPO hoop ik heGlobeskater schreef:ik vind zowiezo die hele vloeistoffen regeling vaag, want nadat alles zo aangescherpt is heb ik met tassen vol vloeistof met injectienaalden gereisd en er is mij zelfs nooit naar een medisch paspoort of medische verklaring gevraagd.. mijn spul was dan wel niet gevaarlijk, maar dat kunnen ze niet ruiken als er niet naar gevraagd wordt..

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
haha nee geen EPO
maar goed blijf het opvallend vinden dat handcreme enzo in zo'n doorzichtig tasje moesten en ook al was het gewoon medicatie er niet naar gevraagd werd.. wat als ik nou één of ander dodelijk goedje er in had zitten dan had ik veel schade aan kunnen richten. dus vind het vloeistoffen in zakje doen maar beetje schijnveiligheid..
dus van mij mogen ze het weerr afschaffen!

dus van mij mogen ze het weerr afschaffen!
- bolletjeom
- Reisexpert
tis absoluut schijnheiligheid want met 100 ml kan je ook leuke mixjes maken.
ik had ook ooit medicijnen met naalden bij me die mee moesten in de handbagage. Die heb ik netjes vooraf aangemeld en die moest ik afgeven aan het cabine personeel en die heeft het voor mij in de koeling bewaard. Ze hebben niet gevraagd hoe gevaarlijk het goedje was maar ik had er vast wel iemand mee om kunnen leggen als ik de hele voorraad in 1 keer bij iemand naar binnen had gespoten
ik had ook ooit medicijnen met naalden bij me die mee moesten in de handbagage. Die heb ik netjes vooraf aangemeld en die moest ik afgeven aan het cabine personeel en die heeft het voor mij in de koeling bewaard. Ze hebben niet gevraagd hoe gevaarlijk het goedje was maar ik had er vast wel iemand mee om kunnen leggen als ik de hele voorraad in 1 keer bij iemand naar binnen had gespoten