Hoelaat aanwezig op schiphol?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Kir87
Reiziger

Hoelaat aanwezig op schiphol?

Bericht door Kir87 »

Hai allemaal,
Na al een hoop tips te hebben gekregen van iedereen voor mijn reis die aanstaande donderdag gaat beginnen heb ik nog 1 vraag :)
Het wordt voor mij de eerste keer dat ik ga reizen buiten europa en ik vlieg donderdag om 12:00u met Malaysia Airlines via Kuala Lumpur naar Bangkok.
Nu lees ik op de site van Schiphol dat je voor een internationale vlucht minimaal 3 uur van te voren aanwezig moet zijn.
Is dit ook nodig als je van te voren online incheckt?
Hoelang van te voren zijn jullie aanwezig op jet vliegveld?
Alvast bedankt!

Groetjes
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
menasil
Reisexpert

Re: Hoelaat aanwezig op schiphol?

Bericht door menasil »

Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar ik zorg altijd voor speling. Zeker omdat ik met openbaar vervoer moet en de lijn naar Schiphol vaak vertragingen heeft. Ik ben er in zo'n geval meestal dus wel al 3 uur van te voren, en afhankelijk van de weersvoorspelling ga ik nog eerder weg. Ook al ben ik online ingechecked. Ik vermaak me wel op Schiphol en ga liever daar wat lezen of winkels kijken dan dat ik dadelijk vast zit in de trein oid.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wij gaan ook altijd ruim op tijd weg. We moeten sowieso 1,5u rijden en rekening houden met het tijdstip (spits) waarop we bij Amsterdam zijn. Liever veel te vroeg op Schiphol (wat Menasil ook al zegt, je kunt je daar prima vermaken), dan te moeten rennen, of de vlucht missen..
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
stevenhoebergen

Bericht door stevenhoebergen »

1,5 / 2u van tevoren is ruim voldoende! Dit kan ik je vertellen uit eigen ervaring en daarnaast werk ik op Schiphol.
Bagage gooi je af bij de zelfservice automaat, daarna even door de beveiliging + douane en de rest van de tijd wachten!
Mocht je idd van ver moeten komen dan is het wel verstandig wat extra tijd te rekenen i.v.m. vertraging die je op kunt lopen onderweg.
Fijne reis!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

1.5 uur / 2 uur is ruim voldoende tot dat er wat mis gaat. Ik woon een uur rijden van Schiphol. Meestal veel te vroeg (omdat ik altijd minimaal 2 uur aanhoudt), maar zo nu en dan gaat er onderweg wat mis. Een file, een ongeluk een wegafsluiting en omleiding en dan gaat de tijd in eens enorm hard!

Het hangt er dus erg vanaf van hoever je moet komen en op welk tijdstip je naar Schiphol gaat.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik zou ook gewoon die 3 u in acht nemen. Soms zijn wij er veel te vroeg en soms is dat dan wel vervelend. Maar we hebben het ook al gehad dat we het maar net haalden omwille van verkeersproblemen. Je zal in Azie nog lang genoeg moeten wachten op trein, bus,... Dus dan kan dat uurtje extra op de luchthaven er ook wel bij. Kan je toch gewoon een boek lezen.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Een vriendin van mij heeft een keer een paar dagen Londen gemist omdat ze door omleidingen en ander verkeergedoe te laat op Schiphol waren. Ik zou geloof ik ook het zekere voor het onzekere nemen en mooi op tijd aanwezig zijn. Neem een mooi boek mee, muziekjes of heel veel geld voor op het vliegveld en je vermaakt je er wel een paar uur.
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Bedankt allemaal voor de reacties!
We nemen toch maar het zekere voor het onzekere en vertrekken toch maar op tijd zodat we 3 uur van te voren aanwezig kunnen zijn..
Mocht er onverwachts dan tch wat meezitten, hebben we alsnog tijd genoeg :)
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
MonicaD

Bericht door MonicaD »

Ik zou ondanks online inchecken 3 uur van te voren op Schiphol aanwezig zijn als dat van te voren aangeraden wordt. Soms zijn er extra procedures voordat je kunt boarden of blijk je een langere route te moeten afleggen naar de pier van waar het vliegtuig vertrekt. Kijk ook op je online-incheck-formulier hoe laat de incheckbalies sluiten, dan weet je hoeveel speling je hebt voor het geval je vertraging op weg naar het vliegveld oploopt.
Plaats reactie