Reis west-Maleisie en Borneo

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Mlkruf

Reis west-Maleisie en Borneo

Bericht door Mlkruf »

Hallo,

Ik ga samen met mijn vriend voor 4 maanden reizen in ZO Azië. Eind december2013/begin januari 2014 zitten we in Maleisie. Hier komen de ouders van mijn vriend ons opzoeken en gaan we samen 3 weken rondtrekken door west-Maleisie en Borneo. Nou zijn er veel verschillende wensen en hebben we samen een globale planning gemaakt. Omdat het moesson is in west-Maleisie rond de tijd dat we er zijn, hebben we besloten ook een deel van onze reis naar Borneo te gaan.

Planning: Kuala Lumpur (3d)- Kuala Selangor (1d)- Cameron Highlands (1d)- Pulau Pankor (2d) vliegen naar Sandakan. Trip orang utang center & Kinabatangan River (3d)- Sandakan (1d)- Turtle Island (2d) Kota Kinabalu (1d) vliegen naar Mulu National Park (2d) Miri (1d) terugreis naar Kuala Lumpur waar we weer verder reizen.

Zelf vind ik bovenstaande planning erg krap. Kan iemand ons hierin adviseren? Ook vraag ik me af of het Mulu National Park de moeite waard is? Dit omdat het een beetje uit de richting licht van de overige plekken die we gaan bekijken. Graag tips en adviezen van mensen die ervaring hebben met reizen in Maleisie en mogelijk andere plekken die de moeite waard zijn om te bezoeken! :)

Bedankt! ^O^
Rose
Vakantieganger

Re: Reis west-Maleisie en Borneo

Bericht door Rose »

Ik ben op lang niet alle plaatsen geweest die jij op je planning hebt staan, dus kan je niet heel veel verder helpen. Wilde wel even zeggen dat je met 1 dag de Cameron Highlands echt te kort doet! Het is fantastisch om daar te wandelen, erg veel routes te vinden en allemaal de moeite waard. Met 1 dag zie je bijna niks, op misschien een thee fabriek en wat plantages na, maar je kan er zeker langer blijven zonder je te vervelen! Ik ben er zelf bijna een week geweest.
Mlkruf

Re: Reis west-Maleisie en Borneo

Bericht door Mlkruf »

Hallo Rose,

Bedankt voor de tips. We zullen kijken of we het nog wat kunnen verlengen. Ik hoor hier erg verschillende verhalen over. Daarnaast hebben we denk ik teveel wensen voor een te korte periode en zullen we moeten gaan schrappen om inderdaad wat meer de tijd te nemen voor bepaalde dingen.

Bedankt voor je tip iig!
Plaats reactie