Goedkoop bellen in Azie?! Simkaart?
Goedkoop bellen in Azie?! Simkaart?
Hoi!
Is het handig/ het goedkoopst, een worldsim te kopen of in iedere land een SIMkaart te kopen?
Doordat we veel rondreizen zijn we soms maar 7-10dagen in een ander land is dit dan de moeite waard om elke keer een nieuwe SIMkaart te kopen? of bestaat er ook iets een Azie SIMkaart?
Wat bevelen jullie aan?
Is het handig/ het goedkoopst, een worldsim te kopen of in iedere land een SIMkaart te kopen?
Doordat we veel rondreizen zijn we soms maar 7-10dagen in een ander land is dit dan de moeite waard om elke keer een nieuwe SIMkaart te kopen? of bestaat er ook iets een Azie SIMkaart?
Wat bevelen jullie aan?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Goedkoop bellen in Azie?! Simkaart?
Pre Paid sim kaartjes zijn in Azië zo goedkoop, daar kan zo'n world sim kaart niet tegenop.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
of bellen via voip apps als viber. Dan kun je met een programma als viber gratis bellen op de wifi.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Van plan om veel te bellen?
Tijdens mijn reis van 6 maanden enkel gebeld via Skype. Dat is erg goedkoop en de verbinding was prima.
Tijdens mijn reis van 6 maanden enkel gebeld via Skype. Dat is erg goedkoop en de verbinding was prima.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
En hoe zijn de internetverbindingen in zulke landen? of zijn er veel internetcafe's of wifi spots bij Fastfoods restaurants?
Eva: m.b.t. WIFI lijkt het wel alsof Nederland achterloopt op Zuidoost Azie. Op heel veel plaatsen in Laos zie je Wifi (meestal gratis) en internetcafe's zijn er in de toeristische plaatsen ook prima te vinden.
Een SIM card in Laos kost ongeveer 5 euro en dan krijg je meestal een paar euro bonus tegoed. Het is dus een prima optie.
Veel plezier!!!
Een SIM card in Laos kost ongeveer 5 euro en dan krijg je meestal een paar euro bonus tegoed. Het is dus een prima optie.
Veel plezier!!!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Als ik ik het me niet verkeerd herinner was bellen met Thaise simkaart naar NL ongeveer even duur als een prepaid simkaart van NL - NL. Dan heb ik het wel over prepaid prijzen van mijn prepaid kaart 8 jaar terug... ook bellen vanuit Indonesië was tamelijk goedkoop.
Ik had overigens zo'n simkaart voor 'het geval dat', bijna niet gebruikt, helaas vorige maand weggegooid, anders had je de gene die je nodig hebt zo mogen hebben
.
Kort om: aan een lokale simkaart kan je je volgens mij geen buil vallen.
Ik had overigens zo'n simkaart voor 'het geval dat', bijna niet gebruikt, helaas vorige maand weggegooid, anders had je de gene die je nodig hebt zo mogen hebben

Kort om: aan een lokale simkaart kan je je volgens mij geen buil vallen.
In veel landen is een sim-kaart maar beperkt geldig. Je moet er om de zoveel maanden/jaar beltegoed opzetten anders werkt het niet meer.Niellles schreef: Ik had overigens zo'n simkaart voor 'het geval dat', bijna niet gebruikt, helaas vorige maand weggegooid, anders had je de gene die je nodig hebt zo mogen hebben.
Ik heb dus ieder jaar een nieuwe Indonesische sim-kaart. Heb nog wel eens geprobeerd in het begin om vrienden daar de kaart op te laten waarderen, maar dat was toch wat veel gedoe.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie