Welke trekking in de Himalaya?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
yvettekeemink

Welke trekking in de Himalaya?

Bericht door yvettekeemink »

Hallo!

Samen met een studiegenoot ga ik voor 10 weken naar Nepal. We hebben de eerste week om van Kathmandu naar Dharan te gaan, zijn daar 6 weken (stage) en hebben dan nog 3,5 week over om de rest van Nepal te zien, dit zal eind november tot halverwege december zijn.

We willen iig naar Chitwan en uiteraard de Himalaya in. De meeste trekkings die ik zie zijn een dag of 20 en dan hebben we weinig tijd over om nog meer van het land te zien. Annapurna is het meest populair maar ik denk ook erg toeristisch?

Hebben jullie goede tips voor trekkings in de Himalaya? Het liefst rond de 10 dagen.
Andere tips voor de overige dagen zijn ook welkom :)

Bedankt!
nicktol

Re: Welke trekking in de Himalaya?

Bericht door nicktol »

Klinkt als een mooi avontuur!

Enkele maanden geleden heb ik de trekking Annapurna base camp(ABC) gedaan. Met een klein loopje op het eind hebben we er in totaal 10 dagen over gedaan met een gemiddeld tempo.
Daarnaast deden we het zonder dragers (Porters) en gids, het is prima doen als je gewoon een redelijke conditie hebt.
Uiteraard zijn de trekkingen ABC en de Everest base camp de populaire trekkingen, maar nog steeds loop je vaak alleen en kom je af en toe een andere toerist tegen.
Kortom, gewoon doen, het is de moeite waard ;).
Plaats reactie