Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Yvonnetje »

Als je wilt mag je op de mijne ook wel iets (banner, gastartikel) plaatsen.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Bleh ik mis de spontaniteit van het reizen. Ik heb het idee dat je vroeger nooit zo veel van te voren na hoefde te denken. Of als je dat al wel deed had het toch geen nu want je kon echt niet van te voren op internet vinden hoe laat bussen gaan enzo.

Ik weet niet of het door de baby komt, de bestemmingen (noord-amerika) of door het internet tijdperk of misschien wel een beetje van alledrie. Een voorbeeldje voor Ijsland en New York is accommodatie echt duur en we hebben nu ook wel wat extra wensen (eten kunnen klaarmaken), dus leg je alles ver van te voren vast. Wel en goede beslissing want we slapen nu in centraal NY voor 400 dollar totaal en nu kan ik alleen nog maar 2x zo duur vinden voor dezelfde voorzieningen. Maar suf is het wel. Maar ook vervoer van Toronto naar Niagara falls dacht ik we zien dan wel weer er gaan bussen en treinen komt vast goed. Maar ga je toch even kijken en dan mag je met de trein alleen maar handbagage of 20 dollar extra per stuk bagage.. Dus dan maar ff de bussen kijken maar dan krijg je gelijk "book now for best rates" en is het tijdstip dat me handig leek al uitverkocht dus ga je dat straks ook maar vastleggen. Maar je kunt daardoor niet meer besluiten ik slaap eens uit of ik ben lekker vroeg op. Van alles wat we willen bekijken zijn ook genoeg foto's te vinden op internet. Ik heb meer het gevoel dat we op een zelf georganiseerde groepsreis gaan waar je van te voren al een heel draaiboek hebt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Globeskater schreef:@laosfan, sta je ook op sites als tripadvisor etc?
Nee, helaas nog niet op Tripadvisor. Ik heb al 2 keer een poging gedaan daar maar het wordt maar niet geplaatst.... Ik heb ze ook gemaild (5 dagen terug) maar nog geen reactie mogen ontvangen helaas. Op Wikitravel al wel :)

Yvonnetje en Jenny: super ^O^ Bedankt. Ik ga daar nog op terugkomen :)

Soms zou ik willen dat ik ook wat eerder geboren was. De jaren '70 ofzo lijken me nog veel interessanter (maar ook lastiger, al maakt het dat soms ook weer interessanter) om te reizen dan nu. Meer avontuur. Ook politiek/ maatschappelijk gezien lijkt het een (voor mij) interessantere tijd. Maar goed, je hebt er zelf ook invloed op natuurlijk...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zoals beloofd nog even een fotootje van de souvenirs van m'n laatste trip naar Japan:
(klik op de foto voor een grotere versie)

Afbeelding

Even een paar dingen eruit gepikt:

Afbeelding

Een fles Nikka whiskey, met zwaar metalen samurai-masker. Niet gekocht op de Nikka-stokerij in Yoichi waar ik geweest ben, maar op Kansai Airport. Bij eerdere reizen naar ook al gezien, alleen had ik toen steeds een tussenstop in de EU, en aangezien je dan weer door een veiligheidscontrole moet loop je dan tegen die achterlijke vloeistofregel aan. Nu had ik alleen een overstap in Japan, en kon daar nu dus wel zo'n fles aanschaffen.

Afbeelding

Twee voorbeelden van de bijzondere band die Japan met z'n treinen heeft: C57 180 is het nummer van de stoomloc van de SL Banetsu Monogatari, waarmee ik van Aizu-Wakamatsu naar Niigata ben gereisd. De E6 "Super Komachi" is de nieuwste variant van de shinkansen hogesnelheidstrein, dit bier werd gewoon in een conbini verkocht.

Afbeelding

Drie magneetbeestjes, handgemaakt van de doppen van ginkgo-noten. Dat ding links moet trouwens een olifant voorstellen...

Afbeelding

Een model van een trein in de kleuren van anime-reeks Neon Genesis Evangelion. En ja, rijdt er ook eentje in het echt rond. Net zoals er bijvoorbeeld ook Pokemon-treinen en vliegtuigen zijn...

Afbeelding

Een recentere verslaving van me, manga/anime-serie One Piece, qua merchandise absoluut op eenzame hoogte (ik heb me dan ook ingehouden). Wat betreft dat colaflesje, Franky is een personage uit die reeks, een cyborg aangedreven door jawel, cola. In Fukuoka gekocht tijdens de (lange) tussenstop op de heenweg, en met een veiligheidscontrole in het vooruitzicht heb ik die cola dus maar opgedronken. Dat was dus nergens voor nodig geweest, in Japan hebben ze gewoon een scanner om te controleren of vloeistoffen gevaarlijk zijn...

Afbeelding

Wat typisch lokaal spul uit Akita, Sendai en Niigata.

Afbeelding

Nog wat houten spul, een magneetje, stapelpop (of hoe noem je zoiets?) en een tol die als je het goed doet uit zichzelf al draaiend op z'n kop gaat staan. Dat magneetje en die tol zijn handgemaakt en -beschilderd, dat andere ding is gewoon fabrieksspul waar m'n neefje zich op kan gaan uitleven...

Verder aan drank:
- 4 blikjes chuhai in verschillende smaken
- 2 "cups" met schochu en de Koreaanse tegenhanger soju
- een flesje daiginjo-shu (zeer zuivere sake met toegevoegde alcohol)
- een flesje umeshu (pruimenlikeur)
- en fles amazake (troebele zoete rijstwijn, volgens mij alcoholvrij)
Laatst gewijzigd door WizardOfOss op 18 aug 2013 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@laosfan, hmm jammer dat het met tripadvisor nog niet lukt..
@ Wizz, dat zijn weer aardig wat souvenirs!

Ik heb dit weekend de 5 duiken voor mijn Advanced brevet gemaakt! Wat was de diepe duik koud zeg! Maar vond vooral vandaag met de diepe duik en de laatste 2 duiken een erg leuke dag.. het gaat steeds makkelijker alleen afstanden inschatten kan wat beter ;) Binnenkort maar eens ergens lekker gaan duiken!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Niet gek toch voor een reis waarbij ik nauwelijks tijd heb gehad om te shoppen...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Serieus..... mijn bek valt open van al die souvenirs _O_
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Niet normaal inderdaad! Ik ben altijd al blij als ik niet vergeet om sowieso een souvenir mee te nemen. _O-

Koop je altijd zoveel souvenirs Wiz of heb je dat alleen als je naar Japan gaat? :)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@LAosfan: Maak je ook gebruik van social media ter promotie?
@ Wizz: Wow, prachtige souveniers heb je er tussen zitten zeg!! Echt hele gave!!
@ Tikva: Ik denk dat het samenloop van dingen is. Met een baby moet je nu eenmaal nadenken over meer voorwaarden aan een slaapplek dan anders, maar ik weet ook dat niet elke stad in USA zich altijd leent voor 'last minute' planningen. Wij hebben voor Salt Lake City ook al vroeg hotel geboekt omdat de vorige keer alles al half jaar van te voren vol zat geboekt.... Nu zag ik ook dat de goedkopere hotels al vol aan het raken zijn voor november. Daarnaast is ook daar het OV slecht geregeld en op zondag helemaal dus moet je daar van te voren ook over nadenken.

Ik ben druk bezig op het werk, daarnaast ook voorbereidingen van huwelijk van m'n beste vriend en tenslotte ook nog met een renovatie van het toilet. over 3 weken gaat dat hopelijk echt van start :) Afgelopen weekend verlaat verjaardagsfeest. Echt superleuke boeken gehad dus komende weken heb ik echt veel leesvoer. Heb volgens mij zes boeken erbij in totaal voor verjaardag ;) Zijn hard cover boeken want sommige boeken wil ik wel op papier.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Rick schreef:Koop je altijd zoveel souvenirs Wiz of heb je dat alleen als je naar Japan gaat? :)
Er zijn zelfs tijden geweest dat ik praktisch niks kocht, aan m'n eerste trip naar China heb ik volgens mij alleen een Mao-boekje en een plaatje als bewijs dat ik (een klein stukje van) de Chinese muur had bedwongen, een olifantje voor m'n moeder, een nep-Rolex (de meest foute die ik kon vinden...) voor m'n broertje en een flesje sterke drank (dat tijdens de vlucht is gaan lekken) over gehouden.

Maar er zit wel een patroon in de aankopen, als echt aandenken koop ik in principe altijd magneten, alleen als die er domweg niet zijn koop ik soms iets anders. Zeker m'n trips naar Japan staan voor een belangrijk deel in het teken van eten en drinken, dus daarvan gaat er ook een hoop mee naar huis. Dan ben ik nog densha otaku (treinengek), en dan is er geen mooier land dan Japan. En dan heb ik sinds vorig jaar nog een klein neefje (en een tweede uk in aantocht, dus heb alvast een mooie kaart daarvoor), ik moet toch iets doen om zijn favoriete oom te worden?

Kortom, er zit wel enige lijn in de waanzin. Of tenminste, dat probeer ik mezelf wijs te maken :+

Wat overigens op deze foto nog ontbreekt is de stapel waaiers die ik heb meegenomen, alleen die van Lucky Pierrot (die ik heb gekocht) ligt er nu bij. Ze werden echter ook volop rond de matsuri uitgedeeld, heb er zo een stuk of 15, misschien wel 20 bij elkaar weten te verzamelen, stiekem ook een flink pakket...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Wizz: leuk! Echt veel souvenirs. Ik heb in 3 jaar nog niet eens zoveel bij elkaar gekocht. Ik koop nauwelijks ooit wat...

Menasil: Ik heb een Facebook pagina. Voor de rest nog niets (ik vraag me nl. af of de rest wel wat uit zou halen...).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

WizardOfOss schreef:Er zijn zelfs tijden geweest dat ik praktisch niks kocht, aan m'n eerste trip naar China heb ik volgens mij alleen een Mao-boekje en een plaatje als bewijs dat ik (een klein stukje van) de Chinese muur had bedwongen, een olifantje voor m'n moeder, een nep-Rolex (de meest foute die ik kon vinden...) voor m'n broertje en een flesje sterke drank (dat tijdens de vlucht is gaan lekken) over gehouden.

Maar er zit wel een patroon in de aankopen, als echt aandenken koop ik in principe altijd magneten, alleen als die er domweg niet zijn koop ik soms iets anders. Zeker m'n trips naar Japan staan voor een belangrijk deel in het teken van eten en drinken, dus daarvan gaat er ook een hoop mee naar huis. Dan ben ik nog densha otaku (treinengek), en dan is er geen mooier land dan Japan. En dan heb ik sinds vorig jaar nog een klein neefje (en een tweede uk in aantocht, dus heb alvast een mooie kaart daarvoor), ik moet toch iets doen om zijn favoriete oom te worden?

Kortom, er zit wel enige lijn in de waanzin. Of tenminste, dat probeer ik mezelf wijs te maken :+

Wat overigens op deze foto nog ontbreekt is de stapel waaiers die ik heb meegenomen, alleen die van Lucky Pierrot (die ik heb gekocht) ligt er nu bij. Ze werden echter ook volop rond de matsuri uitgedeeld, heb er zo een stuk of 15, misschien wel 20 bij elkaar weten te verzamelen, stiekem ook een flink pakket...
En over 40 jaar zit je er zo bij als een echter hoarder? ;)

Afbeelding
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Is dat niet normaal dan?

Waarom zijn veel reizigers zo kinderachtig tegen de lokale bevolking? En waarom zijn sommigen zo onvriendelijk? Waarom gaan ze eigenlijk reizen als ze overal vervelend doen? Was gewoon even hardop denken...
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Was het laatste deel van je bericht gericht op mijn laatst bericht? :)

Uiteraard was het een grapje. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij meeneemt als souvenirs. Ik vind het ook best indrukwekkend wat Wiz allemaal mee heeft genomen. Hoarders zijn natuurlijk wel erg extreem in het 'verzamelen' van spulletjes en daar valt Wiz denk ik niet onder. Of hij moet ook alles bewaren wat hij ooit gekocht heeft maar aan de salontafel te zien kan hij er nog steeds omheen lopen. Dus het valt denk ik wel mee. ;)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

@Rick, hoe kom je aan die foto, ik dacht toch echt dat ik die verbrand had :(
Plaats reactie