Backpacken door chili, argentinië en brazilië
Backpacken door chili, argentinië en brazilië
Hallo iedereen, ik ben Lina, 18 jaar en ga begin januari 2014 5 maanden backpacken in zuid-amerika, in mijn eentje.
De route die ik bedacht heb is als volgt: ik vlieg op santiago, chili, reis in zuidelijke richting waarna ik de andes oversteek om in argentinië een stuk van patagonië te zien, vervolgens wil ik via de oost kust omhoog richting buenos aires. Op het moment dat ik dan nog geld heb wil ik om uruguay naar brazilië, maar dit is optioneel.
Ik ga een spaans cursus volgen van 3 maanden, hier in NL.
Mijn vragen:
- Is deze route haalbaar op een leuke rustige manier in 5 maanden?
- mijn budget is €900 per maand, om van te leven en te reizen, is dit genoeg?
- hoeveel moet ik van tevoren vast leggen, alleen een hostel in santiago voor een paar dagen, of ook al busreizen inplannen vanuit NL?
- ik zal rond februari/maart in patagonië zijn, is het weer dan nog goed genoeg om het met een fleece en regenjas warm genoeg te houden?
Graag hoor ik jullie mening!
De route die ik bedacht heb is als volgt: ik vlieg op santiago, chili, reis in zuidelijke richting waarna ik de andes oversteek om in argentinië een stuk van patagonië te zien, vervolgens wil ik via de oost kust omhoog richting buenos aires. Op het moment dat ik dan nog geld heb wil ik om uruguay naar brazilië, maar dit is optioneel.
Ik ga een spaans cursus volgen van 3 maanden, hier in NL.
Mijn vragen:
- Is deze route haalbaar op een leuke rustige manier in 5 maanden?
- mijn budget is €900 per maand, om van te leven en te reizen, is dit genoeg?
- hoeveel moet ik van tevoren vast leggen, alleen een hostel in santiago voor een paar dagen, of ook al busreizen inplannen vanuit NL?
- ik zal rond februari/maart in patagonië zijn, is het weer dan nog goed genoeg om het met een fleece en regenjas warm genoeg te houden?
Graag hoor ik jullie mening!
-
- Reisexpert
Re: Backpacken door chili, argentinië en brazilië
De tijd die je aangeeft is wel ok hoor;
Het is zeer goed dat je nu in nl. reeds spaanse les gaat volgen; het zal je reis gemakkelijker maken maar ook zeer veel diepgang geven aangezien je gesprekken zal kunnen hebben met de plaatselijke bevolking.
Het Chileense spaans gaat trouwens heel snel - totaal anders dan wat je zal leren op de cursus.
Wij waren enkel 3 weken in Chile: van Santiago tot San Pedro de Atacama in het Noorden.
Je budget geeft je dus de mogelijkheid om 30 euro per dag te spenderen. Daarmee red je het volgens mij niet;
De busritten zijn vrij duur en we hoorden van andere reizigers dat ook de bussen in Argentinië zeer duur zijn. Prijzen van 70 a 100 euro. Ik heb deze info ook maar van andere reizigers. Maar 30 euro per dag lijkt me meer iets om in Azie uit te geven en niet in Zuid-Amerika.
Nog maar een beetje sparen dan.
Enkele voorbeelden van uitgaven van ons vorig jaar in Chile
Hostel in Santiago slaapzaal 8 personen: 8 euro per persoon
La Serena: wel een duurder hostel maar dat was 22 euro voor 2 personen een prive kamer;
San Pedro de atacama: slaapzaal van 4 personen - 12.5 euro per bed
Vergeet dan ook niet dat je nog moet eten, vervoer (duur), entrees.
De boodschap zal zijn om traag te reizen maar volgens mij red je het niet met 30 euro hoor.
Nog maar een baantje zoeken dan. Misschien denken andere mensen op dit forum er anders over??
Het is zeer goed dat je nu in nl. reeds spaanse les gaat volgen; het zal je reis gemakkelijker maken maar ook zeer veel diepgang geven aangezien je gesprekken zal kunnen hebben met de plaatselijke bevolking.
Het Chileense spaans gaat trouwens heel snel - totaal anders dan wat je zal leren op de cursus.
Wij waren enkel 3 weken in Chile: van Santiago tot San Pedro de Atacama in het Noorden.
Je budget geeft je dus de mogelijkheid om 30 euro per dag te spenderen. Daarmee red je het volgens mij niet;
De busritten zijn vrij duur en we hoorden van andere reizigers dat ook de bussen in Argentinië zeer duur zijn. Prijzen van 70 a 100 euro. Ik heb deze info ook maar van andere reizigers. Maar 30 euro per dag lijkt me meer iets om in Azie uit te geven en niet in Zuid-Amerika.
Nog maar een beetje sparen dan.
Enkele voorbeelden van uitgaven van ons vorig jaar in Chile
Hostel in Santiago slaapzaal 8 personen: 8 euro per persoon
La Serena: wel een duurder hostel maar dat was 22 euro voor 2 personen een prive kamer;
San Pedro de atacama: slaapzaal van 4 personen - 12.5 euro per bed
Vergeet dan ook niet dat je nog moet eten, vervoer (duur), entrees.
De boodschap zal zijn om traag te reizen maar volgens mij red je het niet met 30 euro hoor.
Nog maar een baantje zoeken dan. Misschien denken andere mensen op dit forum er anders over??
Vlieg zelf naar Buenos Aires in januari en ga zeker uit van een hoger budget. Zover ik weet (van andere reizigers die er net zijn geweest) zijn juist Chili, argentinie en Brazilie erg prijzig voor een backpacker. Hun indicatie is tussen de $40-$50 heb je minimaal nodig per dag.
Met jouw budget kan je dan beter richting bolivia en Peru gaan, of wat korter.
Met jouw budget kan je dan beter richting bolivia en Peru gaan, of wat korter.
Bedankt voor jullie reacties, ik wil erg low budget reizen, hoeveel euro per maand denken jullie aan? 1200?
-
- Reisexpert
met 40 euro per dag red je het volgens mij nog steeds niet in Argentinië en Brazilie
waarom ga je niet op zoek naar enkele reisblogs van mensen die de voorbije maanden of nu in Brazilie, Chili (patagonie) en argentinie aan het reizen zijn en vraag je hen hoeveel hun uitgaven zijn. hoeveel zij gemiddeld uitgeven aan overnachtingen en hoeveel bussen kosten?
Dan kom je misschien ook al een gans eind om je begroting op te maken.
Zoals gezegd: Bolivie en Peru zijn goedkoper maar daar ben jij met de landen die je wil bezoeken natuurlijk niets mee.
waarom ga je niet op zoek naar enkele reisblogs van mensen die de voorbije maanden of nu in Brazilie, Chili (patagonie) en argentinie aan het reizen zijn en vraag je hen hoeveel hun uitgaven zijn. hoeveel zij gemiddeld uitgeven aan overnachtingen en hoeveel bussen kosten?
Dan kom je misschien ook al een gans eind om je begroting op te maken.
Zoals gezegd: Bolivie en Peru zijn goedkoper maar daar ben jij met de landen die je wil bezoeken natuurlijk niets mee.
-
- Reiziger
Hoi Natasja,
even wat over de kosten zoals ik die de afgelopen maanden ervaren heb. Vervoer in Argentinië is op dit moment heel erg duur, Chili wat goedkoper. Patagonië is sowieso duurder in alles dan de gebieden verder naar het noorden. Qua kosten moet je denken aan:
Dormbed: 8.000-12.000 Chil. pesos /80 Arg. pesos
Semi-cama nachtbus 10 uur: va. 9.000 Chil pesos / 150 Arg. pesos
Boodschappen zijn in beide landen ongeveer even duur. Een fles goede rode wijn heb je in beide landen al voor 2,5 euro. Uit eten is in Chili iets goedkoper dan Argentinië. Bezienswaardigheden zoals nationale parken of tourtjes zijn in beide landen vergelijkbaar.
Hou er ook rekening mee dat door de economische crisis veel grote steden in Argentinië momenteel onveilig zijn (veel diefstal) en dat je dus extra geld moet incalculeren voor taxi's e.d. Pinnen is daar ook duur, plus je krijgt een slechte koers. Als je het aandurft, kun je dollars meenemen en die op de zwarte markt wisselen. Je krijgt dan bijna het dubbele van de officiele koers, maar loopt risico op vals geld (alle winkeliers checken je geld).
even wat over de kosten zoals ik die de afgelopen maanden ervaren heb. Vervoer in Argentinië is op dit moment heel erg duur, Chili wat goedkoper. Patagonië is sowieso duurder in alles dan de gebieden verder naar het noorden. Qua kosten moet je denken aan:
Dormbed: 8.000-12.000 Chil. pesos /80 Arg. pesos
Semi-cama nachtbus 10 uur: va. 9.000 Chil pesos / 150 Arg. pesos
Boodschappen zijn in beide landen ongeveer even duur. Een fles goede rode wijn heb je in beide landen al voor 2,5 euro. Uit eten is in Chili iets goedkoper dan Argentinië. Bezienswaardigheden zoals nationale parken of tourtjes zijn in beide landen vergelijkbaar.
Hou er ook rekening mee dat door de economische crisis veel grote steden in Argentinië momenteel onveilig zijn (veel diefstal) en dat je dus extra geld moet incalculeren voor taxi's e.d. Pinnen is daar ook duur, plus je krijgt een slechte koers. Als je het aandurft, kun je dollars meenemen en die op de zwarte markt wisselen. Je krijgt dan bijna het dubbele van de officiele koers, maar loopt risico op vals geld (alle winkeliers checken je geld).
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
Veel mensen denken dat je met slechts praten wel een taal leert, maar om het meeste plezier uit je reis te halen zou ik aanraden om films / kranten in het spaans te kijken/luisteren en woorden die je niet kent te vertalen (op een kaartje schrijven en leren leren leren), zo kun je snel veel meer gesprekken volgen! Uiteindelijk heb ik het meeste geleerd toen ik samen met een Peruaans meisje was...
Op zich mooie route, en als je in Patagonie bent is het zomer. Lekker weer en heel lang licht. Maar Patagonie is erg duur (vooral Ushuaia)......en zeker in het hoogseizoen. Als je weinig geld hebt, dan zijn dit eigenlijk precies de verkeerde landen. Als je er 3 maanden van maakt i.p.v. 5, en Brazilie overslaat...... Bedenk in ieder geval dat iets korter en normaal budget leuker is dan 5 maanden op een houtje bijten.
Op het moment heb ik mijn plannen aangepast. Mijn plan is nu om 4 januari 2014 naar santiago, chili te vliegen. Vanaf daar in zuidelijke richting naar puerto montt te reizen. Vanaf puerto montt een trip door patagonie te maken en dan via de oost kust van argentinie omhoog te trekken naar buenos aires. Dat is mijn eindpunt. Ik wil nog steeds zo'n 4,5 tot 5 maanden gaan met een budget van 1000 euro per maand. Ik neem wel een eigen kampeer uitrusting mee, weten jullie hoe het met kampeer gelegenheid zit in chili en argentinie? In patagonie is het in ieder geval erg handig heb ik begrepen!
Groetjes
Groetjes