Vast door feestdagen in Bandung
Vast door feestdagen in Bandung
Hallo iedereen, ik zit nu in bandung en dat was eigenlijk bedoelt als tussenstop naar yogya. Ik heb echter totaal niet gedacht aan de feestdagen ( heel stom, weet ik).. Nu zitten we hier min of meer vast aangezien de ochtendtrein vol zit en de bussen slecht te bereiken zijn omdat veel angkoks niet schijnen te rijden.. De stad was een uurtje geleden echter angstvallig stil (19.00). Dus nu maar moeten eten in t hotel (erg duur, hotel ook:420.00 p/nacht.
Dus: we willen eigenlijk zsm, morgen, richting pangandaran of yogya. Maar we zijn bang dat de hostels/hotels vol zijn of belachelijk duur zijn..
De opties op dit moment:
- proberen morgen richting de bus terminal te komen om richting pangandaran te vertrekken, met 0 zekerheid op een redelijke slaapplek.
- yogya met de bus, beetje zelfde verhaal als pangandaran + lange reis dus dat we ook nog eens laat aankomen.
- nachttrein naar yogya = mooie reis missen en heel laat aankomen 3;00. En dan nog slaapplek moeten regelen.
- of nog een dag hier blijven (420.000rp) en dan hopen dat we daarna alsnog de trein kunnen pakken en weer redelijk goedkope slaapplek kunnen vinden..
Ik hoop dat iemand ons kan helpen!
Bedankt
Dus: we willen eigenlijk zsm, morgen, richting pangandaran of yogya. Maar we zijn bang dat de hostels/hotels vol zijn of belachelijk duur zijn..
De opties op dit moment:
- proberen morgen richting de bus terminal te komen om richting pangandaran te vertrekken, met 0 zekerheid op een redelijke slaapplek.
- yogya met de bus, beetje zelfde verhaal als pangandaran + lange reis dus dat we ook nog eens laat aankomen.
- nachttrein naar yogya = mooie reis missen en heel laat aankomen 3;00. En dan nog slaapplek moeten regelen.
- of nog een dag hier blijven (420.000rp) en dan hopen dat we daarna alsnog de trein kunnen pakken en weer redelijk goedkope slaapplek kunnen vinden..
Ik hoop dat iemand ons kan helpen!
Bedankt
-
- Reisexpert
Re: Hulp gezocht!
Heb je al een paar locals gevraagd?
Gekeken op Agoda?
Geprobeerd een couchsurf plek te regelen?
Overigens slaap je als toerist in Indonesië volgens mij nooit op straat.
Als je bij iemand zou aankloppen en zou vragen om een slaapplek, kun je denk ik 9 van de 10 keer terecht.
Gekeken op Agoda?
Geprobeerd een couchsurf plek te regelen?
Overigens slaap je als toerist in Indonesië volgens mij nooit op straat.
Als je bij iemand zou aankloppen en zou vragen om een slaapplek, kun je denk ik 9 van de 10 keer terecht.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Re: Vast door feestdagen in Bandung
Ik zou met Idul Fitri zeker niet naar Pangadaran gaan. Daar zitten veel locals het suikerfeest te vieren. Yogya is een betere optie.
Ik zou proberen met een lokale sim wat hostels af te bellen of idd iets te boeken via agoda of hostelworld. Je moet rekenen op een verhoging van prijzen van 150-200%.
Wat bussen betreft: zo vroeg mogelijk naar het station en wachten. Er rijden wel bussen (alleen minder) en ze zullen erg vol zitten.
Over 3-4 dagen is alles weer normaal....
Ik zou proberen met een lokale sim wat hostels af te bellen of idd iets te boeken via agoda of hostelworld. Je moet rekenen op een verhoging van prijzen van 150-200%.
Wat bussen betreft: zo vroeg mogelijk naar het station en wachten. Er rijden wel bussen (alleen minder) en ze zullen erg vol zitten.
Over 3-4 dagen is alles weer normaal....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Vast door feestdagen in Bandung
Via agoda wat Kunnen regelen, zit nu in pangandaran. Erg druk idd, maar net een hele leuke jungle tour gedaan in het national park, tour guide van hier (mango guesthouse), aanrader! Guesthouse zelf ook trouwens! Morgen bus naar yogya! )
Bedankt! Topic kan dicht trouwens.. Weet niet of ik t zelf kan doen, heb alleen een telefoon hier!
Bedankt! Topic kan dicht trouwens.. Weet niet of ik t zelf kan doen, heb alleen een telefoon hier!