Taalcursus Russsisch

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

Taalcursus Russsisch

Bericht door zaratoestra »

Is er iemand van jullie die hier Russisch spreekt?
Ik denk eraan om in functie van reizen doorheen Oezbekistan, Tajikistan, Kirgizie een cursus Russisch te volgen.
Wij volgden 3 jaar terug een cursus Spaans - 1e jaar en ik ben echt blij dat we die gevolgd hebben omdat het reizen in Zuid-Amerika zo toch wel een extra dimensie kreeg.
Contacten met de lokale bevolking, praatje onderweg, je verstaat de gidsen, kan hulp vragen, kan in de winkel/restaurant dingen bestellen...
Ik vraag mij echter af of Russsisch spreken voor de landen in Centraal -Azie nog steeds een pro is? Of word je er ook geholpen in het Engels of andere talen??

En als er hier mensen zijn die Russisch spreken/cursus volgden: kan je je dan een beetje behelpen na 1 jaartje??
Erik
Site Admin

Re: Taalcursus Russsisch

Bericht door Erik »

@zaratoestra hoe heb je het uiteindelijk op weten te lossen? Was de cursus handig of heb je het anders aangepakt?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Deze landen staan ook nog op mijn lijstje.
In Kazachstan ben ik in de hoofdstad Astana vrij goed geholpen in het Engels. Het is echter wel handig als je Cyrillisch kunt lezen in verband met de kaart en zeker als je authentiek wilt eten, is het handig wat Russisch te kennen. Ik weet niet of het voor de landen die jij noemt ook geldt @zaratoestra. Ben net als Erik wel benieuwd!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zaratoestra heeft toch haar route gewijzigd?

Van de landen die hierboven genoemd worden ben ik alleen in Oezbekistan geweest. Daar spreken de mensen geen Engels, maar ze zijn heel behulpzaam. Ik heb daar al mijn afspraken met handen en voeten gemaakt (inclusief het charteren van taxi's en het wisselen van geld op straat) en dat ging prima.

Het is zeker handig als je het Cyrillische alfabet kent, maar als je alleen Romaans en Grieks kan lezen kom je al een heel eind. De paar karakters die je mist leer je snel genoeg. (Er zijn verschillen in het alfabet van Rusland en sommige buurlanden, met name in de samengestelde klanken.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie