WizardOfOss schreef:Dus deze keer geen grote en zware Nikon meer mee, maar een heerlijk compacte
Sony RX100m2:

Nou, tot zover dan de blijdschap. Ben nu ruim anderhalve week onderweg en tot nu toe uiterst tevreden over die camera, maakt prima foto's en filmpjes, dus heb die zware DSLR nog geen moment gemist. En ook m'n oude compactcamera die ik als reserve had meegenomen was vooralsnog werkloos gebleven. Maar vandaag liet ie me toch in de steek. Naar Yamadera geweest, zo'n tempel waarbij de monniken dachten leuk te zijn door hem boven op een berg te bouwen, met 1000 treden daar naar toe. En dat met 27 graden en 90% luchtvochtigheid, dus dan kunnen jullie je een voorstelling maken hoe ik er eenmaal boven ongeveer uitzag. Onderweg nog lekker foto's geschoten, maar uitgerekend boven begon ie kuren te vertonen, kon ie het geheugenkaartje niet meer lezen, wellicht toch een paar zweetdruppels de camera in gelopen? Hoe dan ook, hij doet het nu nog steeds niet. Ter plekke heeft m'n telefoon dan meer even de honneurs moeten waarnemen, en daarna toch snel even terug naar m'n hotel in Sendai, die oude compactcamera opgepikt, en de eerstvolgende trein weer die kant op naar Yamagata voor het Hanagasa Matsuri
(waarbij wegens een lege accu van die camera de telefoon het deels toch weer redding moest bieden...). Morgen dus maar even zoeken naar een Yodobashi, hopelijk kunnen ze het probleem toch fixen....
Maar goed, afgezien hiervan is het vooralsnog een geweldige reis, al zitten de festivals er nu wel bijna op. Achtereenvolgens
(klik op de links voor een filmpje) Hirosaki Neputa Matsuri,
Aomori Nebuta Matsuri (heb Rudi overigens niet gezien, maar het was dan ook erg druk),
Hachinohe Sansha Taisai (had ik eigenlijk over zullen slaan, maar was juist de grootste verrassing tot nu),
Morioka Sansa Odori (door een slechte planning helaas slechts deels gezien),
Akita Kanto Matsuri (de absolute topper wat mij betreft), Sendai Tanabata Matsuri
(geen parade, maar de hele stad hangt vol versieringen, en is momenteel sowieso bizar druk) en zojuist dus het Yamagata Hanagasa Matsuri. Morgen nog een staartje Tanabata Matsuri, en dan zaterdag per stoomtrein naar Niigata voor het laatste matsuri van de trip. Nu moet ik m'n dagen weer op andere manieren zien te vullen. En ook maar weer eens fatsoenlijk eten, een week lang festivaleten
(lees: praktisch alleen vlees, bij voorkeur vet) kan niet goed zijn voor een mens...