Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Ingritaaa »

Hoi iedereen! Ik ben ook weer veilig in Nederland :). Na zes mooie maanden in Centraal en Zuid Amerika en nog een lang weekend Belgie waarbij ik alleen maar heb staan dansen op het Tomorrowland festival. Wat was dat vet zeg! Goede thuiskomer wel :). Klein beetje last van een jetlag nog, maar na drie biertjes merk je daar ook niet meer zoveel van.

Nu nog officieel afstuderen en op zoek naar een baan, hopelijk kan ik snel ergens terecht want er moeten nodig weer centjes verdiend worden.

Iedereen heeft verder goede verhalen. Behalve alle huis schade dingetjes dan, de rest klinkt goed! Ik ga eens even alles bij lezen wanneer ik tijd heb!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Michelle89, écht niet? :P Best een pittig moment denk ik, om je broer en schoonzus uit te zwaaien.. Sterkte!

Ingritaaa, welkom thuis!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Nee ik weet t zeker :Y Was idd wel even een vervelend momentje, op Schiphol vanochtend. Gelukkig stond Hello Goodbye er niet haha!

Welkom thuis Ingrita!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Erik: komt in orde.

Gisteren hebben we de bar geopend. Er was behoorlijk wat aanloop van buurtgenoten (volwassenen en kinderen) en we hadden zelfs 5 betalende bezoekers. Dat viel helemaal niet tegen voor een eerste dag, midden in het regenseizoen (laagseizoen) en zonder veel promotie :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

@Laosfan: Goed nieuws om te horen, nu kan het dus "beginnen" Hoop dat de bezoekers aantallen alleen maar gaan stijgen, en als je iets goeds levert gaat de rest vanzelf door mond op mond reclame ;)

Voor mijzelf begint vanavond de Jeugd Aktief week! de wat? Ja de Jeugd Aktief week! is een kindervakantie week waar ik zelf al sinds groep 3 aan mee doe, en tegenwoordig zelf leiding ben van de kinderen uit groep 1-2 (al sinds mn 16de) van de basisschool. In totaal doen er zon 1000 kinderen aan mee en ongeveer een 500 vrijwilligers. Overdag met de kinderen spellen doen, en savonds in de tent wat biertjes doen. Prima combi.
Voor de geintresseerde hier een sfeerimpressie: http://youtu.be/XrwWBHsSLXg
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

@laosfan

Fijn om te horen. ben ook benieuwd naar je stukjes. Komende oktober zit ik ook in Laos, kom zeker eens langs. :p
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ingritaaa schreef:Hoi iedereen! Ik ben ook weer veilig in Nederland :).
Welkom terug!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@laosfan, fijn dat de bar open is! Veel succes!
@Ingritaa, welcome back =)

Gisteren heb ik samen met een vriendin een icefondue gedaan en Gouda bezocht, leuk stadje alleen op zondag wel heel erg alles gesloten ;) Blijft leuk om in eigen land nieuwe plaatsen te bezoeken, zou ik eigenlijk veel vaker moeten doen ;)

Morgen begint mijn duikcursus, heb er zin in! Hoop zondag mijn brevet gehaald te hebben, afgelopen week al flink de theorie doorgenomen!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Erg bedankt voor de aardige reacties!!! ^O^ Eerste dagen al een beetje aanloop gehad dus dat is fijn. Ik had eerlijkgezegd nog geen mensen verwacht :)

Gisteren nieuw visum gekocht.... Ik moest afbieden deze keer toen ik weer met Kip betaalde. Hij vroeg 350.000. Na wat praten werd het 300.000 Kip. Het moet niet gekker worden....
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

WizardOfOss schreef:Dus deze keer geen grote en zware Nikon meer mee, maar een heerlijk compacte Sony RX100m2:

*O* *O* *O*
Nou, tot zover dan de blijdschap. Ben nu ruim anderhalve week onderweg en tot nu toe uiterst tevreden over die camera, maakt prima foto's en filmpjes, dus heb die zware DSLR nog geen moment gemist. En ook m'n oude compactcamera die ik als reserve had meegenomen was vooralsnog werkloos gebleven. Maar vandaag liet ie me toch in de steek. Naar Yamadera geweest, zo'n tempel waarbij de monniken dachten leuk te zijn door hem boven op een berg te bouwen, met 1000 treden daar naar toe. En dat met 27 graden en 90% luchtvochtigheid, dus dan kunnen jullie je een voorstelling maken hoe ik er eenmaal boven ongeveer uitzag. Onderweg nog lekker foto's geschoten, maar uitgerekend boven begon ie kuren te vertonen, kon ie het geheugenkaartje niet meer lezen, wellicht toch een paar zweetdruppels de camera in gelopen? Hoe dan ook, hij doet het nu nog steeds niet. Ter plekke heeft m'n telefoon dan meer even de honneurs moeten waarnemen, en daarna toch snel even terug naar m'n hotel in Sendai, die oude compactcamera opgepikt, en de eerstvolgende trein weer die kant op naar Yamagata voor het Hanagasa Matsuri (waarbij wegens een lege accu van die camera de telefoon het deels toch weer redding moest bieden...). Morgen dus maar even zoeken naar een Yodobashi, hopelijk kunnen ze het probleem toch fixen....

Maar goed, afgezien hiervan is het vooralsnog een geweldige reis, al zitten de festivals er nu wel bijna op. Achtereenvolgens (klik op de links voor een filmpje) Hirosaki Neputa Matsuri, Aomori Nebuta Matsuri (heb Rudi overigens niet gezien, maar het was dan ook erg druk), Hachinohe Sansha Taisai (had ik eigenlijk over zullen slaan, maar was juist de grootste verrassing tot nu), Morioka Sansa Odori (door een slechte planning helaas slechts deels gezien), Akita Kanto Matsuri (de absolute topper wat mij betreft), Sendai Tanabata Matsuri (geen parade, maar de hele stad hangt vol versieringen, en is momenteel sowieso bizar druk) en zojuist dus het Yamagata Hanagasa Matsuri. Morgen nog een staartje Tanabata Matsuri, en dan zaterdag per stoomtrein naar Niigata voor het laatste matsuri van de trip. Nu moet ik m'n dagen weer op andere manieren zien te vullen. En ook maar weer eens fatsoenlijk eten, een week lang festivaleten (lees: praktisch alleen vlees, bij voorkeur vet) kan niet goed zijn voor een mens...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zal je altijd zien, sta ik op het punt naar Yodobashi te gaan, probeer tegen beter weten in nog een laatste keer m'n camera, doet ie het gewoon weer. Verschillende kaartjes geprobeerd, geen probleem meer. Terwijl anderhalf uur geleden voor het ontbijt (trage start vandaag...) het nog hetzelfde verhaal als gisteren was.

Ik hoop maar dat het zo blijft, maar voor de zekerheid gaat ook m'n andere camera toch mee. En ook als er geen problemen meer optreden gaat ie eenmaal thuis toch echt even naar Sony, is het niet voor de camera zelf danwel om mijn vertrouwen te herstellen...
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Zijn hier toevallig nog scheikundige genieën aanwezig?
Ik ben (hard! deadline morgen :?) op zoek naar de Nederlandse benaming voor de "Law of Vector Addition".
Kan het nergens op www vinden |:(

help!

: )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

Travelator schreef:Zijn hier toevallig nog scheikundige genieën aanwezig?
Ik ben (hard! deadline morgen :?) op zoek naar de Nederlandse benaming voor de "Law of Vector Addition".
Kan het nergens op www vinden |:(

help!

: )
Zou het "Wet van behoud van impulsmoment" kunnen zijn?

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Als jij het zegt.. Geen idee, ik heb niks met scheikunde!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Travelator
Reisexpert

Reismeis schreef:Als jij het zegt.. Geen idee, ik heb niks met scheikunde!
Pffffff, hoezo dode mus! Toen ik zag dat jij had gereageerd, dacht ik dat jij het antwoord wist :P

Plaats reactie