Bewijs voldoende geld Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
tom317
Reiziger

Bewijs voldoende geld Nieuw Zeeland

Bericht door tom317 »

Dag allemaal!
Na 5 maanden Azie zijn we nu bezig aan de laatste twee weken in indonesie en Singapore, voordat we voor een jaar naar Nieuw Zeeland vertrekken.
Nou is alles geregeld, visa's, pickups, de eerste paar dagen verblijf, enz.
Alleen nog een Nieuw Zeeland bankaccount daar regelen en een Tax number, weet iemand of deze al van te voren te regelen zijn of moet je dat live aan een deskje komen doen?
en dan is er nog het bewijs wat je moet laten zien dat je genoeg geld hebt om daar te verblijven/ weer weg te kunnen. Hoe controleren ze dit? bank afschrift uitprinten en laten zien? inloggen via je bank en op je telefoon/laptop laten zien? controleren ze het sowieso wel? het bedrag ligt rond de 4000 NZD 2400 Euro ....
Iemand ervaring mee?
Bedankt!
Kims
Reisexpert

Re: Bewijs voldoende geld Nieuw Zeeland

Bericht door Kims »

Hi Tom,

Leuk dat jullie zo'n lange tijd naar NZ gaan!

Bank account en tax file number (TFN) zijn makkelijk ter plekke te regelen. Zou eerst je TFN regelen en dan naar de bank gaan omdat je daar je TFN ook aan moet geven.

Bewijs van financien is inderdaad een afschrift oid. Ik zou een papieren bewijs meenemen. Het wordt niet vaak gecheckt, meer steeksproef gewijs dus de kans is klein.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Dit bedrag moet je per persoon op je bankrekening hebben staan dus een uitdraai van een recent bankafschrift heb je nodig. Om een bankrekening te kunnen openen in NZ heb je een adres in NZ nodig dus kun je het beste in Nieuw Zeeland zelf regelen.
Ze halen inderdaad steekproef gewijs mensen eruit om te kijken of je voldoet aan de eisen. De kans is niet supergroot maar weer inderdaad voorbereid.

Het weer is hier trouwens ok ik woon in Auckland en de temp is nu rond de 15 graden en de zon schijnt hier lekker.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik werd de eerste keer gevraagd om bewijs van financien en na het tonen van een afschriftje was het in orde (ik denk dat dat systeem ook niet echt waterdicht is, maar goed...). Kiwi's doen niet lastig en gebruiken hun gezonde verstand is mijn ervaring. Ik denk dan ook niet dat je met bijvoorbeeld 3.600 NZD een probleem zou hebben...

Steekproeven inderdaad.

Bankrekening(en) openen is geen probleem als je daar bent. Ik heb er destijds twee geopend en die heb ik nog steeds. Als ze geen jaren '80 systeem zouden gebruiken en het overboeken tussen Nederland en Nieuw-Zeeland niet zo duur zou zijn zou ik het vaker gebruiken... :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Stefan_1991
Vakantieganger

Bericht door Stefan_1991 »

Ik heb een paar weken geleden een bankrekening geopend bij de ANZ Bank en moet zeggen dat het vrij eenvoudig was om te openen. Je moet alleen ter plekke dan eerst daar langs gaan om je paspoort en een bewijs van je Nederlandse adres te tonen voordat je je rekening echt kan gebruiken.
Heb een overschrijving daarheen gemaakt vanaf mijn Nederlandse rekening en kreeg binnen enkele dagen netjes een brief thuisgestuurd met daarin het bedrag.

Overboeken is niet heel erg lastig maar kost wel even wat (dus in 1x een groot bedrag overschrijven is aan te raden).
De ING rekende 0,1% van het bedrag met een minimum van 6 euro, en daarbovenop komt 15 euro.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Stefan_1991 schreef:Overboeken is niet heel erg lastig maar kost wel even wat (dus in 1x een groot bedrag overschrijven is aan te raden).
De ING rekende 0,1% van het bedrag met een minimum van 6 euro, en daarbovenop komt 15 euro.
Het is slimmer over te boeken met websites zoals http://www.hifx.com of http://www.xe.com.
Zij geven een veel betere wisselkoers dan de banken en kosten minder! Kan erg veel schelen op grotere bedragen.

^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Wij boeken zelf aardig wat geld over met http://www.nzforex.co.nz/ naar Nieuw Zeeland. Inmiddels 3 keer gedaan en het duurt ongeveer 3 dagen.
Stefan_1991
Vakantieganger

Bericht door Stefan_1991 »

Heb zelf ook eerst bij HiFx gekeken en een account gemaakt. Maar toen ik de koers vergeleek met de ING viel me op dat deze overeenkwamen. Vandaar dat ik het toen toch via de ING gedaan had.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Wij hebben het eerst altijd via ING gedaan maar zijn hier mee gestopt omdat we meer moesten betalen. Als je via forexNZ doet dan betaal je geen extra kosten bij de 2 banken de ING en in dit geval de ASB hier. Wij waren steeds rond de 50 euro kwijt totaal. Dit kost ons alleen maar iets van 10 euro.
Plaats reactie