zuid/midden-amerika in oktober -

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
belle016

zuid/midden-amerika in oktober -

Bericht door belle016 »

Hoi iedereen,
in okt/nov '13 trekken mijn vriend en ik er weer voor een 3 a 4 tal weekjes tussenuit.
We gingen reeds backpackend naar Indonesie en Thailand, maar willen nu graag eens naar de andere kant van de wereld: Zuid/midden Amerika.
Nu willen deze reis graag niet TE duur maken... (als in: we vragen geen grote luxe, maar willen nu ook niet perse tussen de ratten gaan slapen... als we dorst hebben, zetten we ons graag even op een terrasje/op de stoep met een blikje en willen we niet verdorsten omdat het budget het niet toelaat om iets chilly te drinken...)
we willen in de 3 a 4 weken ook wel 'wat gezien hebben' - dus een paar dagen per dorpje/stadje; tot we het gezien hebben, en dan verder trekken.
We boeken altijd vliegtuigtickets heen en terug; en voor de rest is de reis een blanco blad... )
dit is dus een korte uitleg van hoe wij reizen...
Nu vraag ik jullie graag:
Welke landen zijn een echte aanrader (en ja: uiteraard is elk land een Must-Do); maar als je rekening houdt met bovenstaande beschrijving.... Wat kunnen jullie ons dan aanraden?
ik hoor het graag !!!
Groetjes
Annabelle
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: zuid/midden-amerika in oktober -

Bericht door Tikva »

Oktober is zo uit mijn hoofd voor midden-amerika minder geschikt ivm met orkaan seizoen en de meeste regen. Ik zou dan eerder kiezen voor Zuid-Amerika. Als je niet te duur wil dan kom je uit bij landen zoals colombia, ecuador, peru en bolivia. Ik ben zelf alleen in Peru en Bolivia geweest en beide zijn een aanrader, colombia staat hoog op de verlanglijst. Ik zou je aanraden eens wat te lezen over deze landen en kijken wat je wat betreft bezienswaardigheden het meest aanspreekt.

Het is ook nogal kort dag als je nu nog tickets moet boeken dus kijk ook daar eens na wat nog een beetje betaalbaar kan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie