2 of 3 maanden nieuw zeeland
2 of 3 maanden nieuw zeeland
hoi,
ik ben van plan over een jaar, 9 maanden te gaan reizen (wilde eigenlijk een jaar, maar dat vond mijn vriendin een minder leuk idee). Tijdens deze reis wil ik zuid-oost azie en nieuw zeeland bezoeken. Hoewel het maar één van de 8-10 landen is die ik wil zien, ligt hier voor mij wel het zwaartepunt van de reis. Ik ben nu aan het beslissen hoeveel tijd ik ongeveer waar wil spenderen.
In nieuw zeeland wil ik alle 9 great walks lopen (http://www.doc.govt.nz/parks-and-recrea ... eat-walks/), omdat geld niet op me rug groeit wil ik dit met een 1 - persoons tent doen. Ik vind het moeilijk te beslissen hoeveel weken nieuw- zeeland ik moet doen. Aangezien ik in ieder geval een dag of 25 aan het lopen ben lijkt twee maanden mij aan de korte kant. De great walks zijn namelijk niet het enige dat ik wil doen.
Langer dan twee maanden betekent aan de andere kant wel dat er dingen zijn in azie die ik moet laten schieten. Want met ook daar een druk programma, op de verlanglijst staan: Nepal, myanmar, laos, vietnam, cambodja, thailand, malaysie en indonesie, moet ik daar waarschijnlijk met 7 maanden tijd al vervelende keuzes gaan maken.
Mijn vraag aan jullie: hoeveel weken zouden jullie naar nieuw zeeland gaan als je de 9 great walks wilt lopen en daarnaast genoeg tijd over wilt hebben om de andere delen (de wandelingen zijn allen in 7 nationale parken van nieuw zeeland) van het land te ontdekken? rekening houdend met het feit dat extra tijd in nieuw zeeland ten koste gaat van tijd in azie.
ik ben van plan over een jaar, 9 maanden te gaan reizen (wilde eigenlijk een jaar, maar dat vond mijn vriendin een minder leuk idee). Tijdens deze reis wil ik zuid-oost azie en nieuw zeeland bezoeken. Hoewel het maar één van de 8-10 landen is die ik wil zien, ligt hier voor mij wel het zwaartepunt van de reis. Ik ben nu aan het beslissen hoeveel tijd ik ongeveer waar wil spenderen.
In nieuw zeeland wil ik alle 9 great walks lopen (http://www.doc.govt.nz/parks-and-recrea ... eat-walks/), omdat geld niet op me rug groeit wil ik dit met een 1 - persoons tent doen. Ik vind het moeilijk te beslissen hoeveel weken nieuw- zeeland ik moet doen. Aangezien ik in ieder geval een dag of 25 aan het lopen ben lijkt twee maanden mij aan de korte kant. De great walks zijn namelijk niet het enige dat ik wil doen.
Langer dan twee maanden betekent aan de andere kant wel dat er dingen zijn in azie die ik moet laten schieten. Want met ook daar een druk programma, op de verlanglijst staan: Nepal, myanmar, laos, vietnam, cambodja, thailand, malaysie en indonesie, moet ik daar waarschijnlijk met 7 maanden tijd al vervelende keuzes gaan maken.
Mijn vraag aan jullie: hoeveel weken zouden jullie naar nieuw zeeland gaan als je de 9 great walks wilt lopen en daarnaast genoeg tijd over wilt hebben om de andere delen (de wandelingen zijn allen in 7 nationale parken van nieuw zeeland) van het land te ontdekken? rekening houdend met het feit dat extra tijd in nieuw zeeland ten koste gaat van tijd in azie.
Re: 2 of 3 maanden nieuw zeeland
Gezien de rest van je plannen zou ik twee maanden in NZ verblijven. Met die 9 great walks zie je al erg veel in 25 dagen. De vijf á zes weken die overblijven zouden normaal gesproken voldoende zijn om alle zogenaamde hoogtepunten op een ontspannen wijze te bezoeken. Bovendien is NZ fors duurder dan de andere landen die je noemt, iets wat in jouw geval ook meespeelt.
Wat een gave plannen. Ik kan je niet echt helpen omdat ik Nieuw Zeeland geweldig vind maar helemaal niet in Azie ben geweest, maar wat geweldig dat je alle 9 Great Walks gaat lopen. Ik heb zelf Milford Track, Rakiura Track en Lake Waikaremoana Track gelopen! Ik vond het geweldig!!! Bij Tongariro heb ik niet de Northern Circuit gedaan, maar slechts de eendagstocht, ook mooi hoor. En bij Abel Tasman heb ik maar een paar uurtjes gewandeld, maar dat was ook prachtig.
Oja, je weet dat je (vooral Milford) vroeg moet boeken he? Héél vroeg!
Alvast heel veel plezier en voorpret gewenst!
Oja, je weet dat je (vooral Milford) vroeg moet boeken he? Héél vroeg!
Alvast heel veel plezier en voorpret gewenst!
Ik zou persoonlijk wel wat langer in Nieuw-Zeeland blijven en dus wat tijd 'inleveren' in Azie. Zeker omdat NZ toch wat verder is en minder makkelijk te bereizen dan Azie (een deel van de landen op je lijst is later misschien makkelijker en tegen vrij lage prijzen nog te bezoeken).
Nieuw-Zeeland is prachtig, maar Azie heeft natuurlijk ook prachtige dingen te bieden.
Geniet ervan in ieder geval.
Nieuw-Zeeland is prachtig, maar Azie heeft natuurlijk ook prachtige dingen te bieden.
Geniet ervan in ieder geval.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
Zoals Laos fan reeds zegt, is Azie vanuit hier gemakkelijker (goedkoper en sneller ) te bereiken dan NZ.
Ik zou voor de 3 maand in NZ gaan
Wij waren er 7 weken - hebben geen enkele meerdaagse wandeling gedaan en hadden echt het gevoel tijd tekort te hebben.
Ik zou voor de 3 maand in NZ gaan
Wij waren er 7 weken - hebben geen enkele meerdaagse wandeling gedaan en hadden echt het gevoel tijd tekort te hebben.