wifi op Bali of Yogyakarta

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
henk_de_tank

wifi op Bali of Yogyakarta

Bericht door henk_de_tank »

Ben van plan naar Bali te gaan, maar ben ook aan het werk en moet hiervoor kunnen skypen en redelijk grote bestanden kunnen oploaden (tussen 300mb tot een gig). Vind een nachtje uploaden geen probleem als ik maar ook een beetje relaxed kan skypen zonder al te veel gebuffer...
Weet iemand hoe het zit met de wifi aldaar?
Zijn er veel hotspots en/of hebben de meeste hotels, guesthouse wifi?

Tweede optie is Yogyakarta op Java. Weet iemand hoe de internet connecties aldaar zijn?

thnx!
Jenny
Reisexpert

Re: wifi op Bali of Yogyakarta

Bericht door Jenny »

Op beide plekken is wifi aanwezig. Soms best snel, soms vrij traag. Met name in zuid Bali is internet erg goed. Lovina en Ubud is redelijk.

Bij sommige hostels is de connectie niet altijd stabiel, het kan dus zijn dat je het soms nog een keer moet proberen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
henk_de_tank

Bericht door henk_de_tank »

Thnx voor je antwoord Jenny!
Ik las ook iets over een Flash optima pakketje van Telkomsel voor je smartphone. Je zou hierbij 7,2 mb download hebben. weet jij misschien of dit ook werkt op Bali? Ik weet nl dat niet op alle eilanden de providers en snelheden het zelfde zijn...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bali en Java zijn de drukste eilanden. Telkomsel is de provider met het meest uitgebreide netwerk. In zeer afgelegen hoekrn werkt het mss iets minder, maar over het algemeen heb ik zeer goede ervaring met verschillende producten van telkomsel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie