Weekje Zweden in Oktober

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
DanielleKathinka
Vakantieganger

Weekje Zweden in Oktober

Bericht door DanielleKathinka »

Hoi hoi,

Het interrailen is mij zo bevalen dat ik alweer bezig ben met mijn volgende reis namelijk een weekje door Zweden heen.

Vanuit Nederland ben ik van plan de nachttrein naar Kopenhagen te nemen, waar ik een nachtje zal verblijven om vervolgens naar Zweden te vertrekken, daar wil ik de volgende steden bezoeken: Göteborg, Stockholm, Kalmar en Malmo. Mijn globale planning hieronder:

19/10 - Nachttrein naar Kopenhagen
20/10 - Kopenhagen
21/10 - Kopenhagen - Göteborg
22/10 - Göteborg - Stockholm
23/10 - Stockholm
24/10 - Stockholm - Kalmar
25/10 - Kalmar - Malmo
26/10 - Nachttrein naar Utrecht

Zelf zit ik er aan te denken om misschien een stad te schrappen, verder het vele reizen vind ik niet erg. In de trein zitten vind ik heerlijk, alleen misschien heb ik meer tijd nodig om de steden te verkennen. Graag jullie tips. :)

Alvast bedankt voor het meedenken. _O_
menasil
Reisexpert

Re: Weekje Zweden in Oktober

Bericht door menasil »

Ik ben in drie steden die je hebt genoemd, geweest en zal er morgen ff op terug komen :)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben zelf in Kopenhagen, Stockholm en Malmö geweest.

In Kopenhagen was ik 2,5 dag en heb ik vrij veel gezien, alhoewel we de 2e dag rustig aan hebben gedaan omdat we niet zo lekker waren. Er zijn in Kopenhagen aantal mooie paleizen en zou daar zeker een van zien, ik vond zelf Rosenborg Slot mooi. Verder is het beklimmen van de Vor Frelers Kirke een aanrader. Je loopt 'buitenom' maar alleen bij mooi weer ;) Omdat je in oktober gaat, is er kans dat er al attracties zoals Tivoli net dicht zijn. Zeemeermin moet je natuurlijk ook zien als is dat niet heel groot. Hoe laat kom je aan met de nachttrein? Hoelang je gaat blijven, hangt samen met het weer denk ik want er is ook veel buiten te zien maar als het regent, heb je daar niet zo heel veel aan.

In Stockholm was ik 2 nachten maar omdat ik pas 's avonds aankwam en 's middags vloog, heb ik 1,5 dag te besteden gehad. Ik heb best wel wat gezien maar je zou je hier langer kunnen vermaken als je van musea houdt. Ook Skansen kun je je prima lange tijd vermaken maar als het regent zou ik daar niet heen gaan.

Malmö kan ik kort over zijn. Er is daar niet heel veel te doen. Ik had het in een dagdeel grotendeels wel gezien. Er is nog een uitkijktoren iets verder weg van het centrum af, maar weet niet hoe je daar komt.

Göteborg schijnt mooie stad te zijn. Kalmar ken ik niet. Ik zou, als je wat meer tijd wil besteden, dit doen in Stockholm denk ik.
DanielleKathinka
Vakantieganger

Bericht door DanielleKathinka »

Ik wil naar Kalmar alleen maar voor het mooie kasteel daar. _O_

Bedankt voor je informatie, daar kan ik zeker iets mee.
Plaats reactie