Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

@ehouse: Nee die kende ik nog niet, wel triviango oid die ook diverse sites vergelijkt. Mooie foto trouwens!
@ Wizz: Wow, dat zijn nog eens dure prijzen. 2000 euro per nacht. OMG. Wist niet eens dat het bestond. Nou ja, ik weet dat de prive suite van Mick Jagger daar in de buurt komt die hij in een hotel in Kensington Londen heeft ;) Denk dat het wel slim is om op die manier toch flexibel te zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik in Polen uiteindelijk ook week van te voren ook accommodatie begon vast te leggen omdat eea ineens volliep dat nog 1 dag van te voren te annuleren was. Wanneer ging je ook alweer??
@bird: Heb jij nog tips voor Terschelling? ;) Mijn zusje gaat er stage lopen en denk er over na een weekendje heen te gaan dan.

Ik ben vanavond naar Ikea geweest. Had ik al even zo gepland. Ik was afgelopen vrijdag bij kennissen in de achterhoek en we besloten toen ook al naar Ikea te gaan, kwam goed uit want kon zo m'n lijstje afvinken met wat ik wilde gaan halen. Uiteindelijk toch maar voor ander tafeltje gegaan dan ik in eerste instantie wilde. Vandaag dus alles gekocht. 2 tafeltjes voor in de woonkamer, nachtkastje, lampje voor in de woonkamer en mijn eerste billy kast :P Verder nog 2 kussens voor op de bank gekocht. Vrijdag wordt alles bezorgd. Dit weekend maar beginnen met in elkaar zetten, al wil ik ook genieten van het mooie weer!

Nu ben ik bezig met een fotoboek. Ik had via groupon 3 bonnen gekocht zodat ik flink aan de slag kon maar fotoboek een ben ik nu al 2 avonden mee bezig... Pff...vooral omdat het de Paralympics zijn en ik perfect wil zijn in de beschrijving van de uitslagen. Moet nu nog 3 blz. maar dat doe ik morgen wel en dan de final check en opsturen maar!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Vertrek volgende week vrijdag. Dus nog een goede week om alles alsnog overhoop te gooien :)

Wat betreft die Presidential Suite, blijkbaar vonden ze hem nog wat aan de goedkope kant: hij is nog steeds beschikbaar, nu echter voor € 4.408,20 voor één enkel nachtje. maar hé, dat is wel inclusief ontbijt!
(de meeste nachten zal ik in business hotels van Toyoko Inn verblijven, prijzen variërend van €36 tot €47, eveneens inclusief ontbijt...)

Maar ik moet bekennen dat ik me wel wat verkeken had op die drukte. Tuurlijk, voor de festivalsteden wist ik het wel, daarom heb ik die in februari (lang voordat überhaupt zeker was of ik zou gaan) al vastgelegd. Maar dat in grote steden als Sapporo en Sendai ook buiten dergelijke festivals nauwelijks nog een kamer te vinden zou zijn, nee daar had ik echt niet op gerekend.

Wat betreft zulke fotoboeken, daar moet ik toch ook nog steeds eens een keer werk van maken. Ben er weleens aan begonnen, maar wat een klus... En ik heb nog een waardebon van Albelli (van de ING Rentepunten, waren die toch nog ergens goed voor...) die ik nog voor december zou moeten gebruiken...
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

menasil schreef:@bird: Heb jij nog tips voor Terschelling? ;) Mijn zusje gaat er stage lopen en denk er over na een weekendje heen te gaan dan.
Tips genoeg, maar dan overspoel ik je met genoeg input voor een bezoek van een jaar _O- ik kom al vanaf mijn tweede met meer dan grote regelmaat op Terschelling en ken er intussen elk schelpje en elke pol helmgras.
De allerbeste tip: huur een fiets, pak een lunchpakketje in en fiets gewoon naar het oosten tot het fietspad stopt (volg op de witte paddenstoelen 'Boschplaat'), daar steek je lopend het duin over en dan geniet je van het mooiste, breedste en meest uitgestorven strand van Europa.

Andere niet onbelangrijke tips O-)
- De beste vis (lekkerbek, kibbeling, haring) koop je in de haven bij de kraam van vishandel van Dijk. Daar maken mijn vegetarische principes één keer per jaar een uitzondering voor.
- De lekkerste cranberrytaartjes eet je bij de Bessenschuur, midden in de bossen langs de Badweg naar West aan Zee.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Heb het ook even doorgestuurd naar m'n zusje, thanks iig :D

@Wizz: De andere hotels klinken mij niet duur in de oren. Wij hebben voor Amerika ook 2x een airport hotel geboekt. Begin dit jaar "gedwongen" want alleen daar was nog accommodatie vrij, maar dat beviel ons wel, zeker omdat we een auto hadden. Vorige week zagen we dat een ander hotel van dezelfde keten bij het vliegveld nog goedkoper was geworden en hebben we even omgeruild. Wat dat betreft is gratis annuleren ideaal :) Een kennis van me maakte het vorig jaar helemaal bond. Die had z'n hotel 7x geannuleerd en uiteindelijk was het niet meer 80 euro per nacht maar 20 hahahah maar hij kreeg wel boze blikken bij de incheckbalie.

Albelli heb ik ook wel gebruikt maar ik vind myphotobook beter :)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Japan is ook helemaal niet zo duur als vaak gedacht wordt, en uiteraard helpt het ook mee dat de yen momenteel goedkoop is. En vreemd genoeg maakt voor hotels de locatie ook niet zo gek veel uit, goedkopere hotels zijn midden in de grote steden misschien zelfs nog wel makkelijker te vinden dan daarbuiten. Twee jaar geleden heb ik in hartje Osaka zelfs nog in een hotel gezeten van slechts 3200 yen, tegen de huidige koers ongeveer €25. En dat voor een 1-persoon kamer met eigen badkamer, niet eens bizar klein, inclusief (Japans) ontbijt (alleen moest ik daarvoor te vroeg naar het vliegveld), op nog geen 5 minuten lopen van een van de grootste stations van de stad (Namba).

Wat betreft airport-hotels, het viel me bij de reisinformatie over Seattle laatst op dat daar over kan dure hotels in de stad zelf werd gesproken. Wij hebben daar destijds überhaupt niet echt naar gekeken, maar hadden inderdaad ook een motel vlakbij SeaTac Airport. Is wel een kwartiertje rijden naar het centrum en uiteraard komen er dan nog parkeerkosten bij, maar dan hadden wel wel een riante (hooguit wat oubollige) kamer voor vier personen voor ik meen iets van $75. En ook dat inclusief (soort van) ontbijt, wat je in het centrum wel kan vergeten.

Maar goed, als de reis zelf dan meevalt moet ik het geld uiteraard aan andere dingen uitgeven :P . Dus laatst mezelf al getrakteerd op een mooie 11" laptop (net-niet-ultrabook) ter vervanging van m'n oude netbookje. En vandaag ook een ander dilemma voor m'n vakantie verholpen: ga ik met die hitte m'n DSLR meesjouwen, of neem ik genoegen met de mindere kwaliteit van m'n compactcamera. Al wel langer zitten kijken naar de Sony RX100 als compromis, maar de onmogelijkheid daar een zoeker op te kunnen zetten weerhield me er toch van die aan te schaffen. Is laatst de opvolger daarvan gepresenteerd, alleen was het nog onduidelijk wanneer die in de winkel zou liggen, verwachting was op z'n vroegst eind volgende week. En dan wordt het allemaal toch krap. Nog wel gekeken wat die in Japan kost, dat scheelt best wat (bijna 25% goedkoper!), alleen is het maar de vraag of je daar een export-versie met Engelstalige menu's zou kunnen krijgen, zeker tegen die prijs. Dus toen ik vanmiddag van een winkel bericht kreeg dat ie nu toch al binnen was heb ik geen moment getwijfeld, direct besteld, morgen heb ik hem in huis (en inmiddels is ie alweer uitverkocht, ik was dus niet de enige die er met smart op zat te wachten...). Dus deze keer geen grote en zware Nikon meer mee, maar een heerlijk compacte Sony RX100m2:

Afbeelding

*O* *O* *O*
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als het dan toch over centjes gaat:

De hogeschool van Utrecht heeft mij in april vertelt dat m'n studie me 1500 euro per jaar zal kosten (ja, dat heb ik zwart op wit). Nu ik me heb ingeschreven moet ik ineens 6363 euro per jaar betalen! Ze komen met allerlei rare smoeven en regeltjes over de brug, maar excuses daar doen ze niet aan. Echt zo belachelijk....

Waarschijnlijk krijg ik een beurs voor de opleiding en is belastinggeld wat wordt verspild. (Ik blijf gewoon werken en belasting betalen, dus in principe sponsor ik mezelf ;))
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bij die hogeschool zijn ze dan in ieder geval goed in creatief rekenen. 1500 of ruim het viervoudige, dat is nogal een verschil 8)7 . Dan ben ik toch wel benieuwd, gaan alle beoordelingen dan ook maal 4,24?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@ Wizz: Ik heb in Seattle ook in een airporthotel geslapen, maar dat was vooral omdat we 's avonds aankwamen en 's ochends weer weg wilden. Het voordeel van die queenbedden is dat je met 4 mensen in een kamer kan slapen. Scheelt enorm. Maar om diezelfde reden nu inderdaad voor o.a. LA een airporthotel geboekt. Nog wel even uitzoeken of we niet per ongeluk door ghetto wijken heen komen ;) Haha hey big spender! Maar wel mooi hoor die camera.

@Jenny: dat is zo bizar.... er zijn mensen die daar geen rekening mee hebben gehouden lijkt me. Hoop van harte dat je de lerarenbeurs krijgt :)

Ik ben afgelopen week naar Ikea geweest. Flink ingeslagen. Een tafeltje staat inmiddels in elkaar maar bij het andere tafeltje ging de schroef kapot :( dus daar moet ik even nieuwe schroef voor halen. Wilde vandaag eens kijken op het strand maar het weer is er niet naar, morgen weer een kans. Het is misschien ook beter als ik goed ga opruimen... ;)
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Jeej vanaf half augustus al mn eigen stekkie, toch gewoon een huurhuisje geworden, Zal in de maand kosten iets duurder zijn dan kopen maar aangezien ik nog niet helemaal weet hoe het op de korte termijn uitziet voor me qua vriendinnetje samen wonen en etc (heb toevallig een date vanavond met een meid die ik op extrema heb leren kennen ^^) toch besloten om te huren. Zit je toch iets minder aan vast, ook kreeg ik steeds meer de indruk dat je sowieso een koop appartement minder snel kwijt raakt. Dus vandaar nog even een paar jaartjes huren.

En dus vandaag even naar de ikea geweest inboedel bij elkaar gezocht en gekeken wat het gaat kosten. GVD kun je een mooie reis van maken!!! maar kan het goed opbrengen, toch fijn dat men ouders vroeger het belangrijk vonden dat ik spaarde. Ook al vond ik dat vroeger persoonlijk overbodig xD Oftewel happy happy, merk dat dit wel lekker is om uit mn after reis dip te komen haha
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@ Sander: Gefeliciteerd met je huisje :) Haha, ja dat kost me toch een duit met centen inderdaad! En dan heb je nog Ikea wat relatief goedkoop is. Wat ga je allemaal aanschaffen?

Ik heb net weer een Hemnes nachtkastje in elkaar gezet en ben er wel beetje klaar mee ;) Moet nog een billy maar weet niet of mij dat lukt in m'n eentje :? Sowieso is de kamer waar die heen moet bomvol dus dat eerst even reoganiseren.

En ik moet zeggen.... ik heb wel gekocht en ik weet ook niet of en wanneer ik m'n toekomstige man tegen het lijf loop..... maar ik heb op de "groei" gekocht dus er kan nog iemand bij. heeft hij een koophuis, dan zien we het dan wel weer. Je hoeft niet meteen bij elkaar in te trekken en ik ben blij met m'n eigen stek :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Haha, huizen en relaties. Ik had m'n huis net gekocht toen ik m'n vriend leerde kennen. We waren iets meer dan een maand samen (en hij was toevallig net een maand werkloos) toen hij de aannemer geholpen heeft met de verbouwing van m'n huis. Dankzij hem heb ik dingen kunnen aanpakken wat ik anders niet had kunnen betalen <3. (En ik heb hem niet meteen daarna gedumpt.)

Ikea meubels heb ik niet zo veel. Ook nooit gehad, op de nodige tafeltjes en klein grut na. Qua kasten ben ik fan van Kewlox: goede kwaliteit, flexibel en ook mooi.

Menasil, wanneer wordt de wc aangepakt?

Sander, ben je al verhuisd?

Fijne zomer :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb net de nieuwe offerte ontvangen van een bedrijf waar ik wel wat in zie, maar er is nog een onduidelijkheid qua materialen. Vraag me af of ze wel snappen dat ik blauwe tegels wil (staat bij de vloer niet genoemd namelijk, bij de wand wel) en wil liever zekere voor onzekere nemen dus maandag nog even bellen om de puntjes op de i te zetten :) Daarna is het weer even wachten met de aangepaste offerte :) En dan wil ik het in gaan plannen! Vind het wel spannend allemaal. Beetje raar idee dat er dadelijk iemand in mijn huis gaat verbouwen....maar het wordt vast mooi :)

Qua meubels heb ik een goede kast van lundia en ook bureau van hetzelfde merk :) Daar ben ik ook erg blij mee maar lundia is wel vrij prijzig.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Het weekend voordat ik vertrek naar Australie nog fijn een weekendje naar Rome met mijn familie! Dat moest ik even mededelen hier O-)
Laatst gewijzigd door Rebec op 20 jul 2013 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Even flink bijgelezen hier na 3 weken afwezigheid.

Ben 3 weken in de VS geweest, vooral Florida, maar ook een paar dagen New York. :) Heb het goed naar m'n zin gehad!
Maar jemig, wat een afstand is dat zeg, vanaf China. Vooral de terugreis duurde lang; van deur tot deur zo'n 25 uur.

Hoor verder net op het nieuws dat ik op tijd weg was van het vliegveld hier; een man heeft een vuurwerkbom afgestoken op het vliegveld.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ben nu in Tallinn, nooit gedacht dat er hier zoveel te doen zou zijn. Ik ren met rot.. Daarom nu eerst maar ff een uurtje relaxen met een beetje internetten in hostel voordat ik weer op pad ga.
De eerste keer langer dan een paar uur weg zonder de baby, mis haar wel enorm. Beetje zoals weg vroeger toen ik 2 maanden in zuid-amerika zat en mijn vriend (inmiddels man) thuis. Gelukkig is het nu maar 3 nachtjes.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie