Veel (sjouw)plezier!bolletjeom schreef:Op weg naar schiphol voor trip naar Japan.
Nog nooit zo'n zware tas gehad. Geen idee waarom ik nu ineens slecht wordt in licht reizen !?!?
Tot over drie weken
Café Verweggistan
-
- Reisexpert
Re: Café Verweggistan
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
En dat terwijl Japan in ieder geval qua aanbod (de prijzen zijn soms een ander verhaal...) misschien wel het grootste winkelparadijs op aarde is, iets vergeten zou dus nooit een probleem mogen zijn...
Maar een goede reis! En wie weet kom ik je in Aomori nog wel tegen
Maar een goede reis! En wie weet kom ik je in Aomori nog wel tegen

Goede reis, Rudi!
Ik heb vandaag mijn laatste werkdag voor de vakantie gehad, maar ben niet heel vrolijk. Mijn buren hadden een lekkage, en ik heb gevolgschade (a 1600 euro). Uiteraard heb ik een verzekering, maar die dekt niet omdat de oorzaak van de schade al aanwezig was toen de polis inging. Klopt helemaal! Maar omdat de schade pas zichtbaar werd na de sleuteloverdracht, had ik me hier niet tegen kunnen wapenen en kan ik ook de verkoper niet aansprakelijk stellen.
In principe zijn de buren gewoon verantwoordelijk, maar zij huren de woning. Eigenaar wil niet betalen.... De aankoopmakelaar zegt dat ik me niet druk moet maken en dat hij het zal regelen. We zullen zien
Wat trouwens wél leuk is, is dat een reiger een nest voor mijn huis heeft gebouwd.
Ik heb vandaag mijn laatste werkdag voor de vakantie gehad, maar ben niet heel vrolijk. Mijn buren hadden een lekkage, en ik heb gevolgschade (a 1600 euro). Uiteraard heb ik een verzekering, maar die dekt niet omdat de oorzaak van de schade al aanwezig was toen de polis inging. Klopt helemaal! Maar omdat de schade pas zichtbaar werd na de sleuteloverdracht, had ik me hier niet tegen kunnen wapenen en kan ik ook de verkoper niet aansprakelijk stellen.
In principe zijn de buren gewoon verantwoordelijk, maar zij huren de woning. Eigenaar wil niet betalen.... De aankoopmakelaar zegt dat ik me niet druk moet maken en dat hij het zal regelen. We zullen zien

Wat trouwens wél leuk is, is dat een reiger een nest voor mijn huis heeft gebouwd.

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Oh Jenny, wat naar zeg!! En dit is dus alleen omdat de lekkage al was voor de overdracht? Ik duim voor goede afloop!
Inderdaad, omdat de OORZAAK van de schade aanwezig was voor de ingangsdatum van de polis keert de verzekering niet uit. Er was echter nog geen schade in de woning, dit had ik niet kunnen wetenmenasil schreef:Oh Jenny, wat naar zeg!! En dit is dus alleen omdat de lekkage al was voor de overdracht? Ik duim voor goede afloop!

Terug van een week Hongarije met vrienden. Boedapest en het Balaton meer bezocht. In Boedapest was ik al eens geweest, maar deze keer voornamelijk het nachtleven bezocht net als aan het Balaton meer. Het was de hele week warm en dus zijn we daarnaast ook veel gaan zwemmen.
Het enigste nadeel was dat het heel toeristisch was zowel in Boedapest als aan het Balaton meer. Op een gegeven moment stonden we ergens in een club dus bijna uitsluitend Belgen (en dat waren verschillende groepjes) , in Siofok had je dan ook zo een Hollandse zuipbar met praktisch uitsluitend Nederlanders en Belgen... Het zal ook komen doordat het Balaton sound festival een dag later begon, maar nog nooit zoveel landgenoten tegengekomen als ik op vakantie kom.
Het enigste nadeel was dat het heel toeristisch was zowel in Boedapest als aan het Balaton meer. Op een gegeven moment stonden we ergens in een club dus bijna uitsluitend Belgen (en dat waren verschillende groepjes) , in Siofok had je dan ook zo een Hollandse zuipbar met praktisch uitsluitend Nederlanders en Belgen... Het zal ook komen doordat het Balaton sound festival een dag later begon, maar nog nooit zoveel landgenoten tegengekomen als ik op vakantie kom.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Aan het balatonmeer en vooral in Siofok kwamen 7 jaar geleden al veel Nederlanders, zat gelukkig in een leuke accomodatie met alleen maar Hongaren en kon zo de Nederlanders redelijk ontlopen..In Budapest woonde ik destijds dus heb toen nauwelijks Nederlanders leren kennen..
En hoe weten ze dan dat de oorzaak aanwezig wasJenny schreef:Inderdaad, omdat de OORZAAK van de schade aanwezig was voor de ingangsdatum van de polis keert de verzekering niet uit. Er was echter nog geen schade in de woning, dit had ik niet kunnen wetenmenasil schreef:Oh Jenny, wat naar zeg!! En dit is dus alleen omdat de lekkage al was voor de overdracht? Ik duim voor goede afloop!

Tja, ik moest zo gedetailleerd mogelijk beschrijven waar de schade vandaan kwam. Ik heb dus gemeld dat de buren al eerder klachten hadden. Achteraf niet slim.menasil schreef:En hoe weten ze dan dat de oorzaak aanwezig wasJenny schreef:Inderdaad, omdat de OORZAAK van de schade aanwezig was voor de ingangsdatum van de polis keert de verzekering niet uit. Er was echter nog geen schade in de woning, dit had ik niet kunnen wetenmenasil schreef:Oh Jenny, wat naar zeg!! En dit is dus alleen omdat de lekkage al was voor de overdracht? Ik duim voor goede afloop!Ik vind het echt bizar.......Je had dus eigenlijk al voordat je de sleutel afnam moeten inzien dat er iets mis was ofzo door de muur heen
Eigenlijk verwacht de verzekering dus dat je vóór de aankoop van de woning gaat informeren bij je omgeving of zij misschien klachten hebben waar jij mogelijk last van zou kunnen krijgen. Te zot voor woorden.
Maar goed, ik neem m'n verzekering en m'n buren niks kwalijk. Wel de eigenaar van de woning.
Mijn aankoopmakelaar gaat er voor me achteraan. Dat is misschien beter dan dat ik het zelf doe, ik ben een beetje boos :p
Herkenbaar, dat moest ik ook. Of het wel of niet slim is,is moeilijk te zeggen. Misschien was de expert er alsnog achter gekomen. Ik hoop dat je aankoopmakelaar iets kan regelen.
Ik heb inmiddels de offertes binnen voor de verbouwing. Pff... twijfel nu wel weer. Verschil is wel erg groot qua prijs. Ik heb nog wat aanvullende vragen uitgezet. Maandag maar weer even bellen en dan daarna een keuze maken. Groot deel van de meerkosten zijn de arbeidskosten.
Ik heb inmiddels de offertes binnen voor de verbouwing. Pff... twijfel nu wel weer. Verschil is wel erg groot qua prijs. Ik heb nog wat aanvullende vragen uitgezet. Maandag maar weer even bellen en dan daarna een keuze maken. Groot deel van de meerkosten zijn de arbeidskosten.
Zoo wat was dat toch een lekker weekendje afgelopen weekend. Heerlijk genoten op XO live in best!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Vandaag een lange wandeltocht gemaakt in het zonnetje en in heidegebied hier in het grensgebied. Blijft echt een van de mooiere gebieden in de streek. Dan waan je je al ergens in het buitenland, maar je zit gewoon in de (leender)heide

Terug van een onverwacht weekje good-old Terschelling. Misschien vind ik dat wel de mooiste plek op aarde
Die eindeloze stranden waar zelfs bij 24 graden het strand helemaal leeg blijft....

Die eindeloze stranden waar zelfs bij 24 graden het strand helemaal leeg blijft....

Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Iemand die www.hotelscombined.be gebruikt/kent? Onlangs iets over gelezen en deze website is een soort van google van de hotelboeksites. Handig want dan vind je direct welke website het goedkoopst de kamer aanbiedt. Er staan wel veel aanbieders waar ik voor de eerste keer van hoor, maar dit wil natuurlijk niks zeggen...
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Kende die site nog niet, maar lijkt me zeker wel handig! Zeker als je net op bepaalde data iets zoekt en alles vol lijkt te zitten...
Dat had ik dus een paar weken geleden voor m'n komende Japan-trip: op de dag van aankomst zat praktisch alles in Sapporo vol. De enige twee opties die ik met de bekende boekingssites tegenkwam: een capsulehotel ver buiten het centrum (juist voor de eerste nacht zou iets meer comfort toch wenselijk zijn), of de tegenpool daarvan, de Presidential Suite (160 m2!) van een of ander luxehotel, voor de lieve som van € 2.300 per nacht
. Gelukkig na lang zoeken (in Google Maps gewoon elk hotel aanklikken, meestal tevergeefs) toch nog iets anders gevonden, weliswaar nog steeds vrij prijzig, maar voor één nachtje moet dat dan maar...
Voor de rest zit ik zo'n anderhalve week voor vertrek nog volop te schuiven. Het grootste deel staat al wel vast, zeker in de meer noordelijke delen valt sowieso weinig meer te schuiven, vanwege de vele festivals zit praktisch alles vol. Desondanks Hachinohe nog wel ingewisseld voor Morioka, en een dagje Akita ingeruild voor Yamagata. Tegen het einde had ik nog 3 dagen Tokyo, daar blijft er waarschijnlijk toch maar eentje van over. Vanuit Sendai ben ik nu van plan toch een detour te maken via Aizu-Wakamatsu, om daar dan een stoomtrein(!) te nemen (de vraag is of, en zo ja, voor welke dag ik kaartjes kan krijgen...) naar Niigata, waar ik dan stomtoevallig nog een festival mee kan pikken. En wonder boven wonder heb ik daar zelfs nog een hotelkamer weten te vinden. Enige nadeel: ik heb nu inmiddels voor 3 nachten dubbele reserveringen, puur om flexibel te kunnen zijn. Gezien de enorme drukte rond die festivals liever een reservering teveel dan te weinig, annuleren is toch gratis. Mits ik er op tijd aan denk uiteraard...
Vooralsnog zal m'n reis er als volgt uit gaan zien:
Dat had ik dus een paar weken geleden voor m'n komende Japan-trip: op de dag van aankomst zat praktisch alles in Sapporo vol. De enige twee opties die ik met de bekende boekingssites tegenkwam: een capsulehotel ver buiten het centrum (juist voor de eerste nacht zou iets meer comfort toch wenselijk zijn), of de tegenpool daarvan, de Presidential Suite (160 m2!) van een of ander luxehotel, voor de lieve som van € 2.300 per nacht

Voor de rest zit ik zo'n anderhalve week voor vertrek nog volop te schuiven. Het grootste deel staat al wel vast, zeker in de meer noordelijke delen valt sowieso weinig meer te schuiven, vanwege de vele festivals zit praktisch alles vol. Desondanks Hachinohe nog wel ingewisseld voor Morioka, en een dagje Akita ingeruild voor Yamagata. Tegen het einde had ik nog 3 dagen Tokyo, daar blijft er waarschijnlijk toch maar eentje van over. Vanuit Sendai ben ik nu van plan toch een detour te maken via Aizu-Wakamatsu, om daar dan een stoomtrein(!) te nemen (de vraag is of, en zo ja, voor welke dag ik kaartjes kan krijgen...) naar Niigata, waar ik dan stomtoevallig nog een festival mee kan pikken. En wonder boven wonder heb ik daar zelfs nog een hotelkamer weten te vinden. Enige nadeel: ik heb nu inmiddels voor 3 nachten dubbele reserveringen, puur om flexibel te kunnen zijn. Gezien de enorme drukte rond die festivals liever een reservering teveel dan te weinig, annuleren is toch gratis. Mits ik er op tijd aan denk uiteraard...
Vooralsnog zal m'n reis er als volgt uit gaan zien:
- Sapporo (3n)
- Hakodate (2n)
- Hirosaki (2n, Neputa Matsuri & Aomori Nebuta Matsuri)
- Morioka (2n, Sansa Odori & dagtrip Hiraizumi of Hachinohe Sansha Taisai)
- Akita (1n, Kanto Matsuri)
- Yamagata (1n, Hanagasa Matsuri)
- Sendai (3n, Tanabata Matsuri, dagtrips Yamadera en Matsushima)
- Aizu-Wakamatsu (1n, of direct door per stoomtrein naar Niigata)
- Niigata (1n, Niigata Matsuri, eventueel alvast naar Tokyo )
- Tokyo (1n)