Zit ruimbagage er bij of niet?
Zit ruimbagage er bij of niet?
Hey,
Ik heb een paar maanden geleden voor mijn zus een ticket naar Australië geboekt (via expedia). Dusseldorf-Sydney, terugvlucht Cairns-Dusseldorf. Alle vluchten werden geboekt bij Qantas (al wordt de heen en terugvlucht verzorgd door Emirates en één binnenvlucht door Jetstar airways) Nu heb ik een vraag over de terugvlucht, vanuit Cairns wordt er eerst gevlogen naar Sydney via Jetstar airways. Nu blijkt dit een lowcost maatschappij te zijn en als je een gewoon ticket boekt via hun website zit ruimbagage er niet standaard in. Maar zit dat bij deze boeking wel of niet bij? Aangezien het ticket via één boeking is geboekt (via qantas) "Qantas Airways 5955 Verzorgd door JETSTAR
Economy/coach (M) "
Ik kan er niet goed aan uit.
Ik heb een paar maanden geleden voor mijn zus een ticket naar Australië geboekt (via expedia). Dusseldorf-Sydney, terugvlucht Cairns-Dusseldorf. Alle vluchten werden geboekt bij Qantas (al wordt de heen en terugvlucht verzorgd door Emirates en één binnenvlucht door Jetstar airways) Nu heb ik een vraag over de terugvlucht, vanuit Cairns wordt er eerst gevlogen naar Sydney via Jetstar airways. Nu blijkt dit een lowcost maatschappij te zijn en als je een gewoon ticket boekt via hun website zit ruimbagage er niet standaard in. Maar zit dat bij deze boeking wel of niet bij? Aangezien het ticket via één boeking is geboekt (via qantas) "Qantas Airways 5955 Verzorgd door JETSTAR
Economy/coach (M) "
Ik kan er niet goed aan uit.
Re: Zit ruimbagage er bij of niet?
Ik heb begin deze maand ook met Expedia over soort gelijke situatie gebeld. Ik wilde een ticket boeken voor binnenlandse vlucht USA en daar moet je vaak ook bagage apart bijboeken. ze wisten mij te vertellen dat je tijdens het boekingsproces kan zien of bagage erbij zit of dat je het er bij zou moeten boeken. Dat was in ieder geval in mijn geval zo dat er standaard bagage bij zat. Later zag ik nog dat als ik de vlucht zocht en invulde, ik rechts bij bijvoorbeeld easyjet kreeg te zien dat ik geen ruimbagage bij had en of ik dat wilde boeken. Ik zou als ik jou was even met expedia bellen of even inloggen of je nog bagage kan bijboeken of niet.
Overigens vind ik Expedia per telefoon altijd behulpzaam. Heb ze vaker gebeld met dit soort vragen
Overigens vind ik Expedia per telefoon altijd behulpzaam. Heb ze vaker gebeld met dit soort vragen

Als er Quantas staat moet je op hun website kijken. Normaal kan je wel vinden of bagage regels ook gelden voor maatschappijen waarmee ze een co-vlucht uitvoeren of dat dan de regels van de co-partner gelden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Merci. Ik zal dat morgen eens uitzoeken!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Dit is inclusief bagage. Je hebt (neem ik aan) een Quantas vluchtnummer QF en geen Jetstar JQ vluchtnummer?
De bagage wordt ook gewoon doorgelabeld
Heb je op je boeking een JQ vluchtnummer staan dan lijkt contact opnemen met Expedia zeker noodzakelijk omdat je anders op de luchthaven de tarieven van Jetstar betaald
Heb je op je boeking een JQ vluchtnummer staan dan lijkt contact opnemen met Expedia zeker noodzakelijk omdat je anders op de luchthaven de tarieven van Jetstar betaald
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Maar als je via een bemiddelaar boekt, kunnen weer andere regels gelden. Soms kunnen zij een ticket aanbieden waar ook bagage al inbegrepen zit zonder dat je zelf daarvoor actie moet ondernemen en dan kan de prijs zelfs goedkoper zijn dan apart boeken en apart bagage bij te moeten boeken.Tikva schreef:Als er Quantas staat moet je op hun website kijken. Normaal kan je wel vinden of bagage regels ook gelden voor maatschappijen waarmee ze een co-vlucht uitvoeren of dat dan de regels van de co-partner gelden.
Ja, bevestigingscode is van qantas etc. Heb voor de zekerheid ook eens een email gestuurd.goedkoopvliegenclub schreef:Dit is inclusief bagage. Je hebt (neem ik aan) een Quantas vluchtnummer QF en geen Jetstar JQ vluchtnummer?
"Uw heeft u vluchten geboekt via Qantas, u kunt daarom hun regels aanhouden.
U mag van Qantas 23 kg ruim bagage mee nemen."
Direct antwoord, in orde dus!
U mag van Qantas 23 kg ruim bagage mee nemen."
Direct antwoord, in orde dus!