8 weken Thailand, Cambodja en Maleisie!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
yde1990

8 weken Thailand, Cambodja en Maleisie!

Bericht door yde1990 »

Hoi hoi 8-)

Ik en mijn vriendin zijn van plan om in februari 2014 te gaan backpacken in Thailand, Cambodja en Maleisie.

We zijn van plan om vanuit Bangkok door te trekken naar Phnom Penh in Cambodja.
Vanuit Phnom Penh vliegen naar Kuala Lumpur en daar vandaan weer doortrekken naar Bangkok.

Voor de reis hebben we ongeveer 8 weken de tijd. Is dit een verstandige/reële route gezien de tijd en volgorde van reizen???

Tips zijn meer dan welkom!

Groetjesss Yde
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 8 weken Thailand, Cambodja en Maleisie!

Bericht door Tikva »

Je geeft niet aan wat je van plan bent in die landen te bekijken, maar wanneer je de rechtstreekse route aanhoud is 8 zeker wel te doen. Je hebt dan een paar dagen bangkok naar cambodja, cambodja 2,5 weken ofzo, 3 wk maleisie en dan nog 2 weken voor zuid-thailand. Je krijgt bij de grensovergang ook geen langer visum voor thailand, dus als je langer in het zuiden wil blijven kan je het beter andersom doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
yde1990

Bericht door yde1990 »

We moeten inderdaad nog bepalen wat we allemaal precies willen bekijken.

Maar het is in feite wel te doen dus, of wordt het dan een haastklus?
Dus voor het visum kun je beter eerst naar Maleisië, dan naar Cambodja en dan weer Thailand??

Yde
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Of het een haastklus wordt of niet hangt af van de invulling van je plan.

Ga je voor de meest directe route, dan is je reis in 8 weken best te doen. Wil je echter in Thailand niet alleen Bangkok (en omgeving) en de weg naar Cambodja zien, maar ook het noorden en verschillende eilanden, dan heb je aan 4 weken Thailand nog niet genoeg en dan wordt de rest wellicht een beetje krap.

Op dit forum is veel geschreven over visa: ik zou me even goed inlezen. Kort gezegd komt het er op neer dat je Maleisië altijd inkomt (stempel in paspoort voor 3 maanden), dat je bij Cambodja een visum voor 30 dagen aan de grens koopt en dat je voor Thailand een visumvrije entree krijgt voor 30 dagen als je via een vliegveld binnen komt, en voor 15 dagen als je over land binnen komt. MAAR: in beide gevallen moet je een vliegticket hebben als bewijs dat je Thailand weer verlaat binnen de duur van het visum. Heb je dat niet, dan moet je vooraf een visum regelen.

Even inlezen dus, dan krijg je vanzelf ook meer ideeën over routes en reistijden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
yde1990

Bericht door yde1990 »

Bedankt voor de reacties! Handig om zo wat te kunnen vragen aan mensen met ervaring. Het is echt lastig om knopen door te hakken 8)7

We hebben er ook over nagedacht om Thailand, Laos en Cambodja (eventueel Vietnam) te doen. Maar zoals ik begreep is het prima te doen alleen mis je een aantal mooie/belangrijke highlights.
Als jullie de keuze hadden welke invulling zouden jullie (in grote lijnen) er aan geven. Het enige wat we wel supergraag willen doen is snorkelen/duiken.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Vietnam zou ik er niet bij doen dat wordt echt veel te veel. Als je ook wilt leren duiken dan zou ik de route echt andersom doen. Bijvoorbeeld week 1 bangkok, naar kanchanaburi om te acclimatiseren via ayuthaya terug naar bangkok week 2/3 naar een thais eiland om te duiken (welke afhankelijk van het weer) , week 3/4/5 Maleisie de standaard dingen zoals penang, Kuala Lumpur etc, afhankelijk van hoelang je in thailand bent gebleven nog een mooi eiland of singapore. Week 6/7/8/ Cambodja, ook hier nog een mooi strand meepakken of hier een duikje maken. Natuurlijk ankor niet missen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie