van Ko Phangan naar Bangkok
van Ko Phangan naar Bangkok
Hallo Reizigers,
Ik vertrek in november naar Thailand. Vanuit Loas en Cambodja willen we in december Ko Phangan meepikken. We willen heel graag the full moon party in Ko Phangan meemaken. Deze is 25 december. Mijn vraag is of we dan de vlucht vanuit Bangkok naar Sydney kunnen halen op 27 december om 19:30 kunnen halen? Dus de indirecte vraag is of het met het vervoer (waarschijnlijk boot i.c.m. de nachttrein) haalbaar is om onze vlucht naar Sydney te halen?
Groetjes Malon
Ik vertrek in november naar Thailand. Vanuit Loas en Cambodja willen we in december Ko Phangan meepikken. We willen heel graag the full moon party in Ko Phangan meemaken. Deze is 25 december. Mijn vraag is of we dan de vlucht vanuit Bangkok naar Sydney kunnen halen op 27 december om 19:30 kunnen halen? Dus de indirecte vraag is of het met het vervoer (waarschijnlijk boot i.c.m. de nachttrein) haalbaar is om onze vlucht naar Sydney te halen?
Groetjes Malon
Re: van Ko Phangan naar Bangkok
Jawel dat kan.. of je er heel blij van wordt weet ik alleen niet. Je kunt vliegen van Samui of Hat Yai dat is een prima optie. Anders boot en trein zou ik wel op de 26e zelf nemen en niet gokken op de ochtend van de 27e. Wekker zetten en zorgen dat je niet te brak bent.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dit is inderdaad haalbaar, Al zal het er wel eentje worden die je zult herrinderen zo net na de Full moon party 

Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
-
- Reisexpert
Je kunt met Nok Air van Surat Thani naar Bangkok vliegen.
Ik zie op de ste van Nok Air nog vluchten op de 26e en op de 27e. Kosten: +- vier tientjes.
Je zou dus op de 27e vroeg de boot kunnen pakken van Ko Phangan naar Surat om vervolgens op je gemakje door te vliegen naar Bangkok. Houd er wel rekening mee dat je dan aankomt op Don Muang airport en dat jullie vlucht naar Sydney waarschijnlijk vertrekt vanaf Suvarnabhumi Airport.
Ik zie op de ste van Nok Air nog vluchten op de 26e en op de 27e. Kosten: +- vier tientjes.
Je zou dus op de 27e vroeg de boot kunnen pakken van Ko Phangan naar Surat om vervolgens op je gemakje door te vliegen naar Bangkok. Houd er wel rekening mee dat je dan aankomt op Don Muang airport en dat jullie vlucht naar Sydney waarschijnlijk vertrekt vanaf Suvarnabhumi Airport.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reiziger
ach dat gevlieg,,,, pak gewoon een trein,,,naar Suratani, vandaar fa kun je heel gemakkelijk een bus pakken, leuk ritje, en maak je niet druk over die party, ze hebben er nu ook half moon, en uh ook al quarter moon.....lang leve de commercie, die helaas ook daar al aardig toeslaat.
Toen ik daar 18 jaar geleden voor het eerst kwam.......
Afijn 2 jaar terug nog eens bekeken,,,,,,voor mij is de charme er wel af, maar voor jullie zal het ongetwijfeld een mooie ervaring zijn.
Ps. wees voorzichtig met drugs daar, en word je gepakt, wees beleefd, en koop het gelijk af!
Toen ik daar 18 jaar geleden voor het eerst kwam.......
Afijn 2 jaar terug nog eens bekeken,,,,,,voor mij is de charme er wel af, maar voor jullie zal het ongetwijfeld een mooie ervaring zijn.
Ps. wees voorzichtig met drugs daar, en word je gepakt, wees beleefd, en koop het gelijk af!
-
- Wereldreiziger
Zelfs als er helemaal geen maan is, black moon party!
Zijn we geweest, leuk, maar niet bijzonder.
Er zijn verschillende manieren om in Bangkok te komen. Je kunt met de boot naar Samui en vanaf daar met bijvoorbeeld Bangkok Airways vliegen naar Bangkok, prijs ongeveer €125,- pp. Ik zie overigens dat een hoop vluchten redelijk vol zitten van Samui naar Bangkok. Ze hebben redelijk wat vluchten per dag, geloof wel 15.
Andere optie is met de boot tot aan Surat Thani en vanaf daar met bijv. Air Asia te vliegen. Prima te doen.
Zijn we geweest, leuk, maar niet bijzonder.
Er zijn verschillende manieren om in Bangkok te komen. Je kunt met de boot naar Samui en vanaf daar met bijvoorbeeld Bangkok Airways vliegen naar Bangkok, prijs ongeveer €125,- pp. Ik zie overigens dat een hoop vluchten redelijk vol zitten van Samui naar Bangkok. Ze hebben redelijk wat vluchten per dag, geloof wel 15.
Andere optie is met de boot tot aan Surat Thani en vanaf daar met bijv. Air Asia te vliegen. Prima te doen.
Waarom willen jullie met het vliegtuig? in mijn ogen is die afstand prima te doen met de bus en scheelt je zoveel euro's...
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Als je de Lompraya pakt (highspeed catamaran en bus) ben je 1300 BHT kwijt (huidige koers €32,50)
Als je op 26 dec de ochtendboot pakt om 08:30, ben je om 20:30 in Bangkok
Als je de middagboot om 13:00 pakt ben je om 00:30 in Bangkok
Voor meer info:
http://www.lomprayah.com/e/route.htm
Twee andere opties zijn SeaTran en Songserm
In die periode heb je wel het risico dat er geen boten gaan vanwege de ruwe zee. Ik ben 5 jaar geleden met Kerst en Oud en Nieuw naar Koh Tao geweest. Destijds waren alle ferry's (Lompraya, SeaTran en Songserm) op 1, 2 en 3 januari geannuleerd. Wij vertrokken op 4 januari terug naar Bangkok en op de boot (Lompraya) was het een ware 'kots-orkest'. Wij hadden dit voorzien en hadden anti-zeeziektepillen (?) genomen.
Als je op 26 dec de ochtendboot pakt om 08:30, ben je om 20:30 in Bangkok
Als je de middagboot om 13:00 pakt ben je om 00:30 in Bangkok
Voor meer info:
http://www.lomprayah.com/e/route.htm
Twee andere opties zijn SeaTran en Songserm
In die periode heb je wel het risico dat er geen boten gaan vanwege de ruwe zee. Ik ben 5 jaar geleden met Kerst en Oud en Nieuw naar Koh Tao geweest. Destijds waren alle ferry's (Lompraya, SeaTran en Songserm) op 1, 2 en 3 januari geannuleerd. Wij vertrokken op 4 januari terug naar Bangkok en op de boot (Lompraya) was het een ware 'kots-orkest'. Wij hadden dit voorzien en hadden anti-zeeziektepillen (?) genomen.
Bedankt voor alle reacties! Hier kan ik zeker wat mee.
We hebben besloten om in december in Thailand nog te beslissen of we naar de Full Moon party willen. We willen nog niet veel vastleggen. Maar nu is het duidelijk dat áls we naar de Full Moon party gaan, dat we onze vlucht naar Sidney kunnen halen! Bedankt
Groetjes Malon
We hebben besloten om in december in Thailand nog te beslissen of we naar de Full Moon party willen. We willen nog niet veel vastleggen. Maar nu is het duidelijk dat áls we naar de Full Moon party gaan, dat we onze vlucht naar Sidney kunnen halen! Bedankt

Groetjes Malon