Los Angeles: Wat te zien met OV?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Los Angeles: Wat te zien met OV?

Bericht door menasil »

In november hebben we een soort van stopover van 2,5 dag in Los Angeles. Onze vlucht komt einde van de ochtend aan en we verblijven dan 3 nachten in LA. Alleen onze volgende vlucht gaat om 7:00 's ochtends dus die dag besteden we niet in LA.

Een hotel moeten we nog boeken maar we dachten aan een hotel bij het vliegveld omdat dat goedkoper is. Autohuur is vrij prijzig en we twijfelen daar dus nog over. We lezen wisselende verhalen over of LA te doen is met openbaar vervoer. We willen sowieso 1 dag naar Universial Studios. Dat is te bereiken met de metro heb ik gezien. Andere dingen die we willen doen: Beverly Hills, Rodeo Drive, Hollywood en een naar het strand als het weer het toe laat, dat is een beetje de vraag begin november ;)

Hebben jullie ervaring met het OV in LA of raden jullie toch aan auto te huren? En zouden we dat kunnen beperken door de bezienswaardigheden met auto in 1 dag te plannen? En zijn er nog andere dingen die we moeten zien?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Los Angeles: Wat te zien met OV?

Bericht door Tikva »

Ben twee keer in LA geweest en beide keren alles met OV gedaan, Marcel heeft wel eens een auto gehuurd toen hij er voor werk was. Het strand kan je met de bus heen en met een tourtje kn je naar beverly hills etc. Is ook wel leuk als ze je vertellen van wie de huizen zijn enzo.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

prima te doen met ov. Kost wel redelijk wat extra tijd natuurlijk in verhouding tot auto. Lekker middaggie venice beach en/of santa monica.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Na nogmaals autohuur te hebben bekeken,zijn we tot de conclusie gekomen dat dat toch de beste optie is. Het was ook goedkoper dan we eerst hadden gevonden en vanaf hotel dat we op het oog hadden is het alleen al naar universial studios 1,5 tot 2 uur enkele reis met OV . Kosten voor autohuur weegt niet op tegen de meerkosten die we moeten maken als we hotel dichterbij de bezienswaardigheden nemen of dichterbij een metrolijn :)

Dank iig voor de tips!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik sliep in een prima hostel in hollywood. Ov gebruikt voor alles en een keer een shuttle van het hostel naar venice.
Metro werkte prima. Met een auton lijkt mij juist week onhandig. Je weg zoeken. Niet in de verkeerde wijk komen. Parkeerplek zoeken ( en betalen) en ook weer terug moeten naar die plek....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Denk dat daar misschien al verschil zit :) Wij kijken naar een hotel en geen hostel en ook zijn we wat beperkt in de keuze doordat we op zoek zijn naar kamer met gescheiden bedden en niet één tweepersoonsbed oid. Welk hostel had jij trouwens?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Usa hostel hollywood. Volgens mij hadden ze ook tweepers kamers
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Natas85

Bericht door Natas85 »

Hoi Menasil,

Verstandig dat jullie besloten hebben een auto te huren. Je kan wel het een en ander met het ov doen, maar dat kost veel meer tijd en dat is zonde.
Mocht je naar Santa Monica willen, dan raad ik je aan de bus te pakken.
Ik woon zelf in de buurt van LAX en je kan vanaf de hotels daar bus 3 pakken (de big blue bus) voor $1,- enkeltje. Je auto parkeren kan namelijk best prijzig zijn en het is er ook altijd druk.
Ik werk hier als reisleidster en geef zelf vaak stadstours en we beginnen dan in Old Town/Downtown. Als je echter maar een dag hebt zou ik beginnen in Hollywood, trek daar een goede 1 1/2 - 2 uur voor uit en rijdt daarna door naar de Farmers Market. Dit is een leuke plek om te lunchen en hier vind je ook 'The Grove' , een winkelstraat met o.a. een Gap, Barnes & Nobles etc. En kraampjes waar zo'n beetje alle soorten eten vanover de hele wereld worden verkocht.
Hierna rijd je over Sunset Blvd (de Sunset Strip), waar je verschillende bekende clubs vindt. Zoals de Viper Room (van Johnny Depp en waar River Phoenix is overleden) en Whisky a Go Go, waar The Doors zijn ontdekt.
Je gaat dan links op Doheny en rechts op Santa Monica Blvd en rijdt zo Beverly Hills in. Je passeert dan het politiebureau van Beverly Hills (van Beverly Hills Cop) en gaat dan links op Rodeo Drive.

Als je wilt kan ik je nog meer suggesties geven en een iets gedetailleerdere routebeschrijving. Alvast veel plezier en mocht je nog vragen hebben, feel free to ask!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dank voor de nuttige tips, Natas!

Er zijn slechte ghettowijken in LA en daarom wordt dikwijls geadviseerd om juist geen auto te huren, zoals bolletjeom ook zegt, omdat je er per ongeluk in terecht kan komen. Staan deze wijken in de Lonely planet (die is uitgeleend dus kan ik nu niet raadplegen) of waar kan ik ongeveer vinden wat ik moet vermijden?
Natas85

Bericht door Natas85 »

Op de dag rijden door LA is echt geen probleem. De gedeeltes die je 's avonds het beste kunt vermijden zijn Downtown en Venice.
In welk gedeelte van de stad overnachten jullie?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

We hebben een airporthotel bij LAX, Inglewood.

We willen misschien 's avonds naar het basketbal (LA Lakers) als we er kaartjes voor kunnen krijgen. Dat is wel in downtown maar we vlakbij een afrit dacht ik.
Natas85

Bericht door Natas85 »

Leuk! Het Staples Center ligt idd vlak bij de I-110 dus dat is geen probleem. Je zou evt. kunnen eten in LA Live, dat ligt er 1 blok vanaf.
Ik hoop dat het je lukt om kaartjes te krijgen!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Het is geluk voor de LA LAkers om kaartje te krijgen *O* In de upperbowl nog wel dus ook voor een schappelijke prijs. En we zitten ook nog eens voorraan in het vak! Ben benieuwd! Verkoop ging redelijk hard.

Inmiddels is alleen onze vlucht naar LA 3 uur verplaatst waardoor we pas in de middag aankomen |:( Dat is wel echt jammer want dan kunnen we niet zoveel meer doen die dag.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Uiteindelijk waren we blij met onze auto omdat dat vanaf ons hotel enorm veel tijd scheelde, al hadden we wel paar keer files natuurlijk want in zo'n stad ontkom je er niet aan. Vanaf Hollywood naar Downtown voor de LA Lakers hadden we geen file! Dat kwam omdat die precies de andere kant op stond. Wel is autorijden in LA erg lastig. Zeker als je een kleine auto hebt besteld, ze op zijn en je ongeveer 4 klasses hoger krijgt 8-) *) Ik paste in de lengte ongeveer 4x in die auto.

Qua parkeren: We hebben alleen bij Rodeo Drive wat moeite gehad om goedkoop te parkeren, maar uiteindelijk viel het toch mee.

Wij kwamen de eerste dag best laat aan en wilden naar Venice maar toen het donker begon te worden, toch maar naar Santa Monica gereden. Dat zag er erg leuk uit en parkeren was daar tot onze verbazing best goedkoop in verhouding met elders. De tweede dag zijn we eerst naar Hollywood geweest, o.a. naar Madam Taussaud. het was er heel rustig, het was ook geen hoogseizoen natuurlijk. Daarna door gegaan naar Beverly Hills en Rodeo Drive. 's avonds de LA LAkers. Was best gaaf om eens te zien. Mooie ambiance ook! De laatste dag zijn we naar Universal Studios geweest. We hadden perfect weer, zon en 30 graden dus prima vermaakt daar :D
Plaats reactie