grappigste vragen ivm reizen??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Travelator
Reisexpert

Re: grappigste vragen ivm reizen??

Bericht door Travelator »

Lol@Femopreis!
Benieuwd of ze überhaupt weet waar KL ligt dan...?!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Herinner me een collega die dag voor vertrek er achter kwam dat ik 3 weken alleen door Polen ging rondreizen. Ter info: Dit was al de tweede keer dat ik alleen naar Polen zou gaan.

Maar gesprek liep ongeveer als volgt:
- Collega: Ik hoorde dat je morgen naar Polen gaat. Met wie en hoelang?
- ik: Met mezelf. 3 weken.
- Collega: Jij gaat 3 weken alleen naar Polen?
- ik: Ja, hoezo?
- Collega: Wordt je daar opgehaald van het vliegveld?
- ik: Nee
- Collega: Alleen naar Polen als een vrouw is gevaarlijk. Ik zou dat alleen doen als je wordt opgehaald door kennissen of vrienden en daar naar toe gaat.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Heb dat ook eens voorgehad met iemand toen ik zei dat ik naar Polen ging.
"Wat gaat ge daar doen.."
....
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Afgelopen week vroeg een Marokkaanse leerling me of ik stiekem moslim was, omdat ik meer over de islam wist dan hij ;)

Ik legde hem uit dat ik veel reis, en me interesseer in andere landen en culturen. Toen ik hem vervolgens antwoordde dat ik in 10 islamitische landen ben geweest, was hij nóg meer onder de indruk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Binnenkort ga ik naar de VS, ik ben stiekem wel benieuwd naar wat men daar gaat zeggen over Nederland / China.

Ik sprak onlangs met een in China geboren, maar in de VS wonend meisje. Zij had ook wat bijzondere ideeën over Nederland. Ook wat betreft de WOII. Kan me haar exacte uitspraken niet meer herinneren, maar onder de indruk was ik wel.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Jenny schreef:Afgelopen week vroeg een Marokkaanse leerling me of ik stiekem moslim was, omdat ik meer over de islam wist dan hij ;)

Ik legde hem uit dat ik veel reis, en me interesseer in andere landen en culturen. Toen ik hem vervolgens antwoordde dat ik in 10 islamitische landen ben geweest, was hij nóg meer onder de indruk.
Dat doet me trouwens nogmaals aan Polen denk, toen ik een het hostel aan een de Poolse studente daar aan het uitleggen was wie er op een zloty briefje stond. Zij wist dat niet, ik wel. _O- Maar goed ik heb uitgebreid de Poolse geschiedenis gehad op de unief.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik woon inmiddels 2.5 jaar in Nieuw Zeeland en mijn moeder die is vorig jaar hier naar toe gekomen. Ze vroegen aan mijn moeder of we wel een normale WC hadden en of we wel een pinautomaat hier hadden. Ze konden zich niet voorstellen dat hetzelfde was als in Nederland omdat het aan de andere kant van de wereld is.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Dit past hier ook wel:

Toeristen kunnen ontzettend zeiken. Reisorganisatie Thomas Cook verzamelde de vreemdste klachten.

1 'Het strand is te wit'
"We kwamen er achter dat het strand niet zo was als in de folder. Daar zie je namelijk geel zand en in werkelijkheid was het zand wit."

2 'Het strand is te zanderig' '
Het strand is te zanderig'

3 'Breng je zwemspullen mee'
"We hadden een excursie naar een waterpark geboekt maar niemand heeft ons verteld dat we onze eigen zwemkleding en handdoeken mee moesten nemen."

4 'Weg met de siësta'
"Het is echt lui dat de lokale winkeliers hun winkel tussen de middag sluiten. Het moet verboden worden!"

5 Vakantieganger in India: 'Ik haat pittig eten'
“Tijdens mijn vakantie in India vond ik het walgelijk dat bijna elk restaurant curry serveerde. Ik haat pittig eten!"

6 'Mijn man staart naar topless vrouwen'
"Topless zonnen moet verboden worden! Mijn vakantie is verpest omdat mijn echtgenoot de hele dag naar andere vrouwen keek."

7 'Enge vissen in de zee'
"Niemand heeft ons verteld dat er vissen in de zee zwemmen. De kinderen waren doodsbang."

8 'Waardeloos appartement'
"Er was geen eiersnijder in het appartement."

9 'De taxichauffeurs in Spanje waren Spaans'
“We zijn op vakantie geweest naar Spanje en we hadden een probleem met de taxichauffeurs. Ze waren allemaal Spaans."

10 'Het is niet eerlijk'
"We deden er 9 uur over om van Jamaica naar Engeland te vliegen, terwijl de vlucht van de Amerikanen maar 3 uur duurde."

11 'Het is niet eerlijk 2'
"Ik heb de grootte van ons 1-kamerappartement vergeleken met het 3-kamerappartement van onze vrienden en dat van ons was een stuk kleiner."

12 'Fake Ray-Ban'
"We hebben voor 5 euro een Ray-Ban zonnebril gekocht en pas later kwamen we er achter dat het een neppe was."

http://www.upcoming.nl/stefanie/571/de- ... =spits_top
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Wauw, ongelovenlijk hoe erg sommige mensen wel niet kunnen zeiken _O-

Van mijn moeder krijg ik altijd de vraag of ze daar wel Engels spreken :P In de meeste landen waarvoor ze dat vroeg spreken ze het beter dan bijvoorbeeld in Spanje of Frankrijk |:(

Toen ik naar India ging kreeg ik de vraag ik dan ook naar Dubai ging, want dat zou in India liggen :N

Onlangs een Amerkiaan tegen een Australier in Marokko:
Jij komt uit Australie? Ga je dan op een Kangaroe naar school?
_O-
Plaats reactie