bosbranden Sumatra

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
tom317
Reiziger

bosbranden Sumatra

Bericht door tom317 »

Dag allemaal!
Wij zijn momenteel aan het rondreizen Door Indonesië en willen volgende week ook 'even' Sumatra aandoen , nou zijn de bosbranden daar nogal groot nieuws hier en zijn we benieuwd en vragen we ons af of wij daar last van zullen gaan krijgen .. we willen proberen lake toba, leuser enz aandoen en komen vanuit java.. Waarschijnlijk komen we er dus langs .. heb er op Nederlandse sites Nog niet zoveel over gelezen , weet hier iemand iets meer over ? Alvast bedankt !
Jenny
Reisexpert

Re: bosbranden Sumatra

Bericht door Jenny »

Als je door het zuidelijke deel van Sumatra reist (onder andere de provincie Riau) dan zul je zeker te maken krijgen met smog. ZIe ook de Jakarta Post (Indonesische krant). Ga je alleen in het noordelijke deel reizen, als Lake Toba en Gn Leusser NP dan zul je er veel minder last van krijgen.

Je wilt vanuit Java per boot naar Sumatra en dan naar Lake Toba? Zelfs zonder branden zijn dat een paar lange pittige reisdagen. Ik zou kijken voor een goedkope vlucht wanneer je beperkt bent in je tijd. Van Bukittinggi naar Lake Toba is bijvoorbeeld als 20-24 uur, bij vertraging meer.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik zit momenteel in Melaka en hier hebben we ontzettend veel last van de branden op Sumatra.
Geen idee hoe het daar is, maar als we hier al zoveel rook te verstouwen hebben....
Ik zou er zelf geloof ik niet voor kiezen om nu naar Sumatra te gaan.
Het is echt, écht heel onaangenaam... Het slaat op je ogen en op je adem.
Soms als ik 's ochtends opsta, zie ik de achterkant van de achtertuin niet eens en duik ik snel weer terug m'n kamer in.
Alle ramen en deuren dicht en dan is het nog wel uit te houden, maar buiten echt bijna niet.

My two cents...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
tom317
Reiziger

Bericht door tom317 »

Dank voor de berichten .. we zijn nog steeds aan het twijfelen ook al omdat we een vlucht geboekt hebben op 13 juli van medan naar Singapore. We hadden inderdaad gelezen dat het een flinke reis was met de bus dus als we nog iets goedkoops tegen komen vanuit bandung of yogja dan kunnen we misschien wel vliegen ..
tom317
Reiziger

Bericht door tom317 »

Dank voor de berichten .. we zijn nog steeds aan het twijfelen ook al omdat we een vlucht geboekt hebben op 13 juli van medan naar Singapore. We hadden inderdaad gelezen dat het een flinke reis was met de bus dus als we nog iets goedkoops tegen komen vanuit bandung of yogja dan kunnen we misschien wel vliegen ..
Plaats reactie