Round The World-ticket advies gevraagd

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Jenny
Reisexpert

Re: Round The World-ticket advies gevraagd

Bericht door Jenny »

De landen die je wilt bezoeken zijn geen standaard hubs. Dat maakt vliegen lastiger en duurder.

Wat me opvalt is dat je heel veel wilt zien in een hele korte tijd. Je zegt 3 weken naar Nepal te willen (of Sri Lanka), maar als je een trekking doet is 3 weken aan de korte kant. Of wil je geen trekking doen? Zelfs dan zou ik langer gaan!

De andere landen heb ik nog niet bezocht, maar ik ga binnenkort 5 weken naar Peru en Bolivia. Ik heb me ingelezen in die landen (diverse fora, Lonely Planet) en ik merk dat ik echt goed moet plannen en schrappen, want deze landen hebben genoeg te bieden voor 2-2,5 maanden.

Uiteraard kun je kort in een land blijven en alleen de highlights zien, maar juist bij een lange reis is het fijn om (af en toe) langzaam te reizen en de tijd te nemen om alle indrukken te verwerken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je korte reistijd valt me ook op. Ik heb zelf 2 maanden doorgebracht in Peru en een heel klein stukje Bolivia, Nepal inderdaad 3 weken te kort en Guatamala, Nicaragua en Panama in 3,5 week is echt gekkenwerk (je moet ook nog door costa rica). Alledrie die landen kan je alleen al 3,5 week besteden. RTW tickets met Zuid-Amerika zijn duur net als die met Midden-Amerika, je komt dus bij de dure allianties uit en ik verwacht dat je minimaal 3000 euro kwijt gaat zijn. Losse tickets is ben ik bang ook niet veel goedkoper.

Kies voor je 2,5 maand gewoon een regio. Bijvoorbeeld meerdere landen in midden-Amerika eventueel te combineren met een Noord-Amerikaanse stad of Nepal + Sri Lanka o.i.d.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Maudio

Bericht door Maudio »

Jullie hebben gelijk dat er wel erg veel is, we gaan nog maar eens goed nadenken. Het is inderdaad wel realistischer en relaxeder om een paar landen goed te zien dan heel veel een beetje. Welke regio van degenen die ik noem zouden jullie dan adviseren? We zijn al in cuba, bali, thailand, laos en Cambodja geweest en ik zou dus nu graag iets zoveel mogelijk anders zien (maar niet westers dan).ben benieuwd wat jullie vinden! Thanks!
Plaats reactie