Kirgizië/Oezbekistan
Re: Kirgizië/Oezbekistan
Ik dacht al goed gekeken te hebben maar zal het nog een keertje doen 

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Klinkt allemaal erg interessant. Is het daar overal zo rustig als de foto's doen vermoeden?Jenny schreef:Deeltje reisverslag (nog zonder foto's): http://www.ikreis.net/main.php?cid=433
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Intussen een stuk meer gelezen. Erg interessant!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Gaaf Jenny!
Ik vlieg over 2 maanden. Leuk om je ervaringen te lezen!
Ik vlieg over 2 maanden. Leuk om je ervaringen te lezen!
Ik probeer altijd foto's te maken met zo min mogelijk andere toeristen. Locals mogen wel, dat past in het landschapubiytsa schreef:Klinkt allemaal erg interessant. Is het daar overal zo rustig als de foto's doen vermoeden?Jenny schreef:Deeltje reisverslag (nog zonder foto's): http://www.ikreis.net/main.php?cid=433

In de ochtenden en vroeg in de middag is het best rustig op straat. Locale mensen zitten dan thuis, denk ik, of ze werken. Toeristen bewegen zich voort in groepen van 20, die kun je makkelijk ontlopen. Zie je zo'n groep een medressa ingaan, dan pak je de medressa ernaast.
Bovendien is het (nu al in mei) behoorlijk warm, de meeste mensen zoeken dus de schaduw op.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
Hi Jenny,
tof om je verhalen te lezen...
Kan je even rondluisteren - moest je individuele reizigers ontmoeten - of de 'sneeuw'/berggebieden in de buurlanden. Kirgizie - Tajikistan al ok zijn iets later in mei.
Als we volgend jaar toch vertrekken zouden we in april/mei in Oezbekistan starten. Maar de Fan-Mountains in Kirgizie en de Pamirs in Tajikistan moeten dan ook bereisbaar zijn he, nadat we van Oezbekistan komen
Geniet nog verder van je trip
tof om je verhalen te lezen...
Kan je even rondluisteren - moest je individuele reizigers ontmoeten - of de 'sneeuw'/berggebieden in de buurlanden. Kirgizie - Tajikistan al ok zijn iets later in mei.
Als we volgend jaar toch vertrekken zouden we in april/mei in Oezbekistan starten. Maar de Fan-Mountains in Kirgizie en de Pamirs in Tajikistan moeten dan ook bereisbaar zijn he, nadat we van Oezbekistan komen
Geniet nog verder van je trip
@Zara , of het sneeuwvrij is, weet ik niet. Bij het boeken van mijn trip, las ik dat het mogelijk is dat overnachtingsplekken van mei tot half juni wat wijzigen i.v.m. kou.
Ik wil tijdens mijn trip (juli) wel voor je vragen hoe het weer is in mei en dat met name de wegen?
Ik wil tijdens mijn trip (juli) wel voor je vragen hoe het weer is in mei en dat met name de wegen?
-
- Reisexpert
@angela: alvast bedankt. Ga jij enkel naar Oezbekistan of bezoek je ook de buurlanden??
Ik ga naar Oezbekistan en Kirgizië.
@zara: ik heb het antwoord op je vraag niet gevonden, half mei waren de passen in ieder geval dicht (volgens het hotel).
M'n reisverslag is inmiddels bijna af. Ik moet wel de Doris nog uitzoeken...
M'n reisverslag is inmiddels bijna af. Ik moet wel de Doris nog uitzoeken...
-
- Reisexpert
Doris???
Foto's... Autocorrect doet soms heel raar. (En ik lette niet op.
)

-
- Reisexpert
Jenny: nog even beroep op je doen aangezien jij tot nu toe de enige bent die Oezbekistan-kennis
heeft.
Jij legde al je hotels op voorhand vast he. Hoeveel betaalde jij +- voor een overnachting. Wanneer ik reisverslagen van andere mensen raadpleeg - merk ik dat deze toch snel rond de 25 a 50 dollar draaien. Niet goedkoop dus :-(
Zou jij Oezbekistan duurder noemen??

Jij legde al je hotels op voorhand vast he. Hoeveel betaalde jij +- voor een overnachting. Wanneer ik reisverslagen van andere mensen raadpleeg - merk ik dat deze toch snel rond de 25 a 50 dollar draaien. Niet goedkoop dus :-(
Zou jij Oezbekistan duurder noemen??
Ik betaalde beslist meer dan dat. Zoals ik al eerder schreef had ik een totaalpakket. Wel geïnformeerd wat kamer kostten, en dat was US$ 50-80 voor een kamer voor 2 personen.
Zara, jij komt tocht uit België? Dan krijg je een visum in arrival, heb je geen uitnodiging nodig en is alles veel makkelijk en wellicht ook goedkoper.