Hoi allemaal,
Om Java te ontdekken, willen we graag met trein van Jakarta naar Yokyakarta. Weet iemand of het mogelijk is om een 'tussenstop' in Bogor te maken van 1 of 2 nachten? Ik las dat dit maar een uurtje met de trein vanaf Jakarta is, maar kun vanaf daar door naar Yokya, of moet je dan weer terug? Of is er misschien een andere, betere optie?
Bedankt alvast!
Jakarta - Bogor - Yokyakarta
Re: Jakarta - Bogor - Yokyakarta
Er rijden geen treinen tussen Bogor en Bandung Yogyakarta. Je kan er dus inderdaad voor kiezen om van Bogor terug te gaan naar Jakarta en daar de trein naar Yogyakarta te nemen, of je kan er voor kiezen om vanuit Bogor een travel/bus te nemen naar Bandung en dan de trein naar Yogyakarta te nemen.
Welke optie sneller is, is moeilijk te zeggen. Houd wel altijd rekening met voldoende tijd tussen je overstappen omdat het OV in Indonesië vaak vertraging heeft.
Alternatief is om na aankomst op het vliegveld van Jakarta meteen naar Bogor te gaan, en dan je reis te vervolgen. Er is voldoende transport tussen het vliegveld en Bogor.
Welke optie sneller is, is moeilijk te zeggen. Houd wel altijd rekening met voldoende tijd tussen je overstappen omdat het OV in Indonesië vaak vertraging heeft.
Alternatief is om na aankomst op het vliegveld van Jakarta meteen naar Bogor te gaan, en dan je reis te vervolgen. Er is voldoende transport tussen het vliegveld en Bogor.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Jakarta - Bogor - Yokyakarta
Dankje! Blijf sowieso 2 nachten in jakarta na aankomst, aangezien mijn reisgenoten en ik alle 3 op een ander tijdstip aankomen.
Bus naar Bandung is wel een idee. Is in die stad zelf ook wat te beleven?
Bus naar Bandung is wel een idee. Is in die stad zelf ook wat te beleven?