wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door lisette-van-beek »

Wauw wat een plannen allemaal. Ik heb geen hele grote plannen helaas. Over 2 weken een weekje op een zeilboot langs Turkije en Griekenland varen (mijn vriend gaat 2 uur per dag yogales geven op die boot) en daarna samen nog een weekje strand in Turkije. Eind augustus 3,5 dag naar Krakau!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Lisette, geen grote plannen maar wel leuke plannen :) Denk dat de gemiddelde Nederlander bij het zien van al onze plannen al denkt: Wowwwww ;)

Ikzelf ben over iets meer dan 3 weken paar dagen in Finland en nog Stockholm. Qua invulling van Finland is het nog even puzzelen of we bepaalde plaatsen nog meepakken door iets om te rijden en het gezien te hebben of dat we voor de directe route kiezen.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

menasil schreef:Lisette, geen grote plannen maar wel leuke plannen :) Denk dat de gemiddelde Nederlander bij het zien van al onze plannen al denkt: Wowwwww ;)
Ook wel ver bovengemiddeld ;) Als ik om mij heen kijk zie ik af en toe wel mensen die eens een keertje een wat 'grotere' of verdere reis maken, maar daar zit ik dan bijvoorbeeld best wel boven met ieder jaar zo'n twee verdere reizen. De meesten van mijn leeftijd maken wat feestvakanties of in een uitzonderlijk geval maken ze eens een cultureel uitstapje binnen Europa of gaan ze voor hun opleiding een half jaar naar een mooie bestemming. Als ik dan hier af en toe de plannen en ervaringen lees, zie ik echt hoe 'weinig' ik eigenlijk op pad ga :P

Ik ben nu nog wat beperkt met mijn studie en vooral geld, dus ik hoop dat ik dat de komende jaren nog flink kan uitbreiden :D
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

wij gaan binnen enkele weken 5 dagen naar Fez, vrienden bezoeken. Niet zo uitzonderlijk veel zin in Fez maar wel tof om vrienden terug te zien. Vervelend dat we net die periode ook uitgenodigd zijn door mijn vriendin die een huis in Frankrijk huurt. Damn, i want it all!!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

ubiytsa schreef:
Ik ben nu nog wat beperkt met mijn studie en vooral geld, dus ik hoop dat ik dat de komende jaren nog flink kan uitbreiden :D

Vreselijk die beperkingen.... Ik ben vooral beperkt door het feit dat er niemand met me mee kan, terwijl ik dit jaar nog 6 weken aan vakantiedagen kan opmaken (ik weet ik mag niet klagen maar toch...). Iets houdt me tegen om alleen te gaan, terwijl ik heel graag naar Ijsland of Jordanie zou willen voor 2 weekjes. Of naar Indonesie voor een maand......

Die eeuwige reiskriebel... Helaas helpt krabben niet :(
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Leuk om te lezen wat iedereen op de planning heeft! Ik heb jaarlijks zo'n 12 weken vrij (ahum..), maar mijn man heeft die luxe helaas niet. We zijn ook altijd aan de schoolvakanties gebonden waardoor we altijd de hoofdprijs betalen. Maar we kunnen het makkelijk betalen en ik ben me er goed bewust van dat dat tegenwoordig niet voor iedereen is weggelegd.

Ik ben nu bezig met een verrassingsweekendje (volgende week zijn we 6 jaar getrouwd), nog even gezellig naar Duitsland denk ik. Kan nog mooi even voordat we naar Slovenië gaan.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Lisette, ik zou toch zeggen, probeer het eens alleen... Anders voor een paar weekjes, om ervan te proeven.
Het is zo leuk en je zult zien hoe anders de ervaring is als je alleen reist!
Vooral in het contact met de locals; doordat je niet op een reisgenoot gericht bent, zijn de contacten die je legt veel intensiever, bijvoorbeeld als je met het openbaar vervoer reist of op een markt rondstruint (mits je ervoor open staat, maar dat doe jij denk ik wel 8-) )
Ook zijn de locals veel opener (lees: nieuwsgieriger) als je alleen reist, omdat het voor die mensen maar gek is om een vrouw alleen op pad te zien.
In Thailand (in Maleisië minder vaak) werd ik elke dag wel een keer (meestal vaker) lang en ongegeneerd aangestaard, waarna er altijd 1 vingertje de lucht in ging: "Only one??"
Altijd de basis voor een gezellig praatje : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ja gewoon gaan, ik heb ook altijd veel meer vakantiedagen dan mijn man en mede daarom ga ik elk jaar nog een keer zelf weg. Kan ook met vriendinnen maar dat is een keer niet goed bevallen en alleen gaan was eigenlijk zo relaxt dat ik dat gewoon ben blijven doen. Alleen kan je precies doen waar je zelf zin in hebt. Ook kom ik altijd wel even tot rust en kan je goed nadenken als je juist alleen uit je eigen omgeving bent. Je ontmoet echt genoeg leuke mensen en bent zeker niet de hele tijd alleen.

Om het budget technisch een beetje leuk te houden blijf ik zelf altijd in Europa (oke een keer marokko). Als je ver weg alleen nog wat te spannend vind kan je dat ook eerst eens proberen. Voordeel is ook dat je makkelijk van te voren een hostel kan uitzoeken dat bekend staat om de gezelligheid.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@ lisette. gewoon gaan!!
En als je dat toch te spannend vind...overweeg dan eens een groepsreis. Een single reis bijvoorbeeld. Jordanië reizen zijn vaak 8 dagen. Kan je mooi eens kijken of dat wat voor je is en als dat niet zo is ben je er ook zo weer van af 8-)

Ik heb deze week weer een ticket geboekt :@
In September mijn vriendin op zoeken die verhuisd is naar Schotland. Leuk!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@Lisette, ook ik zeg gaan!! ik heb inmiddels al heel wat reizen alleen gemaakt en ben zelden alleen geweest, op een gegeven moment zelfs leren Nee zeggen om momenten voor mijzelf in te bouwen ;)

Ik heb afgelopen nacht in een hotel in Leiden geslapen, ook al is het maar een nacht is toch lekker even weg =)

En vandaag ook Mont Royal Summercamp geboekt, lekker een paar dagen naar de moezel bij Traben Trarbach, de moezel blijft echt 1 van mijn favoriete bestemmingen!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Er zit voor mij eindelijk weer eens een hele nieuwe bestemming aan te komen...!
En............ ik krijg over 2,5 week een reisgenootje (voor onbepaalde tijd)! Wordt wel spannend voor mij, want ik heb altijd gezegd dat ik alleen maar in m'n up wil reizen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn...

We hebben eigenlijk besloten om naar Sulawesi te gaan, maar Maleisisch Borneo is, gezien het seizoen ook nog een goede optie.
Ik dacht, ik gooi de twee hier eens in de groep. Eens kijken wat jullie vinden/zouden kiezen.
Misschien is ivm de ramadan en idul fitri (het noorden van) Sulawesi een praktischer optie?
We willen namelijk half juli gaan en minstens een maand blijven (suikerfeest is 9 augustus).
Of maakt dat niet veel uit?
Ben benieuwd naar jullie meningen : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Travelator: Misschien een topic openen in het reisgedeelte? Dan valt het wellicht ook op bij de niet-vaste bezoekers haha :)

Ik heb een ticket naar Noorwegen geboekt om in januari een schaatswedstrijd te bezoeken. Nu was het nog goedkoop, binnenkort slaan de reisorganisaties hun slag :) Met KLM en dankzij mijn flying blue membership mocht m'n koffer gratis mee. Oke, dit is ook de enige reden dat ik zo'n membership heb aangeschaft 8)7 O-)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zo, de trip naar Japan waarvoor ik in februari al een stel hotels geboekt heb gaat definitief door, gisteren de vlucht geboekt. Was nog wel een flinke puzzel, oorspronkelijke idee was om in Sapporo te beginnen en dan af te zakken naar Tokyo, alleen was daarvoor in eerste instantie geen fatsoenlijke vlucht te vinden. Peperduur en met steeds twee, veelal ongelukkige transfers. Dus maar gekeken voor een rondje vanuit Tokyo, in eerste instantie leuke vluchten gezien, maar steeds net te lang gewacht. En als een simpel retourtje Tokyo dan ook in de 4 cijfers zit toch dat oude plan nog maar eens van stal halen. En verdomd, nu ineens wel fatsoenlijke vluchten met een enkele transfer in Japan voor een acceptabele prijs.

Lange inleiding, maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat ik eind juli naar Sapporo vlieg, na een stukje Hokkaido een hele reeks van zomerfestivals in Tohoku zal bezoeken (per slot van rekening had ik daarvoor in februari al die hotels geboekt, nu zit praktisch alles tjokvol), om na ruim twee weken in Tokyo te eindigen.

Om een idee te geven om wat voor festivals het gaat:
- Aomori Nebuta Matsuri: http://www.youtube.com/watch?v=Hj2KuD5eWCU
- Hachinohe Sansha Taisai: http://www.youtube.com/watch?v=0iHMMTJ59U4
- Morioka Sansa Odori: http://www.youtube.com/watch?v=9P8zU9oyW5k
- Akita Kanto Matsuri: http://www.youtube.com/watch?v=ks4k0igFjbI
- Sendai Tanabata Matsuri: http://www.youtube.com/watch?v=AXmriCYw3NQ

En zo zijn er begin augustus in die regio nog veel meer, meer dan ik ooit zal kunnen bezoeken..
(een leuke bijkomstigheid is uiteraard lekker eten bij straatstalletjes....)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

cool Wizard :-)
MIjn collega is net terug van Japan en is er helemaal over te spreken.

Even een update voor ons. De knoop is doorgehakt. Tenzij mijn man die zijn tijdskrediet in september/oktober gaat aanvragen geen toestemming krijgt he. Dan moeten we even nadenken over hij ontslag gaat nemen. Maar dat zijn zorgen voor later.
We vertrekken dus weer langer op reis he: Oezbistan, Tajikistan, Kirgizie, China en dan misschien nog 1 a 2 landen in Zuid-Oost Azie. Afhankelijk van de tijd die we nog te besteden hebben. Kanshebbers zijn dan: Myanmar, Sumatra, Sulawesi, Borneo.
Nu even kijken welke periode we precies het best vertrekken, klimatologisch gezien.
Een idee was om vanuit Chengdu naar Tibet te gaan en zo naar Nepal maar ondertussen heb ik mij ingelezen in Kham en Amdo gebieden binnen China en daar is de Tibetaanse cultuur nog zeer fel aanwezig mét minder controle van China :-) Keep you posted
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Tikva schreef: We hebben geboekt in mei een week naar Curaçao. Daarmee is onze planning voor dit jaar ook rond. Was niet helemaal de bedoeling eigenlijk idee was een weekje zon en duiken dichterbij voor het einde van mijn verlof. Maar op zulke korte termijn blijken pakketreizen naar verre bestemmingen zoals Curacao of Brazilie helemaal niet veel duurder zonbestemmingen dichterbij. Je kunt naar sommige verre bestemmingen zelfs een hele reis krijgen voor de prijs van een los vliegticket. 0_0 Curacao heeft veel voordelen, ze spreken er Nederlands, het is lekker compact, geen ziektes, we hebben een keukentje, het water is drinkbaar en uiteindelijk ook erg belangrijk we vinden het zelf veel interessanter. Enige wat me wel eng lijkt is dat het wel 10 uur vliegen is, maar ja thuis en overal waar ze tot nu toe mee is geweest slaapt ze gewoon rustig in de draagdoek en huilt ze nauwelijks en een dag/nacht ritme dus jetleg heeft ze toch nog niet.
Mag ik vragen wat je voor een weekje pakketreis curacao hebt betaald? Waar en hoeveel tijd van te voren heb je geboekt? Welk hotel/appartement zat je? Ik kijk nu voor een pakketreis voor oktober. Wellicht te lang van te voren. Zie nu ook voor de periode daarvoor nog geen aanbiedingen (logisch, want over een paar weken is het hier schoolvakantie en zullen ze weinig stunten). Maar kom nu niet echt onder de 1100 euro pp voor 2 weekjes en dat is eigenlijk boven budget. Kwestie van geduld hebben?
Plaats reactie