Wereldreis met backpack

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
liefsmarije

Wereldreis met backpack

Bericht door liefsmarije »

Hoi allemaal!

ik ben hier nieuw op dit forum, kreeg de tip via de reisorganisatie waarmee wij onze reis gaan maken..
in Februari 2014 willen mijn vriend en ik 8 maanden gaan reizen en tot nu toe is dit ons reisplan;

1/2/3/4 feb - 28 feb thailand
28 feb - 14 maart maleisie
14 maart - 1 augustus australie
1 augustus - 7 augustus fiji
7 augustus - 5/6/7/8 sept indonesie (bali/java)
*O*

Wat vinden jullie hiervan? hebben jullie nog reistips? (qua geld, tijd, landen oid?)

groetjes Marije!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wereldreis met backpack

Bericht door Tikva »

Welkom, op zich ziet het wat betreft tijd prima uit. Kijk eens bij de reisinformatie van de diverse landen voor informatie over benodigde budget en activiteiten. Wellicht heb je daarna wat specifiekere vragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Leuk om te horen dat jullie via een organisatie hier terecht zijn gekomen!
Ik sluit mij verder bij Tikva aan. We hebben vrij veel informatie over deze landen en wat je er kan doen. daarnaast kun je ook inspiratie doen op het forum. Er staan veel topics met soort gelijke reizen.

Globeskater is in Fiji geweest en kan misschien daar wat meer over vertellen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Allereerst van mij een vraag met wat voor ticket gaan jullie reizen? Vanuit Australië zijn er namelijk soms leuke aanbiedingen van Jetstar om zo goedkoop naar Fiji te kunnen, en zelfde geldt trouwens om in Indonesië te komen.

Ik ben zelf 10 dagen in Fiji geweest en heb mij er ondanks dat ik geen strandpersoon ben er uitstekend vermaakt.. Ik ben via couchsurfing bij een gezin in een dorpje beland en heb toen in overleg met een andere couchsurfer die een klein reisbureautje heeft een reisplan gemaakt.. Ik heb er voor gekozen om 2 eilanden van de Yasawa groep te bezoeken en heb van daaruit wat snorkeltrips gemaakt en een tripje naar een watergrot. Het hoofdeiland heeft ook het één en ander te bieden alleen zijn de wegen niet zo goed dus had daar niet genoeg dagen om het echt te gaan verkennen en heb daar alleen Viseisei, Nadi en Lautoka gezien..Het is wel een plek om lekker te relaxen en een paar goede boeken meenemen is geen overbodige luxe!

Voor de rest zou ik zeggen stel specifieke vragen want die zijn net even makkelijker te beantwoorden ;)
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Niet naar Nieuw-Zeeland als je dan toch in de buurt bent?
Plaats reactie