Bestemming februari

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Reismeis
Reisexpert

Bestemming februari

Bericht door Reismeis »

We zijn een beetje aan het rondneuzen voor een leuke bestemming in februari 2014. We zijn dit jaar naar Tunesië geweest en eerlijk is eerlijk: een aangename temperatuur van rond de 18 graden zo halverwege de winter is ons goed bevallen! Veeleisend zijn we op zich niet. Het moet aantrekkelijk zijn qua budget, zowel voor de reis er naar toe als voor het verblijf (richtprijs is €500,- pp). We kunnen vliegen vanaf A'dam, R'dam, Eindhoven of Eelde. Reisduur is max. 8 dagen (voorjaarsvakantie). Wie biedt? :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bestemming februari

Bericht door Tikva »

Marokko, Malta, Turkije of Cyprus moeten allemaal te doen zijn met je wensen en budget. Marokko en Malta heb ik zelf ervaring mee beide zijn met Ryanair goedkoop naar toe te vliegen en ter plekke ook leuk te doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Was je nu al naar Egypte geweest?
Dahab is erg leuk voor een weekje, ook als je niet duikt.
Je kunt een tocht maken door de woestijn, de berg beklimmen, het klooster bezoeken, snorkelen, windsurfen, wakeboarden, kitsurfen, paardrijden en relaxen (en shisha roken mouahahah).
Of een tour langs andere, meer historische plaatsen in Egypte?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor jullie reacties en tips, daar heb ik zeker wat aan! We hebben ook wel eens naar Malta gekeken, maar vrienden van ons vonden het daar knetterduur.. Maar ja, wat voor de een duur is.. Wat zijn jullie ervaringen, Tikva?

Trav, Egypte staat nog wel erg hoog op ons lijstje, maar doordat het lange tijd vrij onrustig was hebben we dat tijdelijk laten varen. Het plan is wel om dan historische plaatsen te bezoeken. Punt is dat de pakketreizen (vlucht + acco) zo duur zijn in de schoolvakanties en ook losse tickets zijn niet bepaald goedkoop (gezien ons budget voor die reis).
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wij vonden malta echt niet duur hoor, alleen de entree prijzen zijn vaak wel fors. Maar we hadden in het laagseizoen voor 25 euro een prima kamer incl ontbijt. Natuurlijk sfeervol is het dan niet in zo'n bijna leeg hotel maar we hadden mooi uitzicht van het balkon/ Openbaar vervoer is ook erg goedkoop (2 euro) auto hebben maar een dag gehuurd en was 35 euro .Voor 15 euro heb je een prima maaltijd incl drankje. Marcel schrijft altijd de uitgaven achterin de Lp dus heb even voor je gekeken en onze goedkoopste dagen waren 72 en 92 euro (dat is incl alles ook hotel) en de duurste twee keer 218 (beide incl 140 voor duiken)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vond Malta ook wel meevallen qua prijs. Zeker als je niet in de hoofdstad verblijft maar in een van de andere baaitjes (hoe meer naar het westen, hoe goedkoper).

Ik heb wel voor een paar dagen een auto gehuurd, niet alles is even makkelijk met de bus te bereiken.

Marokko vond ik trouwens mooier en gevarieerder (en goedkoper) dan Malta.

Wat Egypte betreft: in de kerstvakantie zijn er nog tickets voor onder de 350 euro. Aangezien het met de onrusten (zeker buiten Cairo en Alexandrie) heel erg meevalt laat ik me niet weerhouden gewoon te gaan. Eind 2011 ook over Tahir Square gereden, en op een paar tenten na was het toen al erg rustig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wederom bedankt voor jullie reacties en het delen van ervaringen! Ik zal eens kijken of we dit weekend eventjes tijd hebben om er even goed voor te gaan zitten, even kijken naar alle genoemde landen. De kerstvakantie is geen optie.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

We hebben geboekt! Binnen het budget van 1 persoon, hoe leuk is dat :P Malta it is!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Leuk!, nog even een tip kaarten voor de Hypogeum Necropelis zijn maar heel beperkt beschikbaar. Nu ben je nog lekker op tijd. Van te voren reserveren via internet, het is de prijs echt waard en je kunt er ook met de bus goed komen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Oke, thanks voor de tip! We zijn nu bij mijn schoonouders, zal er later vandaag even naar kijken!
Plaats reactie