Er is maar een mogelijkheid, namelijk de boot van Bayuwangi naar Gilimanuk.Joost92 schreef:Ik heb de route die ik so far in mn hoofd heb toegevoegd als bijlage. Nu alleen Bali nog.. Waar kan ik het beste de ferry nemen vanaf Java?
Drie weken naar Indonesie
Re: Drie weken naar Indonesie
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
oeff, niet goed gezocht, sorry!
Iemand nog ervaringen met het contacten van GG house? Vind het best irritant dat ik geen antwoord krijg, moet er namelijk heen rond suikerfeest wil dan wel alvast wat geboekt hebben..

Je bent nog vroeg. Vantevoren boeken rond suikerfeest kan handig zijn, maar je kan ook in juni wel iets leuks op bv hostelworld vinden als dit niks wordt.
Wat raden jullie me trouwens aan mbt de binnenlandse vlucht die ik nog moet boeken (bali > jakarta). Nu al doen? of nog even wachten..
Gezien het suikerfeest en het hoogseizoen: nu boeken!
Ik kan een vlucht boeken waarop ik 21;15 aankom op jakarta, 00;40 moet ik mn vlucht pakken naar dusseldorf (21;40 check-in). Is dit reëel? Veel vertragingen oid?
Ik zou het risico niet nemen. Mocht je vertraging hebben of mochten je vluchttijden veranderen dan kost dat veel geld.
Dankje! GG house reageert nog steeds nergens op, vreemd. Zou wel evt kunnen boeken via hostelbookers.com, maar daar lees ik hele wisselende verhalen over..
Ik wil nu even een ticket boeken van Bali naar Jakarta, nu heb ik gehoord dat jakarta niet de moeite waard is dus wil ik liever geen dag 'verpesten' (de dag r voor liever op Bali doorbrengen).
ik zit nu te twijfelen, zal ik een vlucht nemen die +-3uur voor de check-in opent aankomt of toch een vlucht die al s'ochtends aankomt (12.00 oid). Dat laatste brengt natuurlijk wel minder risico met zich mee, maar is het in de tussentijd te doen om heen en weer te gaan naar jakarta om ,weet ik veel, te winkelen en even te eten oid of zal ik de dag moeten doorbrengen op het vliegveld..
Dank!
ik zit nu te twijfelen, zal ik een vlucht nemen die +-3uur voor de check-in opent aankomt of toch een vlucht die al s'ochtends aankomt (12.00 oid). Dat laatste brengt natuurlijk wel minder risico met zich mee, maar is het in de tussentijd te doen om heen en weer te gaan naar jakarta om ,weet ik veel, te winkelen en even te eten oid of zal ik de dag moeten doorbrengen op het vliegveld..
Dank!
-
- Reisexpert
Qua verbinding luchthaven met citycentre weet ik niet... maar beter een mooie marge in bouwen. Je hoeft maar vertraging te hebben of gecancelde vlucht en daar gaat je internationale verbinding.
Misschien zijn er mensen die je vraag kunnen beantwoorden. Maar mij lijkt het nu ook niet zo erg om uren vast te zitten op een luchthaven. Niet leuk, akkoord maar je kan nog altijd een boek lezen of kaarten.
Misschien zijn er mensen die je vraag kunnen beantwoorden. Maar mij lijkt het nu ook niet zo erg om uren vast te zitten op een luchthaven. Niet leuk, akkoord maar je kan nog altijd een boek lezen of kaarten.

Afhankelijk van de tijd van de dag duurt het 1-1,5 uur om vanaf het vliegveld van Jakarta in de stad te komen (met de taxi). Uiteraard ben je op weg terug net zo lang kwijt. Mocht je dit willen, dan moet je zeker een ruime marge inbouwen.
Ik vind het vliegveld van Jakarta niet al te vervelend. Je zit niet binnen maar kan naar buiten, op de domestic terminal is er een soort van tuin. Daarnaast is er Wifi op delen van het vliegveld, en zijn er voldoende plekken waar je redelijk goedkoop kan eten.
Ik vind het vliegveld van Jakarta niet al te vervelend. Je zit niet binnen maar kan naar buiten, op de domestic terminal is er een soort van tuin. Daarnaast is er Wifi op delen van het vliegveld, en zijn er voldoende plekken waar je redelijk goedkoop kan eten.
Gewoon de vlucht met 12.00 aankomst tijd boeken dan, dan zou ik nog genoeg tijd hebben om in jakarta rond te lopen wat te eten etc. En mocht ik enige vertraging hebben dan dus gewoon rondhangen op het vliegveld.
Bedankt voor alle informatie!
Bedankt voor alle informatie!
Weet iemand toevallig of je je koffers een beetje normaal kan achterlaten op Jakarta, of zal ik ze toch mee moeten nemen?
He allemaal! Het komt nu allemaal zo langzamer hand écht dicht bij
Dus trek ik dit topic nog maar even omhoog:
Bijgevoegd is mijn geplande route op Java:
Bogor
- Bijkomen
- Homestay gunung halimum national park
Pangandaran
- The green canyon
- Tama wisata alam (NP)
Yogyakarta
- Prambanan
- ?
Malang
- Bromo tour
- ?
Banyu Wangi
- Boot naar Bali
Hoelang moet ik hier voor uittrekken? En zijn afstanden als bogor>pangandaran wel te doen?
Andere suggesties etc uiteraard ook heel erg welkom!
Bedankt!

Bijgevoegd is mijn geplande route op Java:
Bogor
- Bijkomen
- Homestay gunung halimum national park
Pangandaran
- The green canyon
- Tama wisata alam (NP)
Yogyakarta
- Prambanan
- ?
Malang
- Bromo tour
- ?
Banyu Wangi
- Boot naar Bali
Hoelang moet ik hier voor uittrekken? En zijn afstanden als bogor>pangandaran wel te doen?
Andere suggesties etc uiteraard ook heel erg welkom!
Bedankt!
- Bijlagen
-
- Screen Shot 2013-06-10 at 2.48.05 PM.png (169.16 KiB) 475 keer bekeken
Ik weet niet zeker of je met het OV van Bogor naar Pangadaran komt in één dag. Ik was zelf al 5 uur kwijt om in Bandung te komen (dat had 2-3 uur moeten duren). Vanuit Bandung kun je wel in een dag naar Pangadaran.
Ik zou voor het schema wat je hierboven beschrijft minimaal 2 weken uittrekken, liefst meer. Zelf zou ik er 4 weken over doen, maar ik kies er dan ook voor om niet alleen de toeristische plekjes te bezoeken maar ook de tijd te nemen voor kleine tempels en mooie wandelingen enzo
Ik zou voor het schema wat je hierboven beschrijft minimaal 2 weken uittrekken, liefst meer. Zelf zou ik er 4 weken over doen, maar ik kies er dan ook voor om niet alleen de toeristische plekjes te bezoeken maar ook de tijd te nemen voor kleine tempels en mooie wandelingen enzo